من هم سلیمانی‌امگردهمایی 30 هزار نفری دانش‌آموزی «نسل سلیمانی‌ها» دیروز  در مصلی بزرگ تهران ‌برگزار شد

من هم سلیمانی‌امگردهمایی 30 هزار نفری دانش‌آموزی «نسل سلیمانی‌ها» دیروز در مصلی بزرگ تهران ‌برگزار شد

صحن شبستان بزرگ مصلای امام خمینی (ره) تهران مملو از جمعیت است. بیش از 30 هزار نوجوان پرشور گرد هم آمده‌اند تا بگویند از نسل سردار سلیمانی هستند. اینجا هزاران دانش‌آموز دختر و پسر از مدارس مختلف مقاطع متوسطه اول و دوم استان‌های تهران، قم و قزوین دور هم جمع شده‌اند تا نشان دهند خون این شهید همچنان می‌جوشد و راه او در نسل‌های بعدی ادامه پیدا خواهد کرد و آنها نیز آماده‌اند تا در امتداد مسیر حاج قاسم گام بردارند.

شور و شوق خاصی بر این گردهمایی حاکم است و بسیاری از دانش‌آموزان، سربندهای «من سلیمانی‌ام» را به سر دارند و پرچم‌های «لبیک یا حسین (ع)»، «یا ابوالفضل (ع)» و تصاویری از شهید سلیمانی را به دست گرفته‌اند.
یکی از دانش آموزان که محمد نام دارد و کلاس نهم است، می گوید در پایگاه مسلم بن عقیل تهران فعالیت می‌کند.  آن‌ طور که محمد برای ما تعریف می کند از وقتی سردار سلیمانی را شناخت، فهمید دفاع از مظلومان، مرز نمی‌شناسد و انسان باید برای جهاد در راه خدا از هر چه می‌تواند مایه بگذارد. او دلیل عضو شدن خود در بسیج دانش‌آموزی را نیز علاقه‌اش به سردار سلیمانی می‌داند و همین عشق و علاقه باعث شده است هر کاری که از دستش برمی‌آید، برای بزرگداشت این شهید انجام دهد.
حسین، ‌ دانش‌آموز دیگری است که در گردهمایی «نسل سلیمانی‌ها» مسوولیت برخی کارهای اجرایی را به‌عهده دارد. او می‌گوید از طرف فرمانده‌اش در پایگاه شهید صدوقی تهران به مسوولان این مراسم معرفی شده است. این نوجوان تهرانی تاکید دارد از مرام حاج قاسم این را آموخته است که ایثار، از خودگذشتگی و جهاد در راه خدا می‌تواند اشخاص را محبوب دل مردم کند تا چنین تشییع پیکر باشکوهی برایش برگزار کنند. حسین نیز مثل دیگر رفقایش از برگزاری این گردهمایی بسیار خوشحال به نظر می‌رسد و معتقد است برای این که همسالان او راه سردار سلیمانی را بهتر بشناسند، باید هرچه بیشتر برنامه‌هایی این‌چنین در سطح کشور برگزار شود.
در مصلای تهران جمعیت دانش آموزی موج می زند. آنها منتظر سردار علی فدوی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران هستند تا به عنوان اولین سخنران مراسم در جایگاه حاضر شود. اما چون جمعیت بیشتری از حد انتظار به این گردهمایی آمده است، مجری مراسم ابتدا از حاضران خواهش می‌کند کمی جمع‌تر بنشینند تا جا برای دیگر دانش‌آموزان نیز باز شود.
چند دقیقه‌ای نظم مراسم به هم می‌خورد تا این که دوباره همه افراد سر جای خود می‌نشینند. بالاخره سردار فدوی از راه می‌رسد و سخنرانی خود را آغاز می‌کند. او ابتدای صحبت‌هایش به ویژگی‌های دانش آموزان بسیجی در دوران دفاع مقدس و نقش آنها در جهاد علمی کشور اشاره می‌کند. بعد هم یاد و خاطره شهید سلیمانی و دیگر شهدای مدافع حرم را گرامی می‌دارد و می‌گوید: شهدای مدافع حرم جلوه‌ای از وحدت کلمه را تجلی بخشیدند و همه مسلمانان عالم اعم از افغانستانی، پاکستانی، عراقی و سوری زیر یک پرچم آمدند و وحدت کلمه را در سوریه رقم زدند.
