بهانه‌های پولکی

پایان کار کالدرون در پرسپولیس با یک نامه عجیب

بهانه‌های پولکی

 گابریل كالدرون، سرمربی آرژانتینی پرسپولیس هم «بهانه» گرفت تا نیاید. این سومین مربی خارجی در عرض سه ماه گذشته است كه مشكلات مالی را بهانه می‌كند و جدا می‌شود. البته از نظر خود آنها جدایی‌شان كاملا موجه است ولی این كه پول به سختی به حساب‌شان واریز شود، چیزی است كه باشگاه‌ها در ابتدا به این مربی اعلام كرده‌اند، كه آنها دقیقا همین مسأله را برای جدایی بهانه می‌كنند. مثلا آندره‌آ استراماچونی ایتالیایی حتی گفته بود اگر طلبش را بگیرد بازمی‌گردد، ولی پول را گرفت و نیامد. باشگاه پرسپولیس بخشی از پول كالدرون را هم به حساب او واریز كرد ولی این مربی آرژانتینی در ایمیلی به باشگاه خواسته‌های عجیبی را مطرح كرد.
این مربی 300 هزار یورو به قرارداد 750 هزار یورویی خود با پرسپولیس اضافه كرد. همچنین از مسؤولان این باشگاه خواست تا 450 هزار یورو تا 20 ژانویه یعنی كمتر از هفت روز دیگر به حسابش واریز كنند.
كالدرون در ادامه شرط و شروط عجیب خود به باشگاه گفت باید رقم قرارداد دو دستیارش هم 70 هزار یورو بیشتر شود! یعنی 140 هزار یورو برای دو عضو كادر فنی‌اش. اما اینها تنها شروط نبودند. كالدرون به باشگاه گفت باید آپارتمان محل زندگی این دو دستیار هم تغییر پیدا كند. وقتی ایمیل به دست مسؤولان پرسپولیس رسید، تعجب كرده بودند. دیروز یكی از مقامات این باشگاه به جام‌جم گفت: «ایمیلی كه دریافت كردیم می‌تواند سندی برای ما در فیفا باشد. ایشان قرارداد داشته ولی شروط عجیبی را مطرح كردند. البته ما باز هم نامه‌ای به ایشان ارسال كردیم و خواستار آن شدیم جواب نهایی را بدهد ولی ایمیل ما را بدون پاسخ گذاشت تا به همكاری اش با باشگاه پایان دهد.»
به این ترتیب احتمالا كالدرون هم به گزینه‌های شكایتی که باشگاه پرسپولیس اضافه خواهد شد. نكته اینجاست باشگاه در زمان مقرر موفق نشد پول این مربی را پرداخت كند و او هم نامه فسخ قراردادش را به باشگاه و فیفا ارسال كرد تا الان نگرانی‌هایی وجود داشته باشد.
انصاری‌فرد مدیرعامل قرمزها روز گذشته در توضیح جدایی كالدرون گفت: «در نامه‌ای كه هیأت مدیره و مدیرعامل همراه با در نظر گرفتن شرایط مالی عالی برای آقای كالدرون ارسال كردند، از او خواسته شد پاسخ خود را تا پایان دهم ژانویه به باشگاه اعلام كند كه چنین اتفاقی رخ نداد. به همین دلیل بازگشت آقای كالدرون منتفی شده است.‌ ما می‌خواستیم این موضوع را همزمان با معرفی سرمربی جدید اعلام كنیم‌ اما برای توافق با گزینه‌های سرمربیگری نیاز به زمان بیشتری است.»
او با تائید درخواست‌های عجیب كالدرون می‌گوید: «ایشان‌ خواسته‌های مالی و غیر مالی مطرح كردند كه برخی‌شان بسیار عجیب، غیرقابل باور و بسیار فراتر از اخبار منتشره بود. با وجود این باشگاه باز هم پیشنهادهای مالی ویژه‌ای به ایشان داد اما شنبه خبری از پاسخ او نشد كما این كه در طول این مدت به هیج نكته‌ای درباره نقل و انتقالات و گزینه‌های خارجی یا جایگزین ایرانی پاسخ ندادند. ما شفاف‌سازی خواهیم كرد و مستندا نكاتی را می‌گوییم مبنی بر این كه چقدر امتیاز داده شد تا ایشان‌ برگردند اما خبری نشد. منتظر شفاف‌سازی همراه با مستندات باشید و بعد قضاوت كنید. »
 مشکل جدید پرسپولیس: تهدید به اعتصاب
دیروز از تیم فوتبال پرسپولیس خبر رسید بازیکنان این تیم از طریق یک نماینده به باشگاه اعلام کردند اگر تا امروز مطالبات‌شان پرداخت نشود دست به اعتصاب می‌زنند. البته مباحث مالی بخشی از مشکلات بازیکنان است، چون آنها نسبت به نبود امکانات و کیفیت بد زمین تمرین نیز گله‌مند هستند. با توجه به این شرایط باید دید آیا مدیران پرسپولیس می‌توانند تا امروز پول تهیه کنند یا تهدید اعتصاب بر تمرین پرسپولیس سایه می‌ا‌ندازد.
 کالدرون: مدیران تیم می‌خواستند بروم
بعد از آن‌که باشگاه پرسپولیس رسما اعلام کرد همکاری این باشگاه با کالدرون منتفی شده است، این مربی در صفحه شخصی خود نوشت:
«در این 6 ماه با تمام وجود تلاش کردیم تا از پرسپولیس یک باشگاه بزرگتر بسازیم، چون معتقدیم هواداران و بازیکنان لایق این هستند. امروز به همکاری خودم با پرسپولیس پایان می‌دهم، چون مدیر عامل باشگاه و اطرافیانش تمام تلاش‌شان را کردند تا من نباشم.
از هواداران به خاطر حمایت شان تشکر می‌کنم، همچنین از بازیکنان ممنونم چون با تمام وجود برای نام پرسپولیس تلاش کردند. از اعضای هیات مدیره هم به خاطر اعتماد و شجاعت‌شان تشکر می‌کنم. از میهمان نوازی و لطف همه مردم ایران ممنونم.امیدوارم فوتبال ما را دوباره به هم برساند! به نشانه قدردانی از لطف و علاقه شما، من یکی از بهترین سفرای ایران بوده و خواهم بود.»


