رژه لشکر سلیمانی

مراسم راهپیمایی 22 بهمن با حضور گسترده مردم ایران در سراسر كشور برگزار شد

رژه لشکر سلیمانی

چهل و یكمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی با برپایی راهپیمایی با شكوه ملت ایران با شعار «انقلاب اسلامی زنده و پویا در پرتو ولایت مداری، جهاد و مقاومت» دیروز در سراسر كشور برگزار شد. با وجود بارش برف و سرمای هوا در بیشتر مناطق ایران، مردم با حضور خود از نخستین ساعت دیروز در مسیر‌های راهپیمایی، ضمن تجدید پیمان با آرمان‌های امام و انقلاب، با رهبر معظم انقلاب و شهیدان به ویژه سیدشهیدان مقاومت سپهبد حاج قاسم سلیمانی عهدی دوباره بستند. در تهران نیز با وجود سرمای شدید هوا، رودخروشان ملت در مسیر‌های 12‌گانه به سوی میدان آزادی به حركت درآمد. در ۴۱ سال حمایت مردم ایران از انقلاب اسلامی، همواره «مرگ برآمریكا» شعار محوری بوده است و در سالروز جشن چهل و یكمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران جلوه دیگری از دشمنی آمریكا برای مردم ایران نمایان شده است. سردار سلیمانی دیروز غایب بزرگ جشن چهل‌ویكمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بود و مردم با در دست داشتن عكس‌های سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی تاكید كردند « سردار دل‌ها تو را فرموش نمی‌كنیم.»

