نسخه Pdf

آمریكا نگران باشد!

آمریكا نگران باشد!

می‌روی و گریه می‌آید مرا/ اندكی بنشین كه باران بگذرد
پیش درآمد: آغاز هفته قرار بود با دو قرار قطعی مصاحبه آغاز شود و... اما داغ فرزند دلاور ایران چنان این بزرگان را اندوهگین كرده بود كه روی سخن را به قرار و مداری دیگر گرداندند به قول استاد ایرج راد همه چیز به هم ریخته با این رویداد.
1) كجایید ای شهیدان خدایی... شگفتا سالار شهیدان امام ما حسین (ع) كه تمام دشمنانش از قاتل تا برنامه ریز تا سیاهی لشكر تا... یك دهان و هم آوا ستایش اش كرده آفرین گویش بوده اند و اینك این رهرو راه كربلاییان كه دشمنان ایران و دشمنان ایشان بارها در رسانه‌های جهانی از ایشان به بزرگی و شایستگی بسیار یاد كرده‌اند تجلی كربلایی شدن نشانه‌ها دارد و از آن شمارنشانه‌های باآفرین یكی دیگر این: پیكر بی سر و دستِ سردارِ شهادت‌طلب. زین شهر شهیدان تو با سینه خونین...
2) سر كوچه كوتاه اكبری یكم (خیابان صفای غربی با حدود ده ساختمان) در خانه همسایه باز بود. صدای روح‌پرور قرآن و چای و خرمای روی میز برای تغییر ذائقه حاضران و عابران. تا برسم ایستگاه و سوار شوم و برسم میرداماد، دفتر روزنامه، نهایت چندده قدم پیاده روی ست و در همین مسیر كوتاه چند خانه با پرچم و صوت قرآن و عرف پذیرایی عزاداری، تسلاجوی داغ «قهرمان ملی» كشورمان... (اما این داغ را با چه مابه ازایی می‌توان آرام كرد؟ مگر شدنی است؟) این وصف قهرمان ملی را در مسیر از چندین نفر شنودم وقتی پرسیدم: سردار شهید در نگاه شما؟ این مشاهده را نمونه‌ای بگیرید از گستره پهناور كشورمان... بادوستانی در شهرهای دیگر كه سخن زدم همه از اندوهانی می‌گفتند كه بر شهرشان سایه افكنده آن دوست كرمانی از یتیم‌شدن كرمانی‌ها می‌گفت و از داغی كه نسبت به كربلا می‌برد و... كشوری كه چهاردهه است از پس بنیان‍كن‌ترین بحران‌ها برآمده و بی گمان این حركت نابخردانه دشمنان را نیز با پشتوانه تجربه و آگاهی به بهترین وجه، سرفرازانه مدیریت خواهدكرد ؛ آمریكاست كه باید نگران باشد!
3)دیوانه‌ای با رفتارهایی یكسره به دور از بینش خردمندانه و پیش‌بینی‌های خردپذیر! كه كنش و منش اش به شكل رسوایی، نشانگر مقامری اوست (قماربازبودن). همین تازگی بود كه گروهی از روان پژوهان و روانكاوان آمریكا درباره سلامت روانی اش ابراز نگرانی كردند! دیوانه با سخنانی فرافكنانه، جایگاه بلند و سرافرازانه سردار را با كوردلی تحریف كرده و با توییتی نژندی اش را بیش از پیش نمایانده: ایرانی‌ها از او ترس داشتند!؟ بیا در و دیوارها را ببین حركت‌های خودجوش، عكس‌های سردار را نشر داده اند و از همه وصف‌ها بیشتر این عبارت دلنشان خواندنی است: امیر دل ها.
 رفت با كربلاییان از پیش / من و تو كوچه‌گرد كوفه خویش/ به شمار شما (=او به هفتادو دو) یكی افزود/ به شمار حماسه، بیش از بیش...