مردانــی با اختلاف ناچیز به المپیك نرسید

اعلام آخرین رده بندی المپیكی تكواندوكاران

مردانــی با اختلاف ناچیز به المپیك نرسید


آخرین رده‌بندی سال ۲۰۱۹ بهترین‌های تكواندو جهان حكایت از حضور دو نماینده ایران در جمع مسافران المپیك و ناكامی سرگروه تیم ملی در كسب سهمیه با اختلاف اندك داشت.
 فدراسیون جهانی تكواندو اولین رده‌بندی سال ۲۰۲۰ را پس از احتساب امتیازات تورنمنت‌های ماه دسامبر ۲۰۱۹ منتشر كرد و طی آن دو نماینده كشورمان با قرار گرفتن در بین شش تكواندوكار برتر وزن خود جواز حضور در المپیك را برای خود قطعی كردند. در وزن ۵۴- كیلوگرم آرمین هادی پور با 349/5 امتیاز و یك پله سقوط نسبت به ماه قبل در مكان پنجم قرار گرفت. در وزن ۶۸ ــ كیلوگرم میرهاشم حسینی با 321/96 امتیاز و یك پله صعود در رده ششم ایستاد و سهمیه حضور در المپیك را قطعی كرد.  اما سجاد مردانی سرگروه تیم ملی كشورمان در وزن ۸۰+ كیلوگرم با 264/44 امتیاز جایگاه هفتمی را به خود اختصاص داد.  نكته مهم این‌كه مردانی تنها با ۱۷ امتیاز اختلاف نسبت به نفر ششم شانس حضور در المپیك را از دست داد.
 در گروه زنان ناهید كیانی در وزن ۴۹ ــ كیلوگرم با114/59 امتیاز همانند ماه قبل در  رده چهل و چهارم قرار گرفت.  پریسا جوادی در وزن ۵۷ ــ كیلوگرم با 68/5 امتیاز و یك پله سقوط در رده شصت و چهارم ایستاد.  در وزن ۶۷ كیلوگرم یلدا ولی‌نژاد با 179/82 امتیاز همچنان رده هفدهم را در اختیار دارد.  در وزن +۶۷ كیلوگرم نیز جایگاه نمایندگان كشورمان تغییر چندانی نسبت به ماه گذشته نداشته است. زهرا پوراسماعیل با ۶۸/۶۸ امتیاز رده چهل و نهم، اكرم خدابنده دیگر نماینده این وزن با 58/29 امتیاز در رده پنجاه و پنجم و كیمیا همتی دیگر نماینده ایران در این وزن با ۴۵ امتیاز در رده شصت و هشتم قرار گرفته اند.