جانشین فرمانده سپاه پاسداران همچنین شهید محمد حسین فهمیده و شهید بهنام محمدی را الگوی بسیار مناسبی برای نوجوان کشور معرفی می‌کند و ادامه می‌دهد: این دو شهید، مثل شما دانش‌آموز بودند، اما وارد کلاس بزرگی همچون دفاع مقدس شدند و نامشان در تاریخ جمهوری اسلامی ایران ماندگار شد.
  یادگاران سردار
در ادامه مراسم  نوبت به سخنرانی فرزندان سردار سلیمانی می‌رسد. وقتی دختر و پسر حاج قاسم روی سن حاضر می‌شوند، اشتیاق خاصی جمعیت حاضر را فرا می‌گیرد. همه ‌می‌ایستند و دست‌ها و پرچم‌ها و تصاویری را که در دست دارند، به نشانه علاقه به این سردار شهید بالا می‌گیرند. بعد هم با نوای تکبیر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و سر دادن دیگر شعارهای انقلابی ارادت خود را به ‌این شهید نشان می‌دهند و به این صورت از فرزندان فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران استقبال می‌کنند.
محمدرضا سلیمانی پسر سردار سلیمانی ابتدا از این ابراز خوشحالی می‌کند که مهمان جمعیتی به این عظمت شده است. او سپس می‌گوید: من اکنون در این جمع 40 هزار حاج قاسم می‌بینم. ان‌شاءا... که عاقبت همه ما ختم به خیر شود. قطعا حاج قاسم اکنون بین ما حضور دارد و در کنار ما ایستاده است. امیدوارم ما شایسته این باشیم که در کنار شما راه ایشان را ادامه دهیم.
زینب سلیمانی، دختر سردار شهید نیز ابتدا قصد سخنرانی ندارد. اما جمعیت با سر دادن تکبیر و شعارهای دیگر از او درخواست می‌کند حتما چند کلمه‌ای برایشان صحبت کند. دختر حاج قاسم نیز در نهایت راضی به سخنرانی می‌شود و بعد از سلام کردن به جمعیت حاضر می‌گوید: واقعا حیرت زده هستم از جمعیتی که اینجا حاضرند. خداوند را شاکریم از این که چنین نوجوانانی در مملکت ما هستند و پشت رهبر خود ایستاده‌اند و خواهند ایستاد. ان‌شاءا... با یکدیگر و به یاری خداوند انتقام خون حاج قاسم را خواهیم گرفت.
عشق و علاقه شرکت‌کنندگان در این مراسم به فرزندان شهید سلیمانی به حدی است که تا چند دقیقه بعد از پایین آمدن آنها از روی سن فریاد «لبیک یا حسین (ع)»را ادامه می‌دهند. پس از این‌که فرزندان حاج قاسم به جایگاه ویژه پایین سن می‌آیند، بیشتر افراد حاضر درجایگاه به‌خصوص خبرنگاران گرد آنها حلقه می‌زنند. البته آن دو با هیچ رسانه‌ای به طور خاص مصاحبه نمی‌کنند و تنها چند دقیقه‌ای در مراسم می‌مانند. در این دقایق، پسر شهید سلیمانی با خانواده‌های شهدای مدافع حرم حاضر در این مراسم به گرمی خوش و بش می‌کند و زینب سلیمانی نیز به طرف دانش‌آموزان دختر حاضر در مراسم می‌رود و با آنها عکس یادگاری می‌گیرد. دقایقی بعد  نیز هر دو  میان استقبال مردم و خبرنگاران گردهمایی را ترک می‌کنند.
مشق  سردار
جایگاه سخنران مراسم در همان قسمتی قرار گرفته است که امامان جمعه تهران روی آن خطبه می‌خوانند. یعنی چند متر بالاتر از سطح زمین و مقابل همه حاضران در مصلی بزرگ تهران. روی سن، تریبونی را برای ایستادن سخنران قرار داده‌اند و پشت جایگاه سخنرانی، تصویری از سردار سلیمانی در حالی که نوجوانی را به آغوش کشیده است، دیده می‌شود. دو طرف سن نیز با پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران و نیروهای مختلف جبهه مقاومت از انصارا... یمن گرفته تا زینبیون سوریه، فاطمیون افغانستان، حشد الشعبی عراق، حزب‌ا... لبنان و حماس فلسطین تزئین شده است.
