6 سال حبس فرجام قتل میترا استاد

گمانه زنی ها درباره حکم مجازات محمد علی نجفی

6 سال حبس فرجام قتل میترا استاد

شهردار اسبق تهران كه بعد از نجات از مجازات قصاص از جنبه عمومی جرم در دادگاه كیفری محاكمه شده بود، با رای دادگاه به تحمل شش سال حبس محكوم شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، هفتم خرداد امسال خبر قتل میترا استاد، همسر دوم شهردار اسبق تهران در حمام خانه‌اش خبرساز شد. عصر همان روز محمدعلی نجفی با مراجعه به اداره آگاهی، تسلیم پلیس شد و به قتل همسردومش با شلیك گلوله اعتراف كرد و گفت: با میترا اختلاف‌هایی داشتیم و روز حادثه باز هم دعوایمان بالا گرفت. برای این‌كه او را بترسانم با اسلحه وارد حمام شدم و در كشمكشی كه به وجود آمد چند گلوله از سلاح شلیك شد كه یكی از آن به همسرم اصابت كرد و باعث  مرگ وی شد.
در جلسه محاكمه نجفی كه روزهای پایانی تیر امسال در شعبه نهم دادگاه كیفری یك استان تهران برگزار شد، متهم و وكلایش اتهام قتل را رد كرده و قتل را شبه عمد دانستند. قضات شعبه فوق بعد از محاكمه و بررسی پرونده حكم قصاص محمدعلی نجفی را صادر كردند. این در حالی بود كه مدتی بعد خانواده مقتول به عامل جنایت كه دامادشان بود رضایت دادند. همچنین دیوان‌عالی كشور با نقض حكم قصاص، خواستار رفع نقص در تحقیقات مقدماتی از سوی دادگاه شد. بنابراین هیات پنج نفره از كارشناسان اسلحه و پزشكی قانونی تشكیل شد. این در حالی بود كه متهم پرونده اوایل آذر امسال، از لحاظ جنبه عمومی جرم در دادگاه كیفری محاكمه شد. در این جلسه نجفی و وكلایش باز هم به اعتقاد بر قتل شبه عمد تاكید كردند. دیروز در حالی كه قضات دادگاه همچنان نظر به قتل عمد داشتند اقدام به نوشتن رای كردند. آنها متهم را به اتهام قتل عمد و حمل سلاح غیرمجاز به تحمل شش سال حبس محكوم كردند، اما یكی از مستشاران با این رای اختلاف نظر داشته و نظر به محكومیت متهم به حبس سه ساله دارد.
در حالی كه هیچ‌یك از قضات هنوز رای را امضا نكرده‌اند، همه چیز بستگی به نظر قاضی سوم پرونده دارد و باید دید قاضی ترابی، نظر كدام‌یك از قضات پرونده را تایید و امضا خواهد كرد و كدام رای در اكثریت آرا واقع خواهد شد. این در حالی است كه دادگاه نظر به تعدد جرایم دارد و حمل سلاح غیرمجاز را از جمله اتهامات متهم می‌داند.
حمید‌رضا گودرزی، وكیل نجفی در این باره به جام‌جم گفت: میزان قطعی حبس هنوز به ما ابلاغ نشده و از متن رای بی‌اطلاع هستیم. اگر رای صادر شده را به نفع موكل خود نبینیم به آن اعتراض خواهیم كرد.
محمدی كشكولی، رئیس شعبه نهم دادگاه كیفری نیز در مورد حكم صادر شده گفت: بعد از قطعی شدن حكم و به امضا رسیدن آن توسط قضات، سخنگوی قوه قضاییه به صورت رسمی حكم صادر شده را اعلام خواهد كرد.