شاعران و نویسندگان ایرانی عازم كربلا شدند

شاعران و نویسندگان ایرانی عازم كربلا شدند


مراسم بدرقه «كاروان شاعران و نویسندگان ایرانی» شب گذشته (۱۷ مهر) با حضور اعضای این كاروان ادبی در حوزه هنری استان تهران برگزار شد.
به گزارش ایسنا، این كاروان كه با مشاركت سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری تشكیل شده، تهران را به مقصد كربلا ترك كرد.
در ابتدای مراسم بدرقه، مستند «طواریج واژه‌ها» به كارگردانی حسن حبیب‌زاده برای حاضران اكران شد؛ این مستند روایت نخستین سفر كاروان شاعران و نویسندگان ایرانی در سال ۱۳۹۶ به كربلا بود.
در بخش بعدی مراسم محسن مومنی‌شریف -‌ نویسنده و رئیس حوزه هنری -برای حاضران سخنرانی كرد. او در سخنانش حوزه هنری را خانه همه شاعران و نویسندگان انقلاب خواند.
رئیس حوزه هنری همچنین اظهار كرد این كاروان ادبی عازم كربلا و شعرخوانی‌هایش در مواكب و در حضور زائران، او را به یاد كاروان‌های شاعرانی كه عازم جبهه‌های جنگ می‌شدند و در سنگرها شعرخوانی می‌كردند، می‌اندازد.
سخنران دوم این مراسم محمدرضا وحیدزاده‌ شاعر و از مسؤولان اصلی این كاروان  بود. او در سخنان خود شرحی از چگونگی شكل‌گیری این كاروان و تاریخچه‌اش و نیز گزارشی از برنامه‌های پیش‌روی این كاروان برای مخاطبان ارائه داد. همچنین از اجرای یك ایده ادبی در كاروان و روایتش توسط جابر مطهری‌زاده كارگردان و مستندساز حاضر در كاروان خبر داد.
علی‌اصغر عزتی‌پاك، مصطفی محدثی‌خراسانی، مهدی جهاندار، عباس احمدی، حامد جلالی، ابراهیم اكبری‌دیزگاه، مهدی زارعی، محمدحسین انصاری‌نژاد، محمدقائم خانی، محمد خادم و... از جمله شاعران و نویسندگانی هستند كه در این كاروان ادبی حضور دارند.