متن‌نویسی بر حاشیه‌ها

متن‌نویسی بر حاشیه‌ها


راستش این روزها حسابی خسته‌ایم. این‌قدر خبر تلخ و حاشیه خبری داشته‌ایم كه تحریریه ساكت شده و خبر چندانی از حاشیه‌ها نیست. بچه‌ها اغلب در لاك خودشان فرورفته و مشغول انجام كارهایشان هستند. حتی سرویس‌های همسایه هم همین اوضاع را دارند و فقط این فرهنگی‌های پر شر و شور نیستند كه ساكت شده‌اند. البته این را هم بگویم كه در عین همین ناراحتی بحث سفر كردن برخی عناصر معلوم‌الحال گروه به همراه خانواده‌هایشان مطرح شد و شاید به همین واسطه هم علی رستگار توانست با شوخی‌هایش روحیه گروه را عوض كند.
دیشب كه همه خواب بودند ما داشتیم در گروهی كه در فضای مجازی داریم و بچه‌های فرهنگی در آن جمع هستند، انصراف‌های برخی هنرمندان از رویدادهای هنری پیش‌رو را بررسی کرده و افرادی كه چنین اقدامی كرده بودند را فهرست می‌كردیم. از ساعت 10 و 11 شب تا ساعت 2 صبح مشغول بررسی و تحلیل و این حرف‌ها بودیم. خودتان ببینید گروه تا چه حد فعال و به روز! آخرش هم بحث‌ها توسط دبیر گروه محمدصادق علیزاده جمع‌بندی شد. او دیگر اتفاقات مهم و حواشی چند روز گذشته فضای فرهنگ و هنر را هم كنار هم گرد آورد و آنها را تحلیل كرد. از توییت اخیر مهناز افشار گرفته تا بیلبوردهای تبلیغاتی فضای شهر و برخی اتفاقات دیگر. می‌توانید در همین صفحه بخوانید و ببینید او چه تحلیلی ارائه كرده است.
در صفحه 10 هم صابر محمدی رفته سراغ توییت‌های فارسی ترامپ كه در حال تلاش است خودش را حامی و مدافع مردم معترض ایران نشان دهد. اگر روی دست این محمدی ما وطن‌پرست و عشق ایران پیدا كردید، بیایید به شما جایزه می‌دهم! او بررسی كرده همین مستر ترامپ هفته گذشته گفته بود قصد دارد 52 نقطه فرهنگی ایران را از بین ببرد و حالا شده مدافع ایرانی‌ها. در لحن محمدی می‌توانید خیلی پررنگ این جمله را ببینید كه آقای‌ترامپ برو پی كارت! مشكلات ما به خودمان مربوط است و با هم كنار می‌آییم! بروید صفحه 10 و ببینید چه خبر است!
و اما علی رستگار كه پایش را از كفش شبكه نمایش خانگی بیرون نمی‌آورد! و البته اگر مخاطب این سریال‌ها باشد، می‌دانید كه حق دارد. او بررسی كرده این سریال‌ها در تبلیغ خود از عشق حرف می‌زنند و در متن اتفاق‌هایشان... ای وای! همه چیز را كه نباید همین جا بگویم. بروید صفحه 12 لطفا.
«زیر نظر» اولین تجربه كارگردانی مجید صالحی بازیگر كشورمان است. ساناز قنبری درباره این فیلم كمدی با دو منتقد سینما حرف زده و معایب و محاسنش را بررسی كرده است. می‌توانید این مطلب را در صفحه 11 بخوانید.