برانكو از تیم‌ملی دور شد

گردش ناگهانی فدراسیون به سمت مربی ایرانی؟

برانكو از تیم‌ملی دور شد

در حالی كه وزارت ورزش برای حضور برانكو ایوانكوویچ روی نیمكت ایران با آن مربی به توافق رسید و در روزهای اخیر مرد كروات حتی به یكی از بازیكنان پرسپولیس گفت سرمربی ایران خواهد شد، اتفاقات دیگری هم رخ داده است. روز جمعه به ناگهان امیرمهدی علوی، سخنگوی فدراسیون فوتبال با تغییر موضع درباره آینده نیمكت ایران گفت: «هیچ اصرار و فشاری برای حضور مربی خارجی در تیم ملی نیست. در حال حاضر حتی وحید هاشمیان به عنوان یك مربی خوب و بادانش ایرانی در كادر تیم ملی حضور دارد.»
بررسی‌های روز گذشته در این زمینه نشان داد مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال به خاطر بحث اخیر درباره ضرر سنگین حضور ویلموتس، در شك و تردید فرورفته كه آیا برانكو را به تیم ملی بیاورد یا نه؟ روز جمعه او حمله تندی به صدا و سیما و همین‌طور مجلس داشت و به گونه‌ای صحبت كرد كه گویا كوچك‌ترین ضرر و غرامتی متوجه فدراسیون فوتبال نشده است. در حالی كه افكار عمومی توقع داشتند تاج حداقل قبول كند درباره ویلموتس و قرارداد كلان او دچار اشتباه شده اما حالت تهاجمی او نسبت به منتقدان باعث شد تا باردیگر سیداحسان قاضی‌زاده‌هاشمی درصدد پاسخگویی به حرف‌های او بربیاید.
عضو فراكسیون ورزش ابتدا اعلام كرد نه تاج كه وزیر ورزش را بابت این قرارداد به مجلس می‌كشند. او گفت: «پاسخگوی اصلی ما درباره قرارداد ویلموتس وزیر ورزش است كه از نمایندگان مجلس رای اعتماد گرفته است. قطعا از وزیر ورزش برای حضور در مجلس دعوت می‌كنیم و ایشان را می‌خواهیم. این‌كه ایشان بخواهند دست آقای تاج را بگیرند و ایشان را هم با خود به مجلس بیاورد یا نیاورد، به تصمیم وزیر برمی‌گردد. ولی كسی كه باید قانونا و رسما به لحاظ سوال و حتی مراحل بالاتر استیضاح پاسخگوی ما باشد آقای وزیر ورزش است.» او باردیگر اعلام كرد قراردادی كه پولش از بودجه عمومی كشور تامین شده، محرمانه نیست و بنابراین دستگاه‌های نظارتی وارد ماجرا خواهند شد. قاضی‌زاده همچنین گفت از وزیر ورزش خواهند خواست متن اصلی قرارداد را به مجلس بدهد تا پس از ترجمه به مردم ارائه شود تا در جریان همه چیز قرار بگیرند. قاضی‌زاده در پایان هم گفت: «باردیگر می‌گویم قرارداد یورویی بوده و عدد دلاری نبوده كه به عدد دلاری اشاره می‌شود. (منظور اعلام تاج درباره قرارداد سه میلیون دلاری ویلموتس و دستیارانش) سه میلیون یورو شامل جمع سرمربی و كادر اوست و خود تاج هم به این قضیه اذعان داشت.»
ظاهرا این فشار دلار و یورو بر تاج و فدراسیون، وزارت ورزش را هم به شك انداخته. آنها هم از این واهمه دارند كه مبادا برانكو بیاید و ناكام باشد و دوباره پولی كلان هدر رود. به همین خاطر فدراسیون موضوع مربی ایرانی را هم در دستور كار قرارداده است.