شکار شاهین

پرسپولیس با زدن 5 گل در بوشهر احیا شد

شکار شاهین

هواداران پرسپولیس سرانجام پس از 8 هفته همان فوتبال هجومی را از تیم شان دیدند که گابریل کالدرون آرژانتینی در بدو ورود به تهران و قبل از شروع فصل، قولش را داده بود. قرمزها در بوشهر 5 گل به شاهین بوشهر زدند و بالای پنج موقعیت مسلم گلزنی را هم از دست دادند.

البته آنهایی که منتقد کالدرون بودند می‌توانند این برد را به تغییر تاکتیکی این مربی ربط بدهند. قبل از بازی با شاهین وقتی ترکیب اصلی پرسپولیس اعلام شد، جای خالی جونیور براندائو پرسپولیسی ها را خوشحال کرد. مهاجم برزیلی که با اصرار کالدرون، در هفته های اخیر در ترکیب ثابت قرار می گرفت، اما کارایی چندانی نداشت، در بازی با شاهین بیرون گذاشته شد تا پرسپولیس به همان نظم تاکتیکی که هواداران انتظارش را داشتند برگردد. بیرون ماندن جونیور، بیشتر از همه فضای گلزنی را برای برای علی علیپور باز کرد و کمک کرد تا این مهاجم از همان ابتدای کار، بوی گل بدهد. علیپور خیلی زود و در دقیقه 6 به طلسم ناکامی خود در لیگ نوزدهم پایان داد و گل اول قرمزها را وارد دروازه شاهین کرد. ماشین گلزنی پرسپولیس که برای 7 هفته ، تقریبا خاموش بود، در همان نیمه اول بازی با شاهین با دو گل دیگری که وحید امیری و علی علیپور در دقایق 29 و 38 زدند، روشن شد تا قرمزها برای اولین بار با مربی آرژانتینی برتری با دو سه گل اختلاف را مقابل حریف خود تجربه کنند. با این حال عطش قرمزها برای شادی گل های بعدی همچنان بالا بود. علی علیپور در دقیقه 55 و شجاع خلیل زاده در دقیقه 67، زننده دیگر گل های پرسپولیس بودند تا این تیم پرگل ترین برد خارج از خانه این سال‌های اخیر خود را در بوشهر جشن بگیرد.
توقف سپاهان
یک تساوی بدون گل مقابل سایپا، در ورزشگاه نصف جهان اصفهان، نوار بردهای متوالی سپاهان را پاره کرد. قبل از شروع بازی کسی فکر نمی کرد تیم جوان سایپا که همین یک هفته پیش در زمین خودش 4 گل از استقلال خورده بود و در 3 بازی قبلی‌اش هم کسب امتیاز را نچشیده بود، بتواند جلوی سپاهان بایستد، اما شاگردان ابراهیم صادقی 90 دقیقه جلوی حملات سپاهان هستند. در روزی که پیام نیازمند، دروازه‌بان سپاهان، رکورد گل نخوردن در لیگ برتر را شکست، در دروازه روبه‌رو، حامد فلاح‌زاده، با واکنش‌های خیره کننده خود، ستاره بی‌چون و چرای میدان بود و بارها مانع از گلزنی بازیکنان سپاهان شد. سپاهان با این تساوی بدون گل، همچنان در صدر جدول باقی ماند اما حالا باید امیدوار باشد شهرخودرو در بازی معوقه‌اش پیروز نشود، چون تیم یحیی با یک برد به صدر جدول می رود.
دیگر بازی بدون گل دیروز، مصاف ماشین سازی و نفت مسجد سلیمان بود.
دنیزلی باخت
دیگر نتیجه غافلگیر کننده هفته هشتم، شکست 2 بر یک تراکتور مقابل صنعت نفت بود. تیم دنیزلی که تا قبل از این با بسته نگهداشتن دروازه اش، یکی از سه تیم بدون باخت لیگ نوزدهم به شمار می رفت، در  آبادان هم گل خورد و هم شکست را تجربه کرد. عیسی آل کثیر در دقیقه 20 و محمد قریشی در دقیقه 55 زننده دو گل صنعت نفت بودند تا برزیل ایران اولین تیمی باشد که تیم دنیزلی را شکست می دهد. صنعت نفت با این برد 15 امتیازی شد و همچنان در کورس رقابت باقی ماند.
ذوب آهن در بحران
پیکان بعد از 11 سال ذوب آهن را شکست داد، آن هم در شرایطی که علیرضا منصوریان، بعد از چهار شکست متوالی تیمش در لیگ و جام‌حذفی آمده بود تا با یک برد شیرین در تهران، از زیر سایه بحران خارج شود. این برد برای تیم حسین فرکی هم شفا بخش بود. پیکان که هر 2 بازی قبلی خود را باخته بود، با پیروزی دو بر یک مقابل ذوب آهن 8 ا متیازی شد تا برای اولین بار در فصل جدید به رده دهم جدول صعود کند. آخرین برد پیکانی ها در مقابل ذوب آهن 30 فروردین 87 بود که این تیم با دوگل حریف اصفهانی را شکست داد.
هت تریک فولاد
جواد نکونام حالا محبوب ترین چهره فوتبالی اهواز است. او این هفته نساجی را هم از پیش رو برداشت تا فولاد برای نخستین بار در لیگ نوزدهم، سه هفته متوالی را با برد پشت سر بگذارد. شیرینی برد مقابل نساجی وقتی دوچندان شد که احمد عبدا... زاده در دقیقه 87 گل برتری فولادی ها را وارد دروازه نساجی کرد. نساجی هم برای دومین هفته متوالی شکست خورد تا رضا مهاجری، بیشتر از همیشه شرمنده هواداران پرشور تیمش باشد.


