روحانی: ایستادگی ملت‌های مقاوم، آمریكا را پشیمان خواهد كرد

روحانی: ایستادگی ملت‌های مقاوم، آمریكا را پشیمان خواهد كرد

رئیس‌جمهور با اشاره به تحریم‌های غیرقانونی آمریكا علیه ملت ایران، این اقدامات را جنایت علیه بشریت برشمرد و تأكید كرد: بی‌تردید ملت‌های مستقل در برابر این فشارها و توطئه‌ها ایستادگی كرده و قطعا پیروزی در پایان این مسیر متعلق به ملت‌های مقاوم بوده و آمریكا را پشیمان خواهد كرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی در دیدار خورخه آرر آسا، وزیر خارجه ونزوئلا افزود: دولت فعلی آمریكا، هم علیه دولت‌ها و ملت‌های مستقل و هم به ضرر ملت خود اقدام می‌كند و امروز به مجری سیاست‌های رژیم صهیونیستی در جهان تبدیل شده است.
رئیس‌جمهور، روابط و همكاری‌های ایران و ونزوئلا را مثبت و دوستانه دانست و بر ضرورت تلاش مسؤولان دو كشور برای توسعه و تقویت مناسبات تهران ــ كاراكاس تاكید كرد.
وی تصریح كرد: ایران و ونزوئلا می‌توانند روابط و همكاری‌های خود را در همه زمینه‌ها از جمله در بخش‌های معادن، انرژی، ساخت نیروگاه و همكاری‌های علمی و فناوری گسترش داده و در این راستا آماده برگزاری كمیسیون مشترك همكاری‌های دو كشور در آینده‌ای نزدیك هستیم. روحانی با قدردانی از ابراز همدردی و تسلیت دولت و ملت ونزوئلا با مردم ایران در شهادت سپهبد سلیمانی، گفت: شهادت سپهبد سلیمانی باعث تأسف عمیق و عصبانیت ملت ایران از جنایت آمریكا و موجب ناراحتی دولت‌ها و ملت‌های آزاده و مستقل در جهان شد. وزیر خارجه ونزوئلا نیز در این دیدار با ابراز تسلیت، همدردی و همبستگی دولت و ملت ونزوئلا با مردم ایران به خاطر شهادت سپهبد سلیمانی در اقدام تروریستی آمریكا گفت: مطمئنا دولت‌ها و ملت‌های مستقل در برابر فشارها و توطئه دشمنان ایستادگی كرده و از منافع خود دفاع می‌كند.
انتظار از دولت الكترونیك
رئیس‌جمهور همچنین در جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات با تاكید بر این‌كه مردم باید از ارزان‌ترین و كوتاه‌ترین مسیر خدمات الكترونیكی دریافت كنند و آنان را نباید در راهروهای ادارات و سازمان‌ها سرگردان كرد، عنون کرد: تمام تلاش ما از ابتدای دولت یازدهم، ایجاد و تقویت دولت الكترونیك و حذف كاغذ از سیستم اداری بوده تا به این ترتیب مردم هنگام مراجعه به اداره یا سازمانی، صرفا با ارائه همان كارت ملی هوشمند خود دیگر مجبور نباشند برای یك كار ساده ده‌ها برگ كپی از مداركشان ارائه كنند.
روحانی افزود: آن چیزی كه ما از دولت الكترونیك انتظار داریم، یك كارت است برای همه كار.
دیدار سفرای جدید ایران در 13 كشور جهان
دیروز همچنین سفرای جدید جمهوری اسلامی ایران در بلژیك، سوئد، نروژ، دانمارك، بلاروس، ارمنستان، صربستان، آفریقای جنوبی، نیجریه، قرقیزستان، سریلانكا، موریتانی و كرواسی پیش از عزیمت به محل ماموریت خود با رئیس‌جمهور دیدار و گفت و گو كردند.