روحانی: حمله به عین الاسد خواست مردم بود
رئیس‌جمهور سخنران مراسم راهپیمایی دیروز مردم تهران بود. حسن روحانی در جمع راهپیمایان با بیان این كه آنچه انقلاب ما را استحكام بخشیده حضور مردم و رأی مردم است، گفت: هر چه مردم از ما می‌خواهند باید به آن عمل كنیم. من در اینجا می‌خواهم از نیروهای مسلح، سپاه پاسداران، بسیج و از همه نیروها تشكر و سپاسگزاری كنم. آن روز كه در بدرقه شهید بزرگوار ما حاج قاسم سلیمانی مردم به خیابان آمدند و از نیروهای مسلح ما انتقام را خواستند و از دولت انتقام را خواستند، نیروهای مسلح ما به آنچه مردم خواستند عمل كردند.
روحانی بیان كرد: این كه عین‌الاسد آمریكا در عراق موشكباران می‌شود یعنی اجرای خواست مردم؛ مردم انتقام را خواستند، نیروهای مسلح ما سخن مردم را به كرسی نشاندند، آن روزی كه هواپیمایی در كنار فرودگاه ما آسمان را نیلی كرد و قلب ما و رهبری را سوزاند، مردم از مسؤولان عذرخواهی خواستند و نیروهای مسلح ما عمل كردند و سریعا از مردم عذرخواهی كردند و به مردم قول دادند دقت خواهند كرد و چنین اشتباهی هرگز تكرار نشود. نیروی مسلحی كه با مردم است و به خواست مردم عمل می‌كند، نیروی مسلح در كنار مردم است و این همانی است كه راه انقلاب اسلامی ما تعیین كرده است.
رئیس جمهور در ادامه افزود: شهید سلیمانی ما هم سردار میدان جنگ بود و هم یك دیپلمات ارشد در مذاكره، شهید سلیمانی در مسیر رفتن به جلسه گفت‌وگو با نخست‌وزیر عراق شهید شد.
وی عنوان كرد: شهید سلیمانی به سمت میدان جنگ نمی‌رفت بلكه به سمت میدان دیپلماسی می‌رفت كه شهید شد، شهید سلیمانی كسی بود كه در میدان جنگ سردار قوی میدان جنگ بود و در میدان مذاكره دیپلمات قدرتمند عزتمند بود.
رئیس‌جمهور با تأكید بر این كه باید همه ابعاد شهید سلیمانی را مدنظر قرار دهیم، خاطرنشان كرد: شهید سلیمانی دنبال جنگ در منطقه نبود؛ آمریكایی‌ها دروغ می‌گویند كه شهید سلیمانی دنبال بی‌ثباتی در منطقه بود، شهید سلیمانی دنبال ثبات بود. شهید سلیمانی به كمك و مردم عراق به سوریه، عراق و منطقه امنیت داد، شهید سلیمانی مرد جنگ و صلح بود جنگی به صلح منتهی شود و صلحی كه همچنان قوی باشیم كه جنگ ایجاد نشود.
وی با اشاره به روزهای تشییع شهید قاسم سلیمانی گفت: همه مردم یكصدا بودند، چشم‌ها همه گریان بود، نگاه‌ها همه به سمت آسمان و همه مردم با مشت گره كرده در برابر ابرقدرت‌ها و آمریكا ایستادند و نظر خود را در آن راهپیمایی‌ها در تشییع جنازه بزرگ اعلام كردند. 
رئیس‌جمهور ادامه داد: مردم! به خدا قسم این فشاری كه به ملت ما وارد شده اگر یك دهم آن را به كشور مشابهی در منطقه وارد می‌شد در برابر آمریكا تسلیم می‌شدند و خضوع می‌كردند، شما بدانید بسیاری از كشورهای همسایه ما یك ماه نفت‌شان تحریم شود حقوق كارمند خودشان را نمی‌توانند بدهند. 
وی عنوان كرد: ما امروز به حول و قوه الهی 
به ‌رغم همه فشارهای آمریكا و همه تهدیدها روی پای خود ایستاده‌ایم. تا امروز 14 میلیارد دلار برای كالای اساسی و 20 میلیارد دلار برای كالای غیراساسی بانك مركزی پرداخت كرده است. در طول این ده ماه 72 میلیارد صادرات و واردات داشتیم. 
روحانی افزود: اول انقلاب 4500 كیلومتر راه‌آهن در كشور داشتیم، فقط در این 
شش سال 1200 كیلومتر راه‌آهن اضافه شده و حدود هزار كیلومتر دیگر تا پایان دولت تقریباً اضافه خواهد شد. من همین جا دستور می‌دهم به وزارت راه كه رفت و آمد جاده عظیم تهران ـ شمال را كه تكمیل شده باز كند و ان‌شاءا... اوایل اسفند این جاده مهم كه یكی از افتخارات مهندسی ایران است، افتتاح خواهد شد. 
وی با تأكید بر این كه دست روی دست نگذاشته‌ایم خاطرنشان كرد: دولت ما ورشكسته نیست، ملت ما تسلیم شده نیست، آمریكا بفهمد اشتباه و خطا كرده و بزرگ‌ترین خطاها را مرتكب شده است. 
روحانی گفت: البته در سایه تحریم و فشار مردم ما آزار می‌بینند. مردم ما اذیت می‌شوند و فشار بر مردم ما وارد می‌شود اما در عین حال مردم ما كاملا آگاه هستند كه می‌توانیم از این فشار عبور كنیم، همان طور كه در ماه‌های اخیر در تمام شاخص‌های اقتصادی روند ما مثبت بوده، این به معنای آن است كه ما قدرت داریم و در برابر فشار آمریكا به پیروزی می‌رسیم و در برابر همه آزار و اذیت‌ها می‌ایستیم.
ممكن است گله داشته باشیم، اما با صندوق رای قهر نكنیم
رئیس جمهور گفت: ممكن است در این انتخابات ما گله و انتقاد داشته باشیم، اشكالی ندارد انتقاد آزاد است اما به خاطر این كار یا آن كار، با صندوق رأی قهر نكنید.
وی خاطرنشان كرد: ما یك بار دیگر مثل امروزی كه شما به صحنه آمدید و افتخار آفریدید، دوم اسفند پای صندوق رأی بروید و یك بار دیگر افتخار بیافرینید و به همه دشمنان اعلام كنید راه مردم ما آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهد بود.

