در دانشگاه های دیگر چه خبر بود؟

در دانشگاه های دیگر چه خبر بود؟

دیروز محمدباقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به دانشگاه علامه طباطبایی رفت. او که عصر دیروز هم برای انتخابات مجلس ثبت‌نام کرد در جمع دانشجویان به انتقاد شدید از شرایط فعلی کشور پرداخت و گفت:‌ باید به دنبال کلید واقعی بود. کلید واقعی حل مشکلات کشور دست شماست که همان روحیه کار و تلاش است.
حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای انقلاب فرهنگی هم دیروز در مراسم  گرامیداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی سخنرانی کرد. وی در بخشی از سخنان خود با انتقاد از مواضع دولت در ماجرای گرانی بنزین گفت: من در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به آقای روحانی گفتم که این حرف هایی که شما می زنید را دیشب در تلویزیون هم گفتید، پس چرا آنها را اینجا تکرار می‌کنید. تعبیر آقای روحانی این بود که من اصلا نمی‌خواستم و خلاصه تقصیر گردن مراجع افتاد.
با وجود غیبت رئیس‌جمهور در مراسم روز دانشجو، برخی وزیران کابینه در جمع دانشگاهیان حضور یافتند.  فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد در دانشگاه الزهرا حضور یافت و امیر حاتمی، وزیر دفاع هم در دانشگاه آزاد زنجان حضور یافت.  محمدرضا عارف، نماینده تهران هم که برای انتخابات مجلس بعدی، کاندیدا نشده است ترجیح داد به جای حضور در دانشگاه به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) برود. وی در بخشی از سخنان خود با تاکید بر لزوم پیگیری جدی‌تر ایجاد کرسی‌های آزاد اندیشی به عنوان یکی از مطالبات مقام معظم رهبری و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: قطعا این کرسی‌ها می‌توانند در شاداب تر، پویاتر و فعال تر کردن فضای دانشجویی تاثیر گذار باشد.