نسخه Pdf

هوای درهم و نخ ابریشم

چه لباس‌هایی برای سرما و گرمای پاییزی مناسب است؟

هوای درهم و نخ ابریشم

شقایق جعفری

این روزها هوای پاییزی تهران و اغلب نقاط كشور به گونه‌ای شده كه نه می‌شود لباس تابستانه پوشید و نه می‌توان لباس‌های گرم را از كمد درآورد و پوشید. باد و باران‌های پاییزی و از طرفی آفتاب داغ ظهرهایش سردرگمی عجیبی در پوشش ما در استان‌های مختلف كشور رقم زده است.
برای همین بهتر است هر سال با شروع این فصل سراغ لباس‌هایی با جنس مناسب بروید تا در این آب و هوا نه سرما بخورید و نه عرق بریزید. پس در ادامه به شما خواهیم گفت منظور ما دقیقا چه جنس لباس‌هایی است؟ 
این فصل زمان مناسبی برای زیر و رو كردن كمد لباس‌ها برای استقبال از سرما و جمع آوری لباس‌های بهاری و تابستانی و به قول معروف آستین كوتاه است، اما لابه لای این تغییرات دو جنس لباس را برای روزهای پاییزی خود كنار بگذارید.
لباس‌های نخی و پنبه‌ای: این جنس لباس یكی از پرطرفدارترین پارچه‌ها و بهترین جایگزین لباس‌های تابستانی برای پوشش در فصل قدری خنك است. لباس‌هایی از این جنس به‌دلیل خاصیت قابل تنفس بودن پارچه‌اش كه قابلیت رد و بدل كردن هوا را دارد، مانع ایجاد عرق روی سطح پوست شده و بهترین پارچه‌ای است كه هوای گرم را بین پوست بدن و لباس نگه نمی‌دارد. از طرفی نرم و لطیف بودن آن به‌خاطر ظرافت به‌كار رفته در پارچه، احساس راحتی و سبكی ویژه‌ای به شما می‌بخشد. تنها عیب این جنس لباس‌ها این است كه معمولا دوام كمی در برابر استفاده مداوم و شست‌وشو دارد و شكل ظاهری آن خیلی زود تغییر می‌كند. با این حال بهترین انتخاب برای لذت بردن از پاییز و هوای آن همین جنس لباس‌ها هستند.
لباس‌های كتان: این جنس پارچه هم كه هواداران زیادی به‌ویژه در بین آقایان دارد به‌دلیل نگه نداشتن گرما میان پوست بدن و خود یكی از گزینه‌های اصلی پوشش در فصل خزان است. شاید كمتر شنیده باشید اما لباس‌هایی از جنس كتان مرغوب بدن شما را با طراوت و راحت و در عین حال گرم نگه می‌دارد. پس برای رفتن به محل كار یا مهمانی حتما پوشیدن كت‌های كتان و پاییزه را تجربه كنید. بعلاوه خانم‌ها می‌توانند با شلوار و مانتوهایی از این جنس و با رنگ‌های متنوع روشن و تیره پوشش خود را كامل كنند. البته با در نظر گرفتن این‌كه این لباس‌ها به‌راحتی چروك می‌شوند و ظاهر بدی به خود می‌گیرند. اما در برابر همه ویژگی‌های مثبت و راحتی این جنس لباس، می‌شود از تنها ایراد آن چشم‌پوشی كرد.