گرانی بنزین سال بعد اجرایی خواهد شد

گرانی بنزین سال بعد اجرایی خواهد شد


 محمدرضا تابش، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درزمینه افزایش قیمت بنزین عنوان کرد: شایعاتی در این خصوص وجود داشته ولی با این حال دولت در این زمینه اختیار تصمیم‌گیری دارد، از طرف دیگر با توجه به اتخاذ تصمیماتی برای سهمیه‌بندی بنزین به نظر می‌رسد تغییراتی در این زمینه در راه است که برای سال آینده است.
وی افزود: قاعدتاً باید بار مالی این تصمیم و اقدامات جبرانی که برای خانواده‌های کم‌درآمد نیاز است، در این کار اجرایی گنجانده شود و درآمد حاصل از افزایش قیمت حامل‌های انرژی باید مشخص شود صرف چه اموری قرار است بشود.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اذعان داشت: دولت سالیانه هزار هزار میلیارد تومان یارانه پنهان به مردم می‌دهد، بنابراین باید این افزایش قیمت حامل‌های انرژی به صورت مستقیم (اعطای کمک‌های مالی) و غیرمستقیم (ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، بهزیستی، اجرای پروژه‌های زیرساختی اساسی جامعه از جمله اتوبان، راه‌سازی و کشاورزی) به خانواده‌های کم‌درآمد برسد.
تابش در پایان گفت: اگر این افزایش قیمت هدفمند و با مطالعه صورت گیرد و به ارتقای کارآمدی و توسعه و پیشرفت کشور بینجامد و نارضایتی را به حداقل برساند موافق این امر هستم لکن اگر بدون برنامه و ضابطه باشد و پیش‌بینی درستی در این خصوص صورت نگیرد و باعث نارضایتی مردم باشد موافق نیستم.