خداحافظ افندی

رفت و آمدهای فراوان روی نیمكت تراكتور ادامه دارد؛ 12 تغییر طی 5 سال

خداحافظ افندی

بعد از بازی پرسپولیس و تراكتور در هفته دوم لیگ برتر كه با پیروزی تیم تبریزی همراه شد، یكی از خبرنگاران از كالدرون، سرمربی پرسپولیس این موضوع را پرسید كه آیا برف زمستان تهران را می‌بیند كه البته مربی قرمزها از پاسخ
طفره رفت. حالا در حالی كه 13 هفته از لیگ برتر گذشته، مصطفی دنیزلی از هدایت تراكتور بركنار شد تا این مربی تركیه‌ای برف زمستان تبریز را ندیده از این تیم جدا شود.
به گزارش سایت این باشگاه، طی توافقی كه میان مالك باشگاه تراكتور و این مربی ترك تبار انجام شد، دنیزلی از سرمربیگری تراكتور كنار رفت. بنابر این گزارش، مسؤولیت فنی تیم تراكتور در غیاب سرمربی جدید به احد شیخ لاری سپرده شده است. در همین حال، دنیزلی در اظهارات كوتاهی كه در روزنامه حریت منتشر شد،‌ دلایل خود را برای فسخ قرارداد اعلام كرد. سرمربی سابق تراكتور گفت: از نظر روحی بسیار خسته بودم. می‌خواستم از آنجا بروم اما هیات‌مدیره اجازه نداد. وی ادامه داد: از نظر ورزشی،‌ این جدایی یك شكست به شمار نمی‌آید. توافق دو طرفه صورت گرفت.
تراكتور كه هفت هفته ابتدایی لیگ را عالی شروع كرده بود، از بازی با صنعت نفت روند نزولی پیدا كرد و در ادامه به استقلال و سپاهان نیز باخت. تساوی بدون گل مقابل تیم ته جدولی شاهین بوشهر در هفته گذشته آخرین حضور دنیزلی روی نیمكت این تیم بود. این تیم حالا با دو بازی كمتر نسبت به بقیه تیم‌ها، با 18 امتیاز در رده هشتم جدول قرار دارد.
به این ترتیب، چهارمین ماموریت دنیزلی در فوتبال ایران هم با ناكامی به پایان رسید. سه حضور قبلی او در پاس و دو بار در پرسپولیس بود كه در هیچ‌كدام نتوانست تیم تحت هدایتش را به قهرمانی برساند. نكته دیگری كه در این میان به چشم می‌آید، سیر سریع تغییرات روی نیمكت تراكتور است. طی پنج سال گذشته، نیمكت این تیم 12 بار تغییر كرده است كه این تغییرات از سال 2014 تاكنون به این ترتیب است: غلامرضا باغ‌آبادی، تونی اولیویرا، رسول خطیبی، تونی اولیویرا، امیر قلعه‌نویی، یحیی گل‌محمدی، مجتبی حسینی، ارطغرل ساغلام، جان توشاك، محمد تقوی، جورج لیكنز و مصطفی دنیزلی.
بركناری دنیزلی از هدایت تراكتور، با واكنش رسانه‌های تركیه نیز رو‌به‌رو شد. به گزارش فارس، سایت كرا‌سپور عنوان كرد تیم تراكتور كه از ماه جولای با دنیزلی كار می‌‌كرد، به همكاری مشترك پایان داد. این رسانه افزود: دنیزلی می‌خواست خرید بازیكن انجام دهد و به خاطر مشكل پیش‌آمده خواهان فسخ یكطرفه شد. سایت تی‌.آر.تی اسپورت عنوان كرد تراكتور تحت هدایت این مربی در چهار مسابقه اخیرش برنده نشد و دنیزلی را
كنار گذاشت.
در همین حال، رسانه‌ها گمانه‌زنی خود در مورد گزینه‌های احتمالی تراكتور را شروع كرده‌اند. در حالی كه یكی از رسانه‌ها صحبت از حضور دایی در شهر تبریز برای مذاكره با تراكتوری‌ها كرده بود، اما به گزارش سایت نود، علی دایی درباره پیشنهاد مربیگری باشگاه تراكتور گفت: ده روز قبل با من برای قبول هدایت تراكتور صحبت كردند اما با توجه به مشكلات شخصی نتوانستم پیشنهاد آنها را قبول كنم. من از آقای زنوزی و همین‌طور مدیران باشگاه‌ تراكتور تشكر می‌كنم اما متاسفم كه نتوانستم پیشنهاد آنها را بپذیر‌م. از سوی دیگر، برخی نیز می‌گویند تراكتوری‌‌ها به دنبال برانكو ایوانكوویچ روی نیمكت تیمشان هستند.