رئیسی: رأی مردم به مقاومت است نه مذاكره
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه در مراسم راهپیمایی 22 بهمن مشهد در حرم رضوی با بیان این كه مردم در تشییع پیكر شهید سلیمانی ثابت كردند رأی آنها به مقاومت است و نه به مذاكره، گفت: همین خون و همبستگی مردم، به خروج آمریكا از منطقه خواهد انجامید.
رئیسی بیان كرد: امروز در دنیا مستقل‌ترین كشور، ایران اسلامی است كه اساس آن بر پایه رأی مردم است.
وی با بیان این كه خواست انقلابیون، امروز شكل گرفتن نهادها در سطح تراز انقلاب 
پر شكوه اسلامی است، افزود: خواست مردم پاك شدن سازمان‌ها و نهادهای مختلف از آلودگی است.
رئیس قوه قضاییه با بیان این كه مردم در حال حاضر همان اصول گذشته و اولیه انقلاب را مطالبه دارند، افزود: امروز همه مردم ایران، همان شعارها و آرمان‌هایی را فریاد می‌زنند كه در ۲۲ بهمن ۵۷ فریاد زده و مطالبه می‌كردند.
رئیسی با اشاره به این كه پیشرفت فقط در حوزه صنعت نیست، ابراز كرد: ما توسعه‌یافتگی را در پرتو نیاز انسان می‌دانیم. ۷۰ سال ظلم به مردم فلسطین حاصل جدایی سیاست و معنویت است. پیام امام خمینی(ره)، پیوند سیاست و معنویت است، امروز نیز رهبر معظم انقلاب بر همین مسأله تأكید دارند.
رئیس قوه قضاییه با بیان این كه با كشورهایی كه با ما دشمنی ندارند، ارتباط خواهیم داشت، گفت: پیشرفت كشور در گرو توانمند شدن در تولید كالاهای داخلی، علم و فناوری است، لذا توصیه‌های رهبری به مردم و دولتمردان نیز همین موضوع است.
وی با تأكید بر این كه عدالت از اهداف مهم امام خمینی(ره) است، ابراز كرد: عدالت چشیدنی است و صرفا گفتنی نیست.
رئیس قوه قضاییه با تأكید بر این كه دشمن باید بداند ما قوی هستیم، افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند: «اگر دشمن نمی‌تواند بر ما هجوم كند، دلیلش این است كه ما قوی هستیم»، لذا این قوی شدن، علم و عمل را با هم می‌خواهد، اگر قوی باشیم، می‌توانیم در حوزه‌های مختلف حرف برای گفتن داشته باشم.
رئیسی ادامه داد: در هر حوزه‌ای كه مسؤولان قوی ظاهر شدند مردم نیز پشتوانه آنها بودند، مانند حركتی كه در منطقه توسط شهید سلیمانی انجام شد و عقبه راهبردی آن نیز مردم بودند.
رئیس قوه قضاییه تصریح كرد: در چند ماه اخیر، مردم نگاهشان به ایستادگی و مقاومت است. دشمن سعی داشت تا به مردم القا كنند در مقاومت سودی وجود ندارد، اما موفق نشد. دشمنان می‌خواهند با القای فساد به مردم آنان را از نظام ناامید كنند ولی امروز هیچ‌گونه فسادی در جامعه قابل پذیرش نیست.

لاریجانی: مشكل ما با آمریكا 
با حرف و منطق، حل نمی‌شود
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در راهپیمایی یوم‌ا...
 ۲۲ بهمن تهران در جمع خبرنگاران گفت: حضور مردم در راهپیمایی بسیار با شكوه بود و این حضور باعث قدرت بیشتر برای حركت انقلاب می‌شود. مخصوصا به آمریكایی‌ها روشن می‌گوید مردم به دنبال این هستند كه منافع خود را حفظ كنند.
رئیس مجلس تصریح كرد: ما گرفتار یك دشمن بدخیم هستیم كه با حرف و منطق مشكل آن حل نمی‌شود و باید حتما قدرت به آن نشان داد؛ لذا حضور در راهپیمایی بهترین قدرتی است كه می‌توان به آمریكا نشان داد و آنها نیز بدانند باید نسبت به خواسته‌های ملت ایران تمكین كنند.
وی افزود: باید دست ملت ایران را بوسید چرا كه با غیرت در راهپیمایی حضور یافتند و سرمایه بزرگی برای كشور ایجاد شد.
لاریجانی در ادامه یك وجه از جمهوریت را حضور مردم در انتخابات دانست و افزود: از آنجا كه هر دو سال یك بار در كشورمان انتخابات داریم، نشان می‌دهد اهداف امام(ره) در انقلاب كه همان آرمان‌های جمهوری اسلامی است، ادامه دارد.
رئیس مجلس خاطرنشان كرد: حضور مردم در انتخابات تكرار خواهد شد و امیدواریم انتخابات پرشوری برگزار شود.