یحیی دوباره سرمربی پرسپولیس شد
یحیی گل‌محمدی بعد از دو مذاکره طولانی با محمدحسن انصاری‌فرد مدیرعامل پرسپولیس، دوباره به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد.
گل‌محمدی که دو فصل خوب را در مشهد با پدیده و شهرخودرو گذراند، دوباره به نیمکت پرسپولیس برگشت. بعد از شرط و شروط عجیب و غیرعادی گابریل کالدرون برای باشگاه پرسپولیس و بلافاصله بعد از آن، فسخ با باشگاه، انصاری‌فرد به دنبال یک مربی داخلی و نام‌آشنا رفت: یحیی گل‌محمدی.
در شرایطی که هواداران در التهاب ایمیل‌های عجیب کالدرون بودند و گمان می‌کردند همان آشوب‌ها و سردرگمی‌های ابتدای فصل تکرار شود، انصاری‌فرد در آرامش به دنبال تصمیم برای آینده باشگاه بود. او دو جلسه مهم در خفا با گل‌محمدی گرفت و در نهایت مقرر شد در نیم‌فصل دوم، این پرسپولیسی قدیمی روی نیمکت قرمزها بنشیند. البته گل‌محمدی ابتدای فصل هم امکان حضور در میان پرسپولیسی‌ها را داشت؛ اما در مشهد ماند و حالا در شرایط تازه به این تیم برگشته است.
 منصوریان به جای گل‌‌محمدی
از مشهد خبر رسیده که مدیران شهرخودرو با علیرضا منصوریان برای حضور در این تیم به توافق رسیده‌اند و مذاکره با این مربی هم آغاز شده است.