عملكرد غلط مدیران سینمایی

عملكرد غلط مدیران سینمایی


دكتر محمود عزیزی، بازیگر سینما و تلویزیون با انتقاد نسبت به غیاب محتوای ارزنده در تولیدات سینمایی گفت: نبود محتوای سالم و شریف در فیلم‌ها به عملكرد غلط مدیران سینمایی و اعضای شوراهای ناكارآمد و متعدد زیرمجموعه سازمان سینمایی بازمی‌گردد و این افراد باید پاسخگوی چرایی این آشفته‌بازار باشند.
این عضو هیأت علمی و استاد دانشكده هنرهای نمایشی و موسیقی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با سینماپرس، افزود: در كشور ما هیچ سینماگری نمی‌تواند بدون مجوز سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبادرت به فیلمسازی كند پس اگر ما هر نوع ضعفی را چه از نظر ساختاری و چه از نظر محتوایی در فیلم‌ها شاهد هستیم به دلیل عملكرد غلط مدیرانی است كه به این قبیل آثار مجوز می‌دهند.
او ادامه داد: وقتی سناریوهایی با كیفیت بسیار ضعیف تصویب می‌شوند و فورا پروانه ساخت و نمایش‌شان صادر می‌شود و در اكران هم نسبتا موفق عمل می‌كنند، تهیه‌كننده‌ها از این نوع آثار استقبال و به فیلمنامه‌نویسان سفارش نوشتن سناریوهایی بی‌محتوا می‌دهند. بنده باز هم تأكید می‌كنم اصل این داستان و ماجرا به تفكر و سیاستگذاری و خط مشی مدیران سیاستگذار در سازمان سینمایی بازمی‌گردد، آنها هستند كه باید دغدغه‌مندانه ورود كنند و اجازه تولید و پخش چنین آثاری را ندهند.
عزیزی خاطرنشان كرد: اگر امروز صدای انتقادها و اعتراض‌های بسیاری نسبت به نبود محتوای ارزنده در آثار سینمایی بلند شده، این وظیفه مدیران سینمایی است كه پاسخگوی این انتقادات باشند.