آبی روی نوار برد
سومین برد متوالی استقلال با استراماچونی در لیگ برتر، آبی ها  را بیش از هر زمان دیگر به کورس مدعیان بالای جدول نزدیک کرد.
استقلال در همان نیمه اول بازی با پارس، با زدن 2 گل خیال هوادارانش را راحت کرد تا نشان دهد همچنان روی نوار صعود پیشرفت در حال حرکت است. شوت غیر قابل مهار علی کریمی در دقیقه 29 و ضربه فنی مهدی قائدی در دقیقه 45، استقلال را در نیمه اول 2 بر صفر برنده به رختکن برد تا تمام دغدغه این تیم در نیمه دوم، دفاع از برتری 2 بر صفر و کسب یک 3 امتیاز شیرین دیگر باشد. استقلال با پیروزی مقابل پارس 12 امتیازی شد و با تفاضل گل بهتر نسبت به نفت مسجد سلیمان به رده هفتم جدول صعود کرد.


علیپور آقای گل لیگ برتر پرسپولیس
علی علیپور با هت تریک مقابل شاهین، علاوه بر اینکه توانست در جمع گلزنان این فصل قرار بگیرد، به یک رکورد عالی هم در پرسپولیس رسید. حالا با این سه گل، تعداد گل‌های علیپور در پرسپولیس به عدد 47 رسید تا او بهترین گلزن لیگ برتری تاریخ پرسپولیس باشد. از سوی دیگر، این برای اولین بار بود که علیپور با پیراهن پرسپولیس موفق به ثبت هت تریک شد. برترین گلزنان پرسپولیس در رقابت‌های لیگ برتر به این ترتیب است:  مهدی طارمی، 45 گل /  جواد کاظمیان، 30 گل /  کریم باقری، ۲۹ گل.


نیازمند رکورددار جدید دروازه‌ها
پیام نیازمند در بازی مقابل سایپا توانست با کلین شیت به رکوردی منحصربه‌فرد در میان دروازه‌بان‌های لیگ برتر برسد. نیازمند که مقابل سایپا کار آسانی نداشت و با یکی، دو واکنش بسیار خوب توانست مهاجمان نارنجی را مهار کرده و رکورددار کلین‌شیت در لیگ برتر شود. این رکورد پیش از این در اختیار حسین حسینی بود که فصل گذشته توانست 873 دقیقه دروازه خود را بسته نگه دارد. نیازمند برای عبور از رکورد حسینی نیاز داشت که تا دقیقه 67 دروازه‌اش را بسته نگه دارد. او با کلین شیت در بازی روز گذشته توانست به تنهایی به رکورد895 دقیقه برسد. شماره یک سپاهانی‌ها توانست این رکورد را با 27 سیو توپ تا قبل از بازی مقابل سایپا به دست بیاورد.


کالدرون: به خاطر علیپور خوشحالم
گابریل کالدرون بعد از پیروزی پرگل تیمش مقابل شاهین بوشهر گفت: در طول 90 دقیقه بهترین تیم زمین بودیم و به خاطر گل‌هایی که زدیم، خوشحال هستیم. به خاطر علی علیپور خوشحالم چرا که نیاز داشت این گل‌ها را بزند و اعتماد به نفس خود را به دست بیاورد. از تماشاگران پرسپولیس تشکر می‌کنم که صبور بودند تا بازیکنان به آمادگی برسند.
سرمربی پرسپولیس در واکنش به این سوال که پیروزی 5 بر صفر را حاصل کار تیمش می‌داند یا ضعف شاهین بوشهر، گفت: ما شایستگی این پیروزی را داشتیم. از دقیقه نخست بازی به حریف فشار آوردیم. تیمم بازی گروهی را به نمایش گذاشت. این اتفاق موضوعی است که از ابتدا آن را دنبال می‌کنم. بازیکنان می‌دانستند خواسته من چیست و آن را ارائه کردند. در نیمه نخست تیم خوب بازی کرد و عملکرد ساده‌ای داشت و به تیم حریف شانسی نداد. در نیمه دوم حریف چند موقعیت داشت که نشان داد اگر به این تیم فشار نیاوریم جلو می‌کشد و کارمان را سخت می‌کند.