قاتل پدرم را آزاد كنید!

درخواست دختر 14 ساله از دادگاه:

قاتل پدرم را آزاد كنید!



مامور جوان پلیس كه در عملیات تعقیب و گریز به سمت یك فروشنده مواد مخدر شلیك كرده و او را به قتل رسانده بود، روز گذشته در دادگاه محاكمه شد. دختر مقتول با گریه از قضات درخواست كرد قاتل پدرش را زندانی نكنند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، 22 اردیبهشت 97 گزارش تیراندازی منجر به قتل توسط مامور پلیس هنگام عملیات تعقیب و گریز روی میز ماموران پلیس قرار گرفت و مامور كلانتری یافت‌آباد كه در جریان عملیات به فروشنده مواد مخدر در حال فرار شلیك كرده بود دستگیر شد.
متهم در توضیح ماجرا به ماموران پلیس گفت: «در اتوبان سعیدی نرسیده به میدان فتح، در حال تعقیب متهمی بودیم كه مواد مخدر و مشروبات الكلی حمل می‌كرد. ساعت حدود 10 شب بود و متهم زمانی كه به او دستور ایست دادیم توجهی نكرد. حتی با شلیك تیرهوایی سعی در متوقف كردن او داشتیم، اما ناگهان خودرویش را متوقف كرد و خلاف جهت حركت خودروها اقدام به فرار كرد.من و دو مامور دیگر از ماشین پیاده شدیم و او را تعقیب كردیم. قصد عبور از بالای نرده‌های میان اتوبان را داشت و من برای این‌كه مانع او شوم به سمتش شلیك كردم كه به سینه‌اش اصابت كرد.»
به دنبال اقرار مامور كلانتری كیفرخواست قتل عمدی صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه دوازدهم دادگاه كیفری یك استان تهران ارجاع شد.
در حالی كه تنها ولی دم پرونده، دختر صغیر مقتول است، معاون اول قوه قضاییه به نیابت از او تقاضای دیه كرد.
روز گذشته متهم و ولی دم برای رسیدگی در دادگاه حاضر شدند و در ابتدای جلسه رسیدگی دختر 14 ساله مقتول در حالی كه اشك می‌ریخت خطاب به قضات دادگاه گفت: «خواهش می‌كنم قاتل پدرم را زندانی نكنید. او مرد خیلی خوبی است و از زمانی كه پدرم را از دست داده‌ام تا به حال هوای من را داشته و به من رسیدگی می‌كند.»
سپس متهم در دفاع از خود گفت: «انگیزه من از شلیك دستگیری متهم بود.»
پس از دفاعیات متهم، قضات دادگاه برای صدور رای وارد شور شدند.