آهای فرهاد مجیدی

شماره 7 محبوب، هدایت استقلال را برعهده گرفت

آهای فرهاد مجیدی

نیمكت مربیگری استقلال بعد از 24 روز پرتنش، سرانجام صاحبش را شناخت. سرمربی جدید آبی‌ها فرهاد مجیدی است؛ همان شماره 7 محبوب.
هواداران استقلال تا همین دو روز پیش امیدوار بودند مذاكرات نهایی باشگاه با مرد ایتالیایی نتیجه بخش باشد، اما بیانیه روز پنجشنبه باشگاه نشان داد اوضاع اصلا هم آنطور نبوده كه آنها انتظارش را داشتند. در بخشی از بیانیه آبی‌ها آمده است: باشگاه استقلال از ابتدای همكاری با استراماچونی، رفتارهای غیرحرفه‌ای و غیرمؤدبانه را تحمل كرده كه شدت این بی‌احترامی‌ها در سه هفته گذشته و در جریان مذاكرات به اوج خود رسیده بود. متاسفانه شیوه رفتاری به گونه‌ای است كه مدام باید برای اثبات ادعاهای كذب، اسنادی ارائه شود كه احتمال دارد منجر به دردسرهای حقوقی برای باشگاه استقلال شود و طرف مقابل نسبت به این موضوع آگاه است! به همین دلیل ضمن اعلام پایان همكاری با آقای استراماچونی و تاكید براین كه باشگاه استقلال دیگر به شرایط سه هفته گذشته بازنخواهد گشت، به اطلاع هواداران عزیز می‌رسانیم كه در اسرع‌وقت سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال معرفی خواهد شد.این كلمه «اسرع‌وقت» برای هواداران استقلال فقط چند ساعت بود، چراكه حوالی بعدازظهر پنجشنبه، خبر مهمی روی خروجی سایت باشگاه نشست؛ «فرهاد مجیدی سرمربی استقلال شد».
مذاكرات شفاهی و مكتوب مدیران استقلال با نمایندگان استراماچونی ساعت ۲۴ روز چهارشنبه، بدون حصول نتیجه به پایان رسید تا سرمربی جدید استقلال از دل مذاكرات چند ساعته‌ای كه از ظهر پنجشنبه با فرهاد مجیدی آغاز شده بود، بیرون بیاید. سایت باشگاه استقلال خبر را این‌گونه منعكس كرد: هیأت مدیره باشگاه پس از بررسی وضعیت امروز و دورنمای حرفه‌ای باشگاه و ساعت‌ها مذاكره مجدد با گزینه اصلی خود به اتفاق آرا فرهاد مجیدی را به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال انتخاب كرد.قرارداد سرمربی جدید به مدت یك و نیم فصل است. مجید نامجومطلق، مربی اسپانیایی، مربی بدنساز انگلیسی، بهزاد غلامپور و صالح مصطفوی كادر مربیگری تیم استقلال را تشكیل خواهند داد.
البته قبل از انتخاب فرهاد مجیدی، دو اسم دیگر هم وسط بود. اولی اسكوچیچ و دیگری هم دی بیاسی. جذب اسكوچیچ چون 50 درصد قرارداد این فصلش را از صنعت نفت گرفته بود، به این راحتی‌ها میسر نبود، اما مدیران استقلال با
دی بیاسی، حتی تا پای امضای پیش قرارداد هم رفتند. در واقع بعد از انصراف فرهاد مجیدی، هیات مدیره استقلال تلاش زیادی كرد تا یك ایتالیایی دیگر را روی نیمكت آبی بنشاند، اما مسیر مذاكرات به یك باره عوض شد تا نام فرهاد مجیدی، پای برگه قرارداد نوشته شود.
 شروط مجیدی
یكی از مهم‌ترین شروط فرهاد مجیدی برای قبول پیشنهاد استقلال پرداخت مطالبات بازیكنان بود كه مورد موافقت قرار گرفت. مسؤولان باشگاه به دنبال رایزنی با برخی منابع مالی در روزهای گذشته قصد دارند در ابتدای هفته بخشی از مطالبات بازیكنان این تیم را پرداخت كنند.
شرط دیگر مجیدی هم جذب نفرات مورد نظر او در فصل نقل و انتقالات است. سرمربی جدید آبی‌پوشان لیست خرید خود در نیم فصل دوم را داده بود كه در بین آنها، اسامی بازیكنانی چون آیاندا پاتوسی و امیرارسلان مطهری به چشم می‌خورد.
 خلیل‌زاده سرپرست می‌ماند
به‌دنبال انتخاب فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی جدید، هیات مدیره استقلال هم برای تكمیل نفرات خود به جمع‌بندی نهایی رسید. در تصمیمات جدید، عبدالرضا موسوی، مالك پیشین باشگاه صبا و استقلال خوزستان به عنوان عضو جدید هیات مدیره باشگاه استقلال انتخاب شد. بنابراین، هیات مدیره استقلال شامل اسماعیل خلیل‌زاده، علی فتح‌ا...‌زاده، امیرحسین فتحی، كامران منزوی، میرشاد ماجدی و عبدالرضا موسوی خواهد بود و قرار است تا پایان فصل خلیل‌زاده سرپرست باشگاه استقلال باقی بماند.