برف و سرما هم مانع مردم نشد!

واكنش‌ رسانه‌ها به راهپیمایی 22 بهمن

برف و سرما هم مانع مردم نشد!

در چهل و یكمین سالروز جشن انقلاب، رسانه‌های خارجی راهپیمایی مردم را منعكس كردند و با پخش زنده، گزارش تصویری و... به بازتاب حضور ایرانیان در خیابان‌های شهرهای مختلف ایران پرداختند و از شعارهای آنان در این روز گفتند. یكی از نكاتی كه امسال توجه خبرگزاری‌ها و شبكه‌های خارجی را به خود جلب كرد، وضعیت آب و هوایی ایران بود. غالب آنان از حضورپرشور مردم در این راهپیمایی با وجود برف و بوران در بیشتر شهرهای كشور و همچنین از گرامیداشت چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی در این مراسم خبر دادند. در ادامه بازتاب این رخداد در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مجازی را آورده‌ایم.

علیرضا ملوندی

دروغی كه رنگ باخت 
شبكه لبنانی المیادین به حضور مردم ایران در سالروز پیروزی انقلاب با وجود شرایط جوی دشوار واكنش نشان داد. 
این شبكه درحالی كه از سه شهر ایران به صورت زنده راهپیمایی را پوشش می‌داد، به تصاویر مردم در تهران و رشت كه زیر بارش تقریبا شدید برف در خیابان حاضر شده‌اند، اشاره كرد و گفت: همین حضور با این وضعیت، نشان دهنده دروغ كسانی است كه می‌گویند، مردم ایران را به‎اجبار به این مراسم‌ها می‌آورند. 
هر لحظه بر جمعیتی كه برای گرامیداشت مراسم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران به خیابان‌ها آمده‌اند، افزوده می‌شود. 
خبرنگارش در كرمان گزارش داد: شركت‌كنندگان در راهپیمایی‌های سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، تصاویر شهید سلیمانی را در دست دارند.


رونمایی از ماكت موشك‌ها
شبكه قطری الجزیره هم در گزارشی به بازتاب حضور مردم در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران پرداخت. این شبكه نوشت: 
به‌رغم شرایط آب و هوایی سرد، راهپیمایی‌های گسترده‌ای به مناسبت چهل و یكمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگزار شد. 
این راهپیمایی درحالی برگزار شد كه ایران با اوضاع اقتصادی نامناسب و فشارهای شدید خارجی مواجه است.
در این مراسم، ایران ماكت‌هایی از برخی از موشك‌های خود را به نمایش گذاشت. 
سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با چهلمین روز ترور سردار سلیمانی همزمان بود و راهپیمایی‌كنندگان تصاویر سردار سلیمانی و پلاكاردهایی با شعار مرگ بر آمریكا و مرگ بر اسرائیل در دست داشتند. 

راهپیمایی‌های میلیونی 
الاتجاه پرس، شبكه خبری عراقی است كه راهپیمایی مردم ایران را پوشش داد و وبگاه اینترنتی این شبكه نوشت كه راهپیمایی‌های میلیونی مردم ایران به مناسبت چهل و یكمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی صبح سه‌شنبه در تهران و سراسر استان‌های این كشور با حضور میلیون‌ها نفر برگزار شد و بیش از شش هزار عكاس و خبرنگار از رسانه‌های محلی و خارجی این راهپیمایی را پوشش دادند. 

حضور چشمگیر 
فرانس ۲۴ عربی هم به بازتاب راهپیمایی ایرانی‌ها در سالگرد انقلاب اسلامی پرداخت و پایگاه اینترنتی این شبكه نوشت: 
ایرانی‌ها روز سه‌شنبه در سایه تنش روز افزون با آمریكا، چهل و یكمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.
ده‌ها هزار نفر از ایرانی‌ها به خیابان‌های تهران و دیگر شهرهای این كشور آمده‌اند تا این مناسبت را جشن بگیرند.
خیابان‌های تهران و شهرهای دیگر ایران صبح روز سه‌شنبه شاهد حضور چشمگیر ایرانی‌هایی‌ است كه به هدف احیای سالروز چهل و یكم انقلاب اسلامی در سایه تنش روز افزون با آمریكا به خیابان‌ها آمده‌اند.

گرامیداشت سالروز 
یكی دیگر از رسانه‌هایی كه این رویداد را پوشش داد، پایگاه خبری «خبرنی» اردن بود كه نوشت: ایران روز سه‌شنبه، چهل و یكمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشت و به این مناسبت راهپیمــــایی‌هــایی در تهــران و سراسر این كشور در حال برگزاری است.

ارسال پیام‌های قوی به آمریكا
خبـــــرگزاری اسپـــوتنیك عربی یكی از رسانه‌هایی بود كه سخنرانی حسن روحــانی، رئیس‌جمهور ایران در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن را پوشش داد و گفت: 
روحانی در این سخنرانی پیام‌هایی قوی به آمریكا فرستاد. او در این سخنان گفت: حضور گسترده در راهپیمــایی‌های ســالـروز پیروزی انقلاب اسلامی، قوی‌ترین پاسخ به كاخ سفید و ستمگران است و پایبندی مردم ایران به آزادی و استقلال را بازتاب می‌دهد. 
راهپیمایی‌های عظیم مردم ایران صبح روز سه‌شنبه در سراسر ایران آغاز شد. این راهپیمایی با چهلمین روز شهادت قاسم سلیمانی همزمان شده است.