چند دقیقه بعد از این که فرزندان شهید سلیمانی گردهمایی را ترک می‌کنند، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان روی سن حاضر می‌شود. او خطاب به مسؤولان آموزش و پرورش می‌گوید: مدرسه خوب، مدرسه‌ای است که دانش‌آموز را از نظر روحی قدرتمند بار بیاورد. آموزش و پرورش خوب، آموزش و پرورشی است که شاخص تعلیم و تربیتش قدرت روحی باشد. براین اساس با توجه به شخصیت قدرتمند سردار سلیمانی، از مسوولان آموزش و پرورش سوال می‌کنم برای سردار سلیمانی چه خواهید کرد؟ آموزش و پرورش در کدام کتاب درسی و در کدام مقطع درسی از او به نیکی یاد خواهد کرد؟
پناهیان ادامه می‌دهد: دانش‌آموزان ما دوست دارند بدانند سردار سلیمانی در زمان حیاتش چرا محبوب بود. بنابراین ان‌شاءا... در سال بعد در کتاب‌های درسی و به تناسب سنین مختلف یاد و یادمانی در کتاب‌های درسی و آموزشی و تحلیلی از چرایی محبوبیت سردار سلیمانی داشته باشیم.
ایستادگی در برابر ظلم
بعد از صحبت‌های حجت‌الاسلام پناهیان، امیر عباسی، مداح اهل بیت (ع) دقایقی را به وصف رشادت‌های مدافعان حرم و شهدای جبهه مقاومت می‌پردازد. در ادامه نیز سرود «ای ایران، ای مرز پرگهر» برای جمعیت حاضر پخش می‌شود. پیش از پخش این سرود، مجری مراسم از دانش‌آموزان می‌خواهد به نشانه وحدت دست به دست هم بدهند و آنها را بالا بیاورند. جالب اینجاست که خانواده شهدای مدافع حرم حاضر در جایگاه ویژه هم که همگی اهل کشورهای دیگر هستند، همراه با نوجوانان ایرانی این حرکت را تکرار می‌کنند و بیشتر آنها نیز همنوا با دانش‌آموزان ما سرود «ای ایران» را می‌خوانند.
بعد از این برنامه نیز یک گروه سرود دانش‌آموزی که سازمان بسیج دانش‌آموزی آن را تشکیل داده است، سرودی به نام «مرد نبرد» را اجرا می‌کند. خواندن بیانیه ‌ آخرین بخش این مراسم است.
بیانیه‌ای که خلاصه آن به این صورت بود: «امروز جهان از هر زمان دیگری مرز بین جبهه شیطان و جبهه حق را بهتر درک می‌کند. امروز استکبار با همه یارانش لباس رزم پوشیده و سلاحش را بی‌پرواتر از همیشه سمت مرد حق نشانه رفته است. امروز سپاه حق نیز محکم‌تر از همیشه در جبهه‌ای به وسعت همه عالم، در برابر ظلم و فساد ایستادگی می‌کند. ما شاگردان مکتب روح ا... و مکتب امام خامنه‌ای بر سر عهد خود با رهبرمان هستیم و ایمان داریم وعده خدا حق است و سرانجام پیروزی نهایی از آن مستضعفان و مظلومان و ستمدیدگان عالم خواهد بود و ما سربازان تحقق این وعده الهی خواهیم بود و تا جانی در بدن باشد، آرام نخواهیم نشست.»
 خواندن بیانیه که به پایان می‌رسد، دانش‌آموزان دختر و پسر، گروه گروه شبستان مصلی بزرگ امام خمینی (ره) را ترک می‌کنند. برخی ترجیح می‌دهند با مترو یا دیگر وسایل نقلیه عمومی به مقصد خود بروند، اما بیشترشان با همراهی مربیان خود و با اتوبوس‌هایی که برایشان تدارک دیده شده، به خانه یا مدرسه بازمی‌گردند.
گوشه‌ای از شبستان برخی دانش‌آموزان قصد ترک مصلی را ندارند و پشت سر هم با استندی که تصویر سردار سلیمانی روی آن نصب شده است، عکس می‌گیرند. برخی نیز با بنرهای سردار همدانی و دیگر فرماندهان شهید جبهه مقاومت از کشورهای مختلف عکس می‌گیرند. اما آنها نیز وقتی فریادهای «دیر شده» و از «اتوبوس جا نمونی» معلمان خود را می‌شنوند، بالاخره از مصلی دل می‌کنند و بیرون می‌روند.