شعارهای سیاسی و قومی ممنوع

وزارت كشور هم به موضوع شعارهای استادیوم‌ها ورود كرد

شعارهای سیاسی و قومی ممنوع

كمیته اخلاق فدراسیون فوتبال با توجه به برخی وقایع مسابقات هفته‌های اخیر رقابت‌های لیگ‌برتر باشگاه‌های كشور بیانیه‌ای صادر كرد و نوشت: متاسفانه برخی بی‌اخلاقی‌های صورت گرفته در هفته‌های اخیر نشان می‌دهد قشر خاصی از افراد معلوم‌الحال با مقاصد و نیاتی خارج از موضوعات ورزشی به‌منظور تخریب فضای فرهنگی ورزشگاه‌ها و البته دست یافتن به اهداف ناصواب خود دست به اقداماتی می‌زنند كه لازم است نسبت به شناسایی و برخورد قاطع با این‌گونه موارد اقدامات لازم صورت پذیرد. با بررسی دقیق مصادیق تخلفات صورت گرفته در هفته‌ها و بازی‌های اخیر ازجمله مواردی كه شامل بر هتك حرمت و حیثیت هر فرد یا شخصی در حوزه داخل یا خارج از فوتبال بوده همچنین مسائل، شعارها و اقدامات غیرورزشی كه متاثر از عوامل سیاسی یا قومی و نژادی بوده باشد در این حوزه برخورد قاطع صورت می‌گیرد.
البته اتفافات اخیر آن‌قدر تلخ و غیرقابل تحمل بود كه صدای همه را درآورد. معاون امنیتی و انتظامی وزیر كشور گفت: اقدام برخی هواداران تراكتور «خلاف امنیت ملی» است. حسین ذوالفقاری دیروز در حاشیه نشست خبری جلسه ستاد اربعین در پاسخ به سؤالی درباره رفتارهای نامناسب هواداران تیم فوتبال تراكتور گفت: در بازی تراكتور-پرسپولیس هفت نفر بازداشت شده‌اند و مسؤولان قضایی، اطلاعاتی و انتظامی در حال پیگیری موضوع هستند.
وی درباره تداوم این دسته از رفتارهای برخی از هواداران تیم تراكتور و همراه داشتن پرچم كشور دیگر در این بازی متذكر شد: این كار خلاف امنیت ملی كشور است و با كسانی كه برخلاف امنیت ملی كشور اقدام می‌كنند، طبق مقررات برخورد خواهد شد.