داستان هزار و یك شب صدرنشینی

داستان هزار و یك شب صدرنشینی

سپاهان می‌خواهد صدر جدول را نگه دارد، شهرخودرو امیدوار است با یك بازی كمتر صدرنشین شود و پرسپولیس و صنعت نفت هم به صفر كردن فاصله خود با صدرنشین می‌اندیشند. رد داستان صدر جدول، روی دو بازی فردای لیگ هم اثر دارد؛ جایی كه به تراكتور و استقلال برای پیروزی در بازی بزرگ انگیزه دوچندان می‌دهد و فولادی‌ها را مجاب می‌كند تا نخستین شكست فصل را به تیم نفت مسجدسلیمان تحمیل كنند.
روز آسان یا روز سخت؟
جدال امروز پرسپولیس و ماشین‌سازی، خاطره حساس دو تیم در هفته‌های پایانی لیگ هجدهم را برای هواداران سرخپوش زنده می‌كند؛ همان دیداری كه روی اشتباه سیدجلال حسینی، ابتدا دروازه پرسپولیس باز شد، اما با پنالتی‌ای كه ماریو بودمیر در دقیقه 80 برای تیمش گرفت، برانكو نفسی به‌راحتی كشید و خوشحال شد از این‌كه تیمش بازنده این بازی خانگی نشده است. حالا بعد از شش ماه و شش روز، سیدجلال به نیمكت قرمزها میخ شده است، ماریو بودمیر پیگیر شكایت خود از باشگاه پرسپولیس است و برانكو هم احتمالا در خانه‌اش در كرواسی سرگرمی‌های خودش را دارد و اصلا نمی‌داند تیمی كه چهار سال برایش زحمت كشید، امروز در لیگ ایران
بازی دارد.
در واقع به فاصله نیم سال از آن بازی، شرایط برای پرسپولیس تا حدود زیادی تغییر كرده است. قرمزها بدون برانكو، هنوز به آن نظم تاكتیكی مطلوب نرسیده‌اند و كالدرون، تازه دارد تیمش را می‌سازد. این تیم با پذیرش سه شكست در همان هفته‌های نخست، صدر جدول را به تیم‌های شهرخودرو، سپاهان و تراكتور واگذار كرد و حالا امیدوار است پس از پیروزی پرگل 5 بر صفر مقابل شاهین بوشهر، امتیازات از دست رفته را به نوعی تا پایان نیم‌فصل جبران كند. در حال حاضر فاصله پرسپولیس با صدر جدول سه امتیاز است، هواداران این تیم امیدوارند در بازی با حریفانی چون ماشین‌سازی و در ورزشگاه آزادی، تیمشان حتما برنده باشد.
ماشین‌سازی همان حریفی است كه یك ماه پیش با گل ثانیه‌های پایانی وحید امیری، در جام حذفی مغلوب پرسپولیس شد. تیم رسول خطیبی، فصل را با پیروزی یك بر صفر مقابل استقلال آغاز كرد، اما بعد در هشت بازی خود، فقط یكی را برد و در پنج بازی شكست خورد. در بازی با چنین حریفی، پرسپولیسی‌ها فقط و فقط از تیم‌شان برد می‌خواهند.
هیجان در دره گرگ‌ها
تراكتور-استقلال، گل بازی‌های هفته نهم لیگ برتر است؛ پرستاره‌ترین بازی هفته، پرتماشاگرترین بازی هفته و احتمالا جذاب‌ترین. تراكتور كه امسال هر سه بازی خانگی قبلی‌اش را با نتیجه مشابه یك بر صفر برده و اتفاقا پرسپولیس را در این ورزشگاه قربانی كرده است، به‌دنبال دومین قربانی بزرگ می‌گردد تا همچنان یكی از مدعیان قهرمانی در نیم فصل باشد. استقلال اما به دنبال پاره كردن یك طلسم هفت ساله است. آخرین بار كه استقلال توانست در ورزشگاه یادگار امام تراكتور را شكست دهد مربوط به لیگ یازدهم و هفت سال و ۹ ماه پیش می‌شود جایی كه آبی‌ها با هدایت پرویز مظلومی موفق شدند این تیم را با نتیجه ۲بر صفر شكست بدهند و از آن بازی به بعد استقلال سه‌بار از تراكتور شكست خورده و چهار بازی دو تیم هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. البته استقلال در این بین یك بار در لیگ پانزدهم و زمانی كه پرویز مظلومی سرمربی استقلال بود هم توانست تراكتور را در جام حذفی شكست بدهد اما آبی‌ها بیش از هفت سال است كه در لیگ برتر و در ورزشگاه یادگار امام موفق نشده‌اند برابر این تیم پیروز شوند.
برای استقلالی كه پنج بازی متوالی خود در جام حذفی و لیگ برتر را با پیروزی پست سر گذاشته، شاید الان زمان مناسبی برای پایان دادن به طلسم ناكامی در یادگار امام باشد. آبی‌ها با استراماچونی، در حال حاضر در بهترین فرم خود قرار دارند و می‌دانند برای آنها پیروزی در تبریز حتی می‌تواند كلید قهرمانی در رقابت‌های این فصل لیگ برتر باشد. منتها فعلا كه در رقابت‌های این فصل هیچ تیمی در رده گرگ‌ها موفق به گلزنی هم نشده است، چه برسد به این‌كه بخواهد برنده از زمین خارج شود.
محرومان هفته نهم
كمیته مسابقات سازمان لیگ اسامی محرومان هفته نهم لیگ برتر فصل ۹۹-۹۸ را اعلام كرد: امید سینگ(نساجی مازندران)، سعید آهنی(نفت مسجدسلیمان)، سیروان قربانی(صنعت نفت آبادان)، عادل باباپور(ماشین‌سازی تبریز)، محسن فیاض‌بخش(شاهین شهرداری بوشهر)، مهدی ببری‌آقجه(تراكتورسازی تبریز)، فرشاد احمدزاده (پرسپولیس تهران)، حجت حق‌وردی (پیكان تهران)، امیرحسین موسی‌زاده (شاهین شهرداری بوشهر)، وحید حیدریه و علی حمیدی‌نیا (فولاد خوزستان) و محسن طرهانی (گل گهر سیرجان).
لیگ برترـ برنامه هفته نهم
پنجشنبه 9 آبان
سایپا- شهرخودرو (15:30)
داور: علی بای، كمك‌ها: فرهاد مروجی و میلاد قاسمی
نساجی-صنعت نفت (16:30)
داور: مرتضی منصوریان، كمك‌ها: حسن انتظاری و یعقوب سخندان
پرسپولیس-ماشین‌سازی (16:30)
داور: علی صفایی، كمك‌ها: علی میرزابیگی و محمدعلی پورمتقی
نفت مسجد سلیمان-فولاد (17:00)
داور: سید وحید كاظمی، كمك‌ها: تورج عیوض محمدی و علی‌اكبر عظیم‌پور
پارس جنوبی جم-سپاهان (18:00)
داور: سیدمهدی سیدعلی، كمك ها: علیرضا ایلدروم و فرهاد فرهادپور
جمعه 10 آبان
گل گهر -پیكان (15:15)
داور: پیام حیدری، كمك‌ها: رحیم شاهین و ایوب غلامزاده
تراكتورسازی-استقلال (18:00)
داور: بیژن حیدری، كمك ها: محمدرضا ابوالفضلی و آرمان اسعدی
ذوب‌آهن-شاهین شهرداری (18:00)
داور: سیدعلی‌اصغر مومنی، كمك‌ها: عسگر محمدی و محمد راهی