كالدرون تكلیف همه را یكسره می‌كند!

هفته پیچیده در انتظار پرسپولیس

كالدرون تكلیف همه را یكسره می‌كند!

 با شروع هفته جاری قرار است اتفاقات مهمی در كمپ پرسپولیس رقم بخورد. یكی از این اتفاقات شروع دوباره تمرینات این تیم پس از حدود یك هفته استراحت در دوران نیم‌فصل است. پرسپولیسی‌ها در همین هفته تمرینات را استارت می‌زنند و سپس برای حضور در اردوی دوحه قطر آماده خواهند شد. سرخپوشان ۱۵ دی‌ماه باید راهی دوحه شوند و در كمپ مخصوص باشگاه الشحانیه اردوی خود را برگزار كنند. گفته می‌شود كمپی خوب با امكاناتی عالی در اختیار كالدرون و شاگردانش قرار گرفته تا از این نظر مشكلی نداشته باشند‌.
قبل از شروع اردو اما پرسپولیسی‌ها منتظر دریافت بخش دیگری از مطالبات خود هستند. به همین علت از امروز محمدحسن انصاری‌فرد كار سختی برای جمع و جور كردن شرایط مالی باشگاه در پیش دارد. او از هر راهی كه می‌شد اقدام به درآمدزایی كرد اما مطالبات بازیكنان به قدری سنگین است كه به این سادگی نمی‌توان از پس آن برآمد. تعدادی از پرسپولیسی‌ها در نیم فصل لیگ قبلی قراردادشان دو برابر شد و بخشی دیگر در ابتدای این فصل قراردادشان افزایش پیدا کرد. به همین دلیل كار باشگاه برای راضی نگه داشتن قرمزپوشان بسیار سخت می‌شود. انصاری‌فرد برای سر و سامان دادن به این وضعیت دو راه دارد؛ یا بار دیگر از اسپانسر اصلی باشگاه كه سامانه هواداری در اختیار دارد كمك مالی بگیرد و یا وارد دایره دوستان خود شده و مثل دوره قبلی از رفقایش بخش دیگری از قرارداد‌ بازیكنان پرسپولیس را به صورت قرض دریافت كند كه در هر دو مورد وضعیت برای او دشوار خواهد بود. در كنار این شرایط در هفته جاری موضوع بازگشت گابریل كالدرون هم مطرح است.
 سرمربی آرژانتینی پرسپولیس كه با قهر و دعوا از ایران رفت تا در شب سال نوی میلادی كنار خانواده‌اش باشد، هنوز تصمیم قطعی برای بازگشت نگرفته هر چند پرسپولیسی‌ها می‌گویند بلیت بازگشت این مربی از بوینس آیرس پایتخت آرژانتین به سمت دوحه قطر مهیا شده و او و دستیارانش مستقیما راهی اردو می‌شوند ولی گابریل‌كالدرون بارها اعلام كرده بود تا وقتی پولش در قسط اول را به صورت كامل دریافت نكند و بخشی از قسط دوم را نگیرد به ایران برنمی‌گردد.
او در این هفته قرار است تكلیف همه پرسپولیسی‌ها را یكسره كند و به این سوال مهم پاسخ بدهد كه بالاخره می‌خواهد با باشگاه همكاری كند یا نه.
 از طرفی باشگاه در این هفته فرصت دارد تا به وضعیت فسخ قرارداد بازیكنان مازاد بپردازد. بازیكنانی كه از نگاه كالدرون نتوانستند انتظارات را برآورده كنند و حالا زمان آن فرا رسیده كه از تیم جدا شوند.
در نهایت این‌كه تكلیف بازیكنان حاضر در لیست خرید باشگاه نیز مشخص خواهد شد. پرسپولیسی‌ها هنوز نمی‌دانند باید چطور لیست خود را پر كنند. آنها فعلا به جای جونیور براندائو باید به فكر خرید یك مهاجم خارجی باشند كه البته این موضوع كارشان را پیچیده كرده زیرا قیمت دلار و زیاده‌خواهی بازیكنان خارجی و ایجنت‌ها اجازه فعالیت آسان به سرخ‌ها را نمی‌دهد. آن‌طور كه شنیدیم فعلا هیچ مهاجمی برای حضور در پرسپولیس به ایران نمی‌آید آن هم با رقمی كمتر از ۷۰۰ هزار دلار. مهاجمان ارزان‌قیمتی هم به باشگاه معرفی شده‌اند كه حضور آنها باری از روی دوش پرسپولیسی‌ها بر نمی‌دارد و قطعا خاطرات جونیور را تكرار می‌كند. از این رو جذب آنها اشتباه به نظر می‌رسد.
همچنین نام چهار بازیكن ایرانی در لیست كالدرون دیده می‌شود. دانیال اسماعیلی‌فر از ذوب‌آهن، شهریار مغانلو و سعید واسعی از پیكان و عیسی آل‌كثیر از صنعت نفت آبادان در لیست ورودی پرسپولیس هستند و باشگاه برای انتقال این چهار بازیكن مذاكرات مفصلی با باشگاه‌های دیگر داشته اما باشگاه‌های یاد شده حاضر به بخشیدن ستاره تیمشان به پرسپولیس نیستند.
به هرحال هفته سخت، دشوار و بسیار پیچیده‌ای در انتظار انصاری فرد و پرسپولیسی هاست. اگر گابریل كالدرون روی حرف‌های خود پافشاری كند و مثل استراماچونی به ایران برنگردد، كاربرای انصاریفرد واقعا غیرقابل تحمل خواهد شد. او همین حالا در فضای مجازی به‌شدت تحت فشار هواداران است و همه می‌خواهند مدیرعامل باشگاه با تصمیماتش، پرسپولیس را در صدر جدول و به عنوان مدعی قهرمانی حفظ كند اما با حساب خالی، مربی و بازیكنان معترض، برنامه‌ریزی فشرده سازمان لیگ، شرایط سخت درآمدزایی و زیاده‌خواهی خارجی‌ها، به این سادگی مشكلات تیم حل نمی‌شود‌.
باید دید مدیرعامل باشگاه چطور می‌خواهد از پس این همه كار سخت در هفته پیش رو بربیاید.