آدم‌ربایی ساختگی برای  سرقت محموله 400 هزار یورویی

آدم‌ربایی ساختگی برای سرقت محموله 400 هزار یورویی


مرد میانسال برای اجرای نقشه سرقت 400هزار یورویی صراف تهرانی دست به آدم‌ربایی مسلحانه ساختگی زد. او قصد داشت با محموله سرقتی به تركیه بازگردد كه با ممنوع‌الخروج شدن ماجرا لو رفت و بازداشت شد.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، اوایل مهر امسال مرد 45 ساله‌ای با حضور در شعبه نهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران از چهار مرد مسلح به اتهام آدم‌ربایی مقرون به آزار و سرقت پول، گوشی تلفن همراه و 400 هزار یورو كه با خود حمل می‌كرد، شكایت كرد. با دستور بازپرس سهرابی، تحقیقات ماموران اداره یكم پلیس آگاهی تهران برای شناسایی و بازداشت آدم‌رباهای سارق‌نما آغاز شد. شاكی در جریان تحقیقات پلیسی گفت: در زمینه خرید و فروش دلار و یورو فعالیت دارم. از صرافی‌ها در تركیه ارز تحویل گرفته و برای صرافان تهرانی و دیگر شهرهای ایران می‌آوردم. در جریان آخرین معامله 400 هزار یورو را از صرافی در تركیه تحویل گرفتم و قرار شد این محموله را به یک صرافی در تهران منتقل كنم. روز حادثه با پرواز از تركیه به تهران آمدم و در فرودگاه امام خمینی(ره) هر چه منتظر شدم راننده مرد صراف نیامد. چون دیر شده بود، سوار خودرویی در فرودگاه شدم و خودم را به حوالی خیابان آزادی تهران رساندم.
وی افزود: بعد از آن كمی پیاده به راهم ادامه دادم تا به صرافی مورد نظر بروم. خودروی پژوی نقره‌ای كه چهار مرد سرنشین آن بودند، مقابلم توقف كرد. یكی از آنها پیاده شد و سمتم آمد و نشانی محله‌ای را از من پرسید. خواستم آدرس را نشان دهم كه دو نفر از پشت سر سلاح‌ روی سرم گذاشتند و به زور و تهدید مرا به داخل همان خودروی پژو انداختند. بعد از سه ساعت با سرقت گوشی تلفن همراهم، كیف 400 هزار یورویی و كیف پولم، مرا از خودرو به بیرون پرت كرده و فرار كردند.
در این مرحله ماموران به محل حادثه اعزام شدند و آنجا را بررسی كردند كه معلوم شد در محل سرقت دوربین مداربسته‌ای وجود ندارد و آنجا بسیار محلی پرت است. پس از این شكایت، شاكی دیگر برای پیگیری پرونده به آگاهی مراجعه نكرد كه همین باعث شك پلیس شد. ماموران به خانه شاكی رفتند كه از او در آنجا خبری نبود و طبق گفته همسایه‌ها او از یك هفته قبل به این خانه نیامده و او را چمدان به دست دیده‌اند كه آنجا را ترك كرده است. همچنین معلوم شد كه او بلیت تركیه گرفته و به زودی تهران را ترك می‌كند.
 بنابراین با دستور قضایی شاكی از كشور ممنوع‌الخروج شد. همین موضوع باعث شد او دو روز پیش برای پیگیری پرونده و علت ممنوع‌الخروجی‌اش به اداره یكم پلیس آگاهی تهران بیاید كه بازداشت شد. او بعد از گفتن اظهارات ضد و نقیض سكوتش را شكست و گفت: بعد از تحویل گرفتن 400 هزار یورو تصمیم به سرقت آن گرفتم و ماجرای آدم‌ربایی ساختگی را مطرح كردم. قرار بود با پول‌های سرقتی در تركیه سرمایه‌گذاری كنم كه دستگیر شدم.
با اعترافات این مرد محموله سرقتی یورو از مخفیگاهش كشف شد. متهم در بازداشت به‌سر می‌برد و تحقیقات از او ادامه دارد.