به موسوی گفتم مردم انقلابشان را به من و تو نمی‌فروشند

عبدالعلی‌زاده در برنامه تلویزیونی «دستخط»

به موسوی گفتم مردم انقلابشان را به من و تو نمی‌فروشند



علی عبدالعی‌زاده، وزیر مسكن و شهرسازی دولت اصلاحات كه در انتخابات 92 نیز از حامیان حسن روحانی بود طی سخنانی در برنامه تلویزیونی «دستخط» به انتقاد از عملكرد اقتصادی دولت پرداخت.
عبدالعلی‌زاده درباره ارزیابی خود از عملكرد دولت گفت: من فقط به بعد اقتصادی اشاره می‌كنم كه عملكرد موفقی نداشته است. من از همان اول دولت كه سیاست مهار تورم را با ركود و فشار اقتصادی بر جامعه آغاز كردند، مخالف بودم. این را به دوستان گفتم. همه صاحب‌نظران اقتصادی در كتاب‌ها و مقالاتشان اعلام كردند كه بدترین شكل برخورد با تورم و مهار تورم همین شكلی است كه دولت آقای روحانی انتخاب كرده است، یعنی با فشار آوردن بر رونق اقتصادی و بردن رونق به ركود، می‌خواهند تورم را كنترل كنند و نرخ آن را پایین بیاورند.
عبدالعلی‌زاده با رد برخی اظهارنظرها مبنی بر این‌كه كشور از ركود اقتصادی خارج شده است، بیان كرد: كدام شاخص‌های اقتصادی نشان می‌دهد ما از ركود خارج شده‌ایم؟  نشانه‌های ركود، شاخصه‌های اقتصادی است. بخش مسكن باید رونق داشته باشد. بخش مسكن نسبت به دو سال قبل خود هم اوضاع بدتری در 98 دارد. بقیه بخش‌ها هم به همین شكل است. وزیر پیشین مسكن و شهرسازی گفت:‌ من خدمت آقای آخوندی رفتم. من خیلی ارادت به آقای آخوندی داشته و ایشان را خیلی قبول دارم. به ایشان گفتم چرا بخش مسكن را راكد نگه داشتید؟ چرا فعال نمی‌كنید؟ گفت اقتصاددانان دولت اجازه نمی‌دهند. می‌گویند اگر فعال كنید تورم بالا می‌رود.
وی در بخشی از این گفت‌وگو با بیان این‌كه مجلس ششم خیلی به كشور لطمه زد، گفت: من آن زمان خدمت دوستانی رفتم كه در مجلس شلوغ می‌كردند و گفتم این كارها را نكنید. دو مشكل اساسی مردم را حل كنید. دو لایحه و طرح بیاورید و با دولت دست به دست هم بدهید و دو گره اساسی در كشور را حل كنیم، بعد ادعای پیغمبری كنید. بعد بگویید مردم با شما همراه شوند. عبدالعلی‌زاده افزود: آن زمان به من گفتند شما مرد خوبی هستید ولی سیاستمدار نیستید و شما با بنا و كارگران سرگرم باشید و به سیاست كاری نداشته باشید. ما بلد هستیم چه كاری كنیم.
عبدالعلی‌زاده در بخشی از این برنامه با اشاره به حمایتش از میرحسین موسوی در انتخابات سال 88 گفت: من هیچ وقت از قانون عبور نكرده‌ام و بعد از آن مسائلی كه پیش آمد خیلی تلاش كردم. یك بار در یك جمع خصوصی پنجاه‌شصت‌نفر جمع شده بودیم، اوضاع خیلی داشت حاد می‌شد. عده‌ای تشویق می‌كردند خوب است و استقامت و پایداری كنید. وی افزود: من آخرین نفری بودم كه صحبت كردم و گفتم آقای موسوی! من توصیه می‌كنم شما حساب ما روشنفكران را از حساب مردم جدا كنید. مردم، انقلاب خود را برای من و شما از دست نمی‌دهند. به خاطر این حرف‌ها، مردم از ولایت فقیه و جمهوری اسلامی دست برنمی‌دارند. شما مراقب باشید، تند نروید. گفتم شما انتخابات را قبول نكنید و سروصدا هم نكنید. چه كسی گفته شما انتخابات را قبول كنید؟ ولی چه كسی گفته، راهپیمایی كنید و شیشه بشكنید. عبدالعلی‌زاده درباره واكنش‌ها به این موضعگیری‌اش گفت: كم مانده بود برخی ما را بزنند. حتی از پله‌ها که پایین می‌آمدیم، یكی دو بار من را هل دادند. آن آخرین دیدار ما با آقای موسوی بود.