وزارت فرهنگ فرانسه، حامی معنوی جشنواره فیلم‌های ایرانی

وزارت فرهنگ فرانسه، حامی معنوی جشنواره فیلم‌های ایرانی


بر اساس اعلام رسمی وزارت فرهنگ فرانسه این نهاد دولتی فرانسوی حامی معنوی جشنواره فیلم‌های ایرانی شد.
این خبر را مهر به نقل از روابط عمومی مركز ایران و فرانسه منتشر و تاكید كرده، نشست مطبوعاتی اولین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی در ویتره شامگاه پنجشنبه ۱۴ آذر (5 دسامبر ۲۰۱۹) در خانه فرهنگ‌های جهان برگزار شده است. این مركز فرهنگی كه سابقه ۴۰ ساله دارد یكی از نهادهای فرانسوی پایه‌ای در زمینه میراث فرهنگی ناملموس و مركز آن در شهر ویتره است.
گویا در این نشست خبری افرادی چون پیر مئنوری شهردار و وزیر اسبق، شریف خذنادار نویسنده، شاعر فرانسوی و پایه گذار و رئیس خانه فرهنگ‌های جهان، سیدعلیرضا خلیلی رئیس مركز ایران و فرانسه، وحید یعقوبی كارشناس هنری و سینمایی و عضو شورای هیات مدیره مركز ایران و فرانسه و نیز لوران گارو مدیر هنری این جشنواره و تعدادی دیگر از مسؤولان فرهنگی و محلی این شهر حضور داشتند. در این نشست مسؤولان حاضر در جلسه علاوه بر معرفی برنامه‌ها و تشریح جزئیات جشنواره به سوالات روزنامه‌نگاران محلی و خبرنگاران استان بروتاین پاسخ دادند.
شهردار شهر ویتره در ابتدای سخنان خود ضمن سپاس و قدردانی از دست‌اندركاران این جشنواره، برگزاری این چنین برنامه‌های فرهنگی بین دو كشور ایران و فرانسه را به دور از مناقشات سیاسی موجود و عاملی بسیار مهم در حل مسائل و مشكلات كنونی در عرصه بین‌الملل دانست و گفت: شناخت امروز از كشور ایران و نقش فعال جوانان ایرانی در آینده این كشور ورای مشكلاتی كه امروز ایران با آن دست و پنجه نرم می‌كند قطعا در فردای روابط بین ایران و فرانسه مهم و موثر خواهد بود. چنانچه دو مقوله فرهنگ و هنر خواهد توانست به عنوان عناصری مورد فهم مشترك و البته ماندگار نقش مهمی در این زمینه ایفا كنند.