استیلی سرمربی نمی‌شد چه كسی می‌آمد؟

شاهرودی: همه دنبال یك قربانی هستند

استیلی سرمربی نمی‌شد چه كسی می‌آمد؟

ناكامی‌های تیم امید همچنان ادامه دارد. این گروه ملی‌پوشان زیر ۲۳ سال كشورمان هم در انتخابی المپیك ۲۰۲۰ نتوانستند شایستگی‌های خود را بروز بدهند و به همین خاطر از رسیدن به سهمیه المپیك و قهرمانی آسیا بازماندند.
هدایت این تیم به‌‌عهده حمید استیلی چهره فراموش‌نشدنی فوتبال ایران بود، اما حمید هم روی نوار ناكامی‌ها قدم برداشت و نتوانست همراه شاگردانش موفقیتی در این رقابت‌ها به دست بیاورد. با این كه صاحب ۴ امتیاز بودیم، اما در نهایت از گروه مان تیم‌های كره‌جنوبی و ازبكستان به دور بعدی رفتند و كار برای ایران در این دوره هم خراب شد. یكی از اعضای كادر فنی تیم امید، رضا شاهرودی بود. شماره ۱۶ تیم ملی در دوران طلایی فوتبال ایران. شاهرودی به خبرنگار جام‌جم گفت: «تلاش كردم در این روزها سكوت كنم و فقط شنونده یك سری از حرف‌ها باشم.»
او اضافه كرد: «ما دوست نداریم در این شرایط حرف بزنیم یا واكنش نشان بدهیم چون اعتقاد داریم فعلا این منتقدان هستند كه مشغول حرف زدن و انتقاد كردن هستند. البته آنها كه این طور به ما انتقاد می‌كنند، هرگز در شرایط كاری ما قرار نداشتند و با مشكلات آشنا نیستند. بهتر است سكوت را ادامه بدهیم و هیچ حرفی نزنیم. چون چیزی تغییر نمی‌كند و فقط مشكلات اضافه می‌شود.»
دستیار استیلی اضافه كرد: «ما در شرایطی تیم را تحویل گرفتیم كه هیچ مربی دیگری نمی‌آمد تا كار را استارت بزند. آنهایی كه این طور به تیم امید می‌تازند، حتماً خبر ندارند كه با چه بودجه‌ای وارد رقابت‌ها شدیم و در چه گروهی قرار گرفتیم. اگر می‌دانستند مشكلات مان چیست، حتما نظرات‌شان تغییر می‌كرد. حرفی هم با آنها نداریم.
 به هر حال همه در حال حاضر دنبال انتقاد و بهانه برای قربانی كردن افراد دیگر می‌گردند و چه كسی بهتر از ما كه هیچ صحبتی نمی‌كنیم و سكوت اختیار كرده‌ایم.»
شاهرودی در نهایت گفت: «خیلی از این افرادی كه امروز انتقاد می‌كنند، اصلا نمی‌دانستند تیم امید چه روزی بازی دارد، چه اردوهایی داشته، چه كارهایی برای این تیم انجام شده و چطور به تایلند سفر كرده است. فقط با آوردن یكسری اسم و آمار از عملكرد ما انتقاد كردند. همان طور كه گفتم قصد ندارم حرف بیشتری بزنم یا به دفاع از تیم خودمان بپردازم اما ای كاش برخی افراد، در انتقادها كمی جانب عدالت را در نظر می‌گرفتند و این طور همه را قربانی نمی‌كردند.»