معرفی مستندهای جشنواره فیلم‌های ورزشی

معرفی مستندهای جشنواره فیلم‌های ورزشی


فیلم‌های مستند بلند راه‌یافته به دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران معرفی شدند.
به گزارش هنرآنلاین، 15 اثر مستند بلند به بخش مسابقه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران راه یافتند.
بر این اساس، آن 10 ثانیه به كارگردانی عادل انیسی و تهیه‌كنندگی مهدی مطهر، شهسوار به كارگردانی علی شاه‌محمدی و تهیه‌كنندگی هارون یشایایی، ملوانان تنها به دریا نمی‌روند به كارگردانی و تهیه‌كنندگی ا...كرم رضایی‌زاده، پیاده در زمان به كارگردانی اعظم نجفیان و علی‌محمد قاسمی و تهیه‌كنندگی علی‌محمد قاسمی، سریك به كارگردانی و تهیه‌كنندگی بهاره افشاری، آبشار به كارگردانی و تهیه‌كنندگی علی شهابی‌نژاد، یاماچكی مینی گاما به كارگردانی مسعود نوری و تهیه‌كنندگی مسعود نوری و امیر فضل‌اللهی، ایران به توان دو به كارگردانی سیده فرزانه امینی و تهیه‌كنندگی محمدصادق رنجكشان، من اهل افغانستان هستم به كارگردانی محمود تاجیك هیرمند و تهیه‌كنندگی مریم حسینی، آبی به رنگ آسمان به كارگردانی امیر رفیعی و تهیه‌كنندگی امیر رفیعی و علی فتح‌ا...‌زاده، چشمه اژدها به كارگردانی جاروسلاو وسزدیبیل از كشور لهستان،گاو پالونتوو به كارگردانی لویجی بارلتا از كشور ایتالیا، فِرِدی به كارگردانی ژرمن برتاسیو از كشور آرژانتین، ریجرت به كارگردانی ولادیمیر ایسنر و ووی به كارگردانی ماكسیم آرباگیو از كشور روسیه آثار راه‌یافته به این بخش هستند.
مجموعا 116 اثر از ایران و 21 كشور به بخش مسابقه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران راه یافتند كه آثار دیگر بخش‌ها و همچنین اسامی هیات داوران جشنواره به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.
اسامی كشورهایی كه آثارشان به بخش مسابقه راه‌یافته است عبارتند از اروگوئه، اسپانیا، استرالیا، آمریكا، انگلیس، ایتالیا، آرژانتین، آفریقای جنوبی، آلمان، برزیل، بلغارستان، پاكستان، تایلند، تركیه، روسیه، سوئد، فرانسه، لهستان، نیوزیلند، هلند و هند كه در بخش‌های مختلف جشنواره به رقابت می‌پردازند.
جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران، نماینده انحصاری فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی (FICTS) است. مقر FICTS در میلان ایتالیا است كه بیش از 120 كشور عضو این فدراسیون هستند. این جشنواره به‌عنوان یكی از ۱۶ پایگاه جهانی و میزبان ۲۸ كشور آسیایی و منطقه برای ورود به جشنواره جهانی میلان مورد توجه فیلمسازان و سینماگران این كشورهاست و با توجه به جایگاه بین‌المللی این جشنواره و استقبال از آن، آثاری از كشورهای اروپایی و دیگر كشورها نیز مهمان این رویداد هستند. در این دوره آثاری از 54 كشور برای حضور در جشنواره ثبت نام كرده‌اند.