قرارگاه خاتم‌الانبیا برای اسلامشهر مترو می‌سازد

قرارگاه خاتم‌الانبیا برای اسلامشهر مترو می‌سازد



 استاندار تهران از آغاز عملیات حفاری متروی اسلامشهر توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا خبر داد.
 انوشیروان محسنی بندپی روز سه‌شنبه با اشاره به این‌كه این مترو با اعتبار 1300 میلیارد تومان با پیمانكاری قرارگاه خاتم‌الانبیا و كارفرمایی شهرداری این شهرستان در حال اجراست، بیان كرد: این خط در ادامه خط ۳ متروی تهران با ۱۵ كیلومتر از آزادگان به میدان نماز اسلامشهر وصل می‌شود.
 متروی اسلامشهر از طریق ایستگاه آزادگان (خط ۳) به متروی تهران متصل می‌شود و تا ایستگاه قائم امتداد می‌یابد.
برآورد بودجه كل پروژه حفاری از انتهای ایستگاه آزادگان تا میدان نماز ۴۵۰میلیارد تومان است كه هزینه احداث تا ایستگاه آزادگان ۴۵ میلیارد و تا میدان نماز نیز بیش از ۴۰۵میلیارد تومان تخمین زده شده است. محسنی بندپی افزود: منابع استانی را در اجرای این پروژه‌ها اختصاص خواهیم داد تا با سرعت بیشتری در زمان‌بندی مشخص شده اجرایی شوند، ضمن این‌كه قرارگاه خاتم‌الانبیا بازوی اجرایی دولت است و در جاهایی كه منابع دولت محدود باشد ورود می‌كند.
 وی عنوان كرد: حمل و نقل مترویی و ریلی در نظام ترافیكی امروزی دنیا اهمیتی ویژه‌ دارد كه در مرحله اول باعث ایجاد عدالت اجتماعی و افزایش اعتماد سرمایه‌های انسانی می‌شود. محسنی بندپی در ادامه از ایجاد و توسعه خطوط ریلی در شهرستان‌های شرقی تهران خبر داد و گفت: چهار خطه كردن خطوط در پیشوا و ورامین در مرحله اجراست كه منابع آن تأمین شده است و در ابتدای سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.