نسل جهانی سلیمانی‌ها

نسل جهانی سلیمانی‌ها


جایگاه ویژه این مراسم به خانواده‌های شهدای مدافع حرم از کشورهای مختلف اختصاص داده شده است. زنان و مادران و کودکانی که هیچ کدام اهل ایران نیستند، اما عزیزان آنها در کنار سردار سلیمانی و همرزمان او از حریم اهل بیت‌(ع) در سوریه و عراق دفاع کرده‌اند.
میان افراد حاضر در جایگاه ویژه، نوجوانانی نیز از کشورهای سوریه، عراق، یمن، لبنان، فلسطین، افغانستان و حتی هندوستان به چشم می‌آیند که به نمایندگی از همسالان خود در کشورهای محور مقاومت به این مراسم دعوت شده‌اند. برخی از آنها روی سن می‌روند تا پیام وحدت میان این کشورها حول محور سردار شهید را به نوجوانان ایرانی شرکت‌کننده در گردهمایی برسانند و به آنها اطمینان دهند که نسل سیلمانی‌ها مختص به ایران نیست.
از جمله این نوجوانان الحیدری، دانش‌آموز عراقی عضو حشدالشعبی است. او می‌گوید: ما امروز برای بزرگداشت شخصیتی دور هم جمع شده‌ایم که در همه طول زندگی‌اش با تمام وجود به ولایت فقیه، به اسلام، به خط مقاومت، به خط امام خمینی‌(ره) و امام خامنه‌ای ایمان داشت. قطعا دوران بعد از شهادت حاج قاسم و حاج ابومهدی المهندس مثل دوران قبل از شهادت او نخواهد بود. تاوان خون حاج‌قاسم و حاج ابومهدی المهندس، اخراج کامل آمریکا از عراق و منطقه است که این همان انتقام سختی است که امام خامنه‌ای آن را بشارت داد.
جلال السهیلی نیز از دیگر دانش‌آموزان کشورهای مقاومت است که در این مراسم سخنرانی می‌کند. او که در شاخه جوانان المهدی جنبش انصارا... یمن فعالیت دارد و در ایران تحصیل می‌کند، شخصیت حاج قاسم سلیمانی را در صحبت‌های خود این‌طور توصیف می‌کند: او کسی است که بهترین و مهربان‌ترین پدر، راستگوترین معلم و خیرخواه‌ترین برادری بود که همه شهرها و پایتخت‌های کشورهای مقاومت او را می‌شناختند. مسیر او کربلایی، روحیه انقلابی او ایرانی، شجاعت او یمنی، آزادگی او سوری، روحیه مقاومتش لبنانی و شکست‌ناپذیری‌اش فلسطینی بود.
این نوجوان یمنی لباس محلی هموطنانش را تن کرده و همان خنجر موسوم به جنبیه را که نماد مقاومت شیعیان یمن است، داخل لباسش قرار داده. السهیلی که پس از پایان سخنرانی به جایگاه ویژه این مراسم بازمی‌گردد، با ابراز خوشحالی از حضور در این گردهمایی پرشور به ما می‌گوید: نسل محور مقاومت، نسل سلیمانی‌ها خواهد بود. از این جهت، ما به‌عنوان نسل مقاومت به استکبار جهانی و در راس آن، آمریکا و اسرائیل اعلام می‌کنیم خون حاج قاسم رودها و دریاهایی به راه انداخته است و همه قاسم‌هایی هستند که کمرتان را خواهند شکست و شما را از صحنه وجود حذف خواهند‌کرد.