قهرمانان كوچك

«بچه‌های عاشورا» به شهدای كودك و نوجوان واقعه کربلا می‌پردازد

قهرمانان كوچك



 روز گذشته مجموعه هفت جلدی «بچه‌های عاشورا» به قلم طاهره ایبد و از سوی به نشر روانه بازار كتاب شد. كتاب‌های جذابی كه به مناسبت اربعین منتشر شده و دربردارنده داستان‌های كوتاهی هستند كه طی آنها سرگذشت كودكان و نوجوانان كاروان امام حسین(ع) در كربلا جداگانه بازگو می‌شود.
آن‌طور كه فارس نوشته، این مجموعه هفت جلدی كه در آن رشادت‌ها و دلیری‌های شهدای كودك و نوجوان كربلا نقل شده است، «شمشیر و اسب زخمی»، «اسیران كوچك»، «مرد و میدان»، «كوچه به كوچه»، «جنگجوی كوچك»، «از غریبه‌ها می‌ترسم» و «عطش و آتش» نام دارند.
«شمشیر و اسب زخمی» داستان شهامت عمرو، فرزند جناده بن حارث سلمانی در سرزمین كربلا را روایت می‌كند. در جلد دیگر با عنوان «اسیران كوچك» روایت حماسه و شهادت اندوهناك طفلان مسلم بن عقیل بازگو شده است.
در كتاب «مرد و میدان» بازخوانی شهامت‌های قاسم، فرزند نوجوان امام حسن مجتبی(ع) در كربلا روایت می‌شود و در عنوان كتاب «كوچه به كوچه» چگونگی شهادت قاسم فرزند حبیب بن مظاهر، یار با وفای امام حسین(ع) در واقعه كربلا را می‌خوانیم.
جلد دیگر این مجموعه با نام «جنگجوی كوچك» داستان رشادت‌های عبدا... فرزند امام‌حسن مجتبی(ع) در واقعه كربلا را بیان می‌كند و «از غریبه‌ها می‌ترسم» داستان محمد فرزند سعید بن عقیل در واقعه كربلا بازگو می‌شود.
در آخرین جلد این مجموعه نیز با عنوان «عطش و آتش» قصه شهادت علی اكبر(ع) فرزند رشید امام حسین(ع) در میدان نبرد روایت می‌شود كه با شجاعت تمام در واقعه كربلا حضور داشت و به شهادت رسید.
در یكی از عناوین این مجموعه با نام «جنگجوی كوچك» می‌خوانیم: «از وسط میدان جنگ، آنقدر خاك بلند می‌شود كه هیچ چیز پیدا نیست. فقط خاك است و گرما، صدای شمشیر است و رنگ خون. چشم‌هایم می‌سوزد؛ گرد و خاك توی چشم‌هایم رفته. با نرمی دستم، چشم‌هایم را می‌مالم تا بتوانم دوباره عمویم را ببینم. نمی‌بینم. با دست می‌خواهم گرد و خاك را پس بزنم تا بلكه عمویم را ببینم. پیدا نیست. هیچ چیز پیدا نیست...».
مجموعه «بچه‌های عاشورا» با شمارگان هزار نسخه و با قیمت هر جلد ده هزار تومان روانه بازار كتاب شده است.