قهری در كار نیست، بچه بنا مریض بود

رقابت ۳۰۰ كشتی‌گیر در غیاب سرمربی تیم ملی

قهری در كار نیست، بچه بنا مریض بود

پس از غیبت غلامرضا محمدی در مسابقات قهرمانی كشور كه خیلی‌ها از آن به‌عنوان قهر سرمربی یاد كردند این‌بار نوبت محمد بنا بود كه در مسابقات قهرمانی كشور فرنگی‌كاران غایب باشد.
مسابقات انتخابی قهرمانی كشور كه در خوزستان و با حضور 300 كشتی‌گیر برگزار شد بهترین فرصت برای شناخت جوان‌ها بود اما مشخص نیست كه بنا به چه دلیل در این رقابت‌ها كه می‌توانست برگ سبزی باشد برای جوان‌ها شركت نكرد!
با حسن رنگرز، مدیر تیم‌های ملی كشتی تماس گرفتیم تا از او درباره این اتفاق سوال كنیم. سرپرست تیم‌های ملی در این باره گفت: «نوزاد محمد بنا شدیدا دچار بیماری شده بود و شرایط به‌گونه‌ای نبود كه وی بتواند ناظر این رقابت‌ها باشد. سایر اعضای كیته فنی ناظر این رقابت‌ها هستند و سرمربی تیم ملی به‌دلیل بیماری فرزندش تنها غایب كمیته فنی است.»
از او سوال كردیم كه آیا شایعه قهر سرمربیان تیم ملی در رشته آزاد و فرنگی به حقیقت نزدیك است یا خیر كه رنگرز این واكنش را نشان داد: «چنین چیزی نیست. دلیلش را گفتم. در جریان غیبت آقای محمدی هم همان‌طور كه خودتان هم خواندید ظاهرا ایشان كسالت داشته‌اند.»
او این را گفت و ادامه داد: «بخشی از ظرفیت‌های فنی ما درگیر رقابت‌ امیدهای جهان و ارتش‌های جهان است یا تعدادی از نفرات كه غایب این مسابقات بودند یا سهمیه مستقیم جام تختی را دارند یا این‌كه ترجیح می‌دهند برای كسب مجوز حضور در جام تختی در رقابت انتخابی شركت كنند.»
وضعیت كشتی ایران در شرایطی كه تقریبا 9 ماه به المپیك مانده اصلا رضایت‌بخش نیست. یعنی نمی‌توان با جدیت از این گفت كه كشتی ایران حتما در این رقابت‌ها مدال طلا خواهد گرفت. این در حالی است كه همیشه بار زیادی از مدال‌های ایران در مسابقات مهمی چون المپیك را كشتی و وزنه‌برداری به دوش می‌كشند و با این شرایط اصلا مشخص نیست كه در المپیك چه اتفاق‌هایی خواهد افتاد؟