بیرانوند فیكس می‌شود و عالیشاه می‌ماند

معادلات جالب بعد از جدایی كالدرون

بیرانوند فیكس می‌شود و عالیشاه می‌ماند

 با جدایی كالدرون از پرسپولیس، شرایط ویژه‌ای برای بازیكنان پرسپولیس شكل می‌گیرد. كالدرون پاسخ آخرین ایمیل باشگاه پرسپولیس را نداد تا ضرب‌الاجل به اتمام رسیده و با رای هیات مدیره و اعلام محمدحسن انصاری‌فرد این مربی آرژانتینی قطعا از جمع سرخپوشان جدا شود. در این شرایط، رفتن كالدرون روی عملكرد و تصمیمات بازیكنان هم تاثیرگذار است و سرنوشت آنها را تغییر می‌دهد.
به عنوان مثال، قرار بود امید عالیشاه از پرسپولیس جدا شود زیرا كالدرون او را در فهرست مازاد قرار داده بود اما اگر مربی ایرانی بیاید، این بازیكن را حفظ می‌كند زیرا امید كاپیتان تیم است و از سوی دیگر، بازیكن خوبی در حد عالیشاه بیرون و بدون تیم نمانده كه به پرسپولیس اضافه شود. عالیشاه نیز شخصا در گفت‌و‌گوی كوتاه با خبرنگار جام‌جم این موضوع را تایید كرده كه برای جدایی از جمع سرخپوشان در انتظار تعیین تكلیف گابریل كالدرون است. به این معنا كه اگر او برود، امید ماندنی است. عالیشاه در شب تولدش به خبرنگار ما گفت: «هیچ بازیكنی دوست ندارد خانه‌اش را ترك كند و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. دلم می‌خواهد بمانم. البته پنج پیشنهاد دارم و مذاكرات را دنبال می‌كنم، اما باز هم باید ببینم چه می‌شود. من به تازگی وارد 28 سالگی شده‌ام و می‌توانم باز هم به تیمم كمك كنم. این برای همه ما مهم است كه پرسپولیس را به موفقیت‌های بیشتری برسانیم.
نفر بعدی علیرضا بیرانوند است. دروازه‌بانی كه در این فصل، كارش را با افت شروع كرده بود و در چند بازی، گل‌هایی عجیب و باورنكردنی دریافت كرد. البته این فصل یك سوی ماجراست چون در طرف دیگر، رقیب و همبازی او دراوج قرار گرفته و عملكرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت. بوژیدار رادوشویچ در هفته‌های پایانی نیم فصل نخست در هر دیداری كه وارد زمین شد، كلین‌شیت كرد و توانست یك خط و نشان درست و حسابی و پررنگ برای بیرانوند بكشد و او را از درون دروازه محو كند.
بیرانوند نیز وارد جنگ با كادرفنی شد اما وقتی اولین جرقه در مورد جدایی كالدرون رخ داد، وكیل این بازیكن واكنش عجیبی نشان داد و ضمن خوشحالی از رفتن سرمربی آرژانتینی، از هواداران خواست بابت این اتفاق، مدیریت باشگاه را مذمت نكنند. با وجود جدایی كالدرون، بیرانوند دوباره گلر شماره یك تیم خواهد شد.
نفرات بعدی كه از جدایی این مربی سود می‌برند هم مشخص هستند؛ شجاع خلیل‌زاده، كمال كامیابی‌نیا، فرشاد احمدزاده، محمد نادری و البته سیدجلال حسینی كه مدت‌ها نیمكت نشین بودند و در برخی بازی‌ها، به‌رغم آمادگی، شانسی برای بازی نداشتند یا خود را در آستانه در خروجی از تیم می‌دیدند و اکنون می‌توانند دوباره به ماندن در تیم امیدوار شوند.
آنها روزهای بهتری را تجربه خواهند كرد و بدون شك از نیمكت نشینی مداوم فرار می‌كنند.
االبته در كنار این اتفاقات، ممكن است جدایی كالدرون برای برخی بازیكنان چندان خوشایند نباشد. مثلا مهدی شیری كه یك مدافع راست كاملا معمولی به شمار می‌رود، احتمالا از شانس‌های كمتری برای بازی برخوردار می‌شود و از سوی دیگر، شاید وضعیت برای محسن ربیع‌خواه و بوژیدار رادوشویچ یا محمدحسین كنعانی زادگان هم به هم بریزد و آنها كمتر به بازی گرفته شوند.