سهمیه‌بندی چه زمان اجرا می‌شود؟

سهمیه‌بندی چه زمان اجرا می‌شود؟


تصمیماتی كه در ماه‌های اخیر برای الزام استفاده از كارت‌های سوخت شخصی اتخاذ شده، شائبه‌های زمینه‌چینی برای اجرای سهمیه‌بندی بنزین را تقویت كرده است.
 چند ماهی است كه خبر طرح الزام استفاده از كارت سوخت شخصی اعلام شده و از همان زمان تاكنون نیز شایعه‌های متفاوتی مبنی بر احتمال گران شدن و سهمیه‌بندی بنزین به گوش می‌رسید، اما وزیر نفت صراحتاً اعلام كرد برای سهمیه‌بندی و دونرخی شدن بنزین هنوز تصمیمی اتخاذ و ابلاغ نشده است.
اوایل خردادماه بود كه خبر طرح الزام استفاده از كارت سوخت شخصی منتشر شد و آن‌طور كه شركت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام كرد قرار بر این بود كه ابتدا این طرح در بیستم مردادماه ابتدا در چهار كلان‌شهر و سپس در كل كشور اجرایی شود.
تاریخ اجرای این طرح بدون هیچ توضیحی از سوی شركت ملی پخش به ۲۲ مردادماه تغییر یافت و از این تاریخ این طرح به طور رسمی آغاز به كار كرد. با این وجود تا اول شهریورماه، شاهد تغییرات چندانی در این حوزه نبودیم چراكه كارت سوخت جایگاه‌داران در اختیار تمام متقاضیان قرار داشت و هر فردی تا هر میزانی كه تقاضا داشت می‌توانست سوختگیری كند.
اما از اول شهریورماه به بعد تمام میزان سوختگیری با كارت آزاد جایگاه‌ها در كل كشور در هر بار سوختگیری، از ۶۰ لیتر به ۳۰ لیتر كاهش یافت و در ماه گذشته هم مجدداً به 20 لیتر كاهش یافت.
بیژن زنگنه، وزیر نفت پیش از این بارها تاكید كرده كه كارت هوشمند سوخت زمانی مفید است كه سهمیه‌بندی مطرح باشد.