ماجرای تارت طلایی

ماجرای تارت طلایی



هفته گذشته در برنامه تركیبی به خانه برمی‌گردیم كه عصرها از شبكه پنج پخش می‌شود، همچون روال قبل در بخش آشپزی دستور پخت یك كیك آموزش داده شد، اما كارشناس برنامه برای تزئین كیكی كه آموزش داده بود از ورقه طلا استفاده كرد و صبا راد، مجری برنامه هم در ادامه حرف كارشناس آشپزی درباره مهریه، ازدواج و ... صحبت كرد و همین منجر به پخش شایعه‌های فراوان شد.
ضمن این‌كه این بخش از برنامه مرتب در فضای مجازی با عناوین صدا و سیما چه می‌كند؟ آرزوهای طبقه متوسط كه شب و روز خواب پولدار شدن و سرمایه‌داری می‌بیند را باد می‌كند؟ تفاخر با روكش طلا كه خودش از قضا جنس بنجل و قلابی است؟ تبلیغ منحط‌ترین مدل مصرف‌گرایی برای طبقات فقیر با كالاهای فیك؟ مثل برندپوشی فیك؟
امان از این كارخانه فرهنگ‌سازی! و ... منتشر
شد.
به همین دلیل فردای روزی كه این كلیپ‌ها پخش شد، یكی دیگر از مجریان برنامه به خانه برمی‌گردیم در بخش آشپزی و قبل از آموزش اعلام كرد: روز گذشته در بخش آشپزی كیك، از وسایل غیرمعمول استفاده شد كه منجر به سوءتفاهم شده است؛ به همین دلیل مدیر گروه خانواده و كودك شبكه پنج سیما از مخاطبان عذرخواهی می‌كند.
این مجری در بخش دیگر از صحبت‌هایش در برنامه تاكید كرد: به كارشناس آشپزی تذكر لازم داده شد كه از وسایل غیرمعمول استفاده نكند.
پست اینستاگرام
 مدیر گروه کودک و خانواده شبکه5
مهدی کریمی،در اینستاگرام خود نوشت:عجالتا کار ندارم با این موضوع که ورق طلای گفته شده در بخش آموزش کیک برنامه ، طلای مرسوم قیمتی نیست و این نوع موارد تزیینی خوراکی با قیمت کمی در  شیرینی فروشی ها قابل خریداری است و همچنین فی الحال با دلایل و علل و انگیزه های وایرال شدن این بخش از برنامه با فاصله کمتر از دو ساعت کار ندارم  اما عذرخواهم از استفاده از این وسیله غیرمعمول در برنامه تلویزیونی با مخاطب گسترده بدون توضیحات لازم که برای برخی از مخاطبان ایجاد سوء تفاهم کرده است .