سناریوی جدید در پرونده قتل بچه محل

سناریوی جدید در پرونده قتل بچه محل


سه متهم به شركت در نزاع منجر به قتل، روز گذشته در دادگاه سناریوی جدیدی مطرح كرده و قتل را گردن نگرفتند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به نزاع منجر به قتل در یكی از خیابان‌های محله خانی‌آباد نو، اواسط سال 95 در دستور كار ماموران پلیس قرار گرفت. جوانی به نام فرهاد در درگیری به ضرب گلوله از پا در آمد و دوست او به نام میلاد با ضربات قمه به شدت مجروح شد.
میلاد در اولین اظهارات خود به ماموران پلیس گفت: با یكی از مواد فروشان محل به نام كیوان اختلاف مالی پیدا كرده بودیم و روز حادثه با هم درگیر شدیم. برادر كیوان و پسرعموی او هم بعد از چند دقیقه با سلاح و قمه به محل درگیری آمدند. بعد پسرعموی كیوان سلاح را به سمت فرهاد نشانه گرفت و او را به قتل رساند.
با اطلاعاتی كه میلاد در اختیار ماموران قرار داد، متهمان پرونده و شركت كنندگان نزاع در حالی كه همگی در خانه كیوان بودند دستگیر شدند. پسرعموی كیوان به نام شهریار در اولین برخورد با ماموران پلیس به قتل اعتراف كرد و گفت: «آن روز وقتی دوستانمان با ما تماس گرفتند و گفتند كیوان با عده‌ای از بچه محل‌ها درگیر شده، من همراه برادر كیوان به محل نزاع رفتم و به جوانی كه با كیوان درگیر شده بود، شلیك كردم.»
پرونده با اعتراف متهم به دادگاه كیفری ارجاع شد و روز گذشته متهمان پرونده در شعبه نهم دادگاه كیفری یك استان تهران پای میز محاكمه رفتند.
در ابتدای جلسه رسیدگی مادر فرهاد به عنوان تنها ولی دم پرونده تقاضای قصاص متهم را كرد. سپس شهریار در جایگاه دفاع قرار گرفت و گفت: «اتهامم را قبول ندارم. آن روز من سلاح همراه نداشتم و نمی‌دانم چه كسی به فرهاد شلیك كرد. من در درگیری حضور داشتم و قبول دارم كه چند سنگ هم پرتاب كردم. اما زمانی كه ما را دستگیر كردند، تعدادی از دوستان ما كه بی‌گناه بودند هم دستگیر شدند. آنها مهمان ما بودند و نقشی در نزاع نداشتند. من برای این كه آنها آزاد شوند، تیراندازی و قتل را گردن گرفتم، آن زمان دروغ گفتم و بی‌گناهم.»
سپس كیوان در جایگاه دفاع حاضر شد و گفت: «اتهام ضرب و جرح عمدی را قبول ندارم. همان‌طور كه شهریار گفت من فقط به خاطر آزاد شدن دوستانم مجبور به اعتراف شدم. من و برادرم موادفروش نیستیم و اهل محل به ما تهمت زدند و گفتند به خاطر موادمخدر درگیر شده بودیم. اما این حرف دروغ است.»
برادر كیوان هم ادعا كرد در زمان درگیری تهران نبوده و قضات دادگاه بعد از شنیدن دفاعیات متهمان و وكلای آنها برای صدور رای وارد شور شدند.