سخنرانان 22 بهمن چه گفتند
همزمان با سالگرد انقلاب اسلامی جمعی از مسؤولان در مراسم شهرهای مختلف به سخنرانی پرداختند.
سرلشكر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده كل ارتش در جمع راهپیمایان در كرج با بیان این‌كه دشمن از تأخیر اقدام جمهوری اسلامی ایران برای انتقام سخت خوشحال نباشد، افزود: هرچه دست را برای زدن سیلی بعدی بالا تر ببریم ضربه محكم‌تری را به دشمن خواهیم زد.
موسوی با بیان این‌كه رژیم دست نشانده پهلوی كه عامل سرسپرده نظام سلطه و مجری برنامه‌های آنها در منطقه بود فروریخت، گفت: مردم انقلابی ایران با اتكا به نظام ولایی ضمن استقرار حكومت دینی بعد از 1400 سال موفق به كسب استقلال همه جانبه، مشروعیت و اقتدار مثال‌زدنی شدند كه در پرتو انقلاب اسلامی بود؛ بعد از این انقلاب پیشرفت‌های عظیمی در كشور رخ داد كه تفكر آن هم برای بعضی‌ها سخت بود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداحمد خاتمی در جمع راهپیمایان 22 بهمن در كرمان اظهار كرد: این گام‌ها مصداق عمل صالح است، عملی كه خداوند در پرونده حسنات شما مثل نماز و روزه‌ها ثبت كرده است.
امام جمعه موقت تهران عنوان كرد: راهپیمایی امسال خصوصیتی دارد كه از گذشته آن را متمایز می‌كند اولین ویژگی این راهپیمایی این است كه این فجر، فجر سلیمانی شد و این راهپیمایی در ادامه بدرقه جاودانه این ملت از شهید سلیمانی فرزند این دیار است.
سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنرانی راهیپمایی ۲۲ بهمن ساری، اظهار كرد: در میان ۲۰۰ كشور دنیا قدرت‌هایی كه خودشان را قدرت بزرگ می‌دانند، توجه خودشان را متوجه انقلاب اسلامی ایران كردند. وی خاطرنشان كرد: قدرت‌های دنیا به فكر تقسیم منافع موجود در دنیا هستند، سیاست‌های برد - برد را در مذاكرات مطرح می‌كنند، اما از نظر آنها سیاست برد - برد تا زمانی كه به منافع آنها لطمه نخورد، برد ـ برد است.سردار محمد دهقان در مراسم راهپیمایی 22 بهمن در جمع مردم اصفهان اظهار كرد: یوم‌ا... ۲۲ بهمن امسال یك ‌تفاوت اساسی با سال‌های‌گذشته دارد و آن این‌كه راهیپمایی امسال‌ را می‌توان حماسه حضور‌ نامید؛ حضور مردم هم برای ملت شریف ایران و هم‌ مردم منطقه و هم نظام سلطه‌ پیام‌ متفاوتی دارد.
محمدباقر نوبخت در جمع راهپیمایان شهرستان گرگان ضمن گرامیداشت چهل و یكمین سالگرد پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی و بزرگداشت سردار شهید 
حاج قاسم سلیمانی اظهار كرد: دشمن با ترور سردار سلیمانی حقارت و ذلت خودش در برابر انقلاب اسلامی را نشان داد. وی با اشاره به دشمنی 40 ساله استكبار علیه انقلاب اسلامی تصریح كرد: دشمن 40 سال دست از عداوت و مقابله با ملت ایران برنداشت؛ جای این سوال وجود دارد كه چرا دشمنی بی‌امان دشمن طی این مدت علیه انقلاب اسلامی وجود دارد و چرا دشمن در حال تلاش برای سرنگونی انقلاب اسلامی است.
حجت‌الاسلام حاج علی‌اكبری در سخنرانی راهپیمایی مردم شیراز با اشاره به سابقه انقلابی‌گری مردم استان فارس اظهار كرد: مردم همیشه در صحنه شیراز با حضور شهدایی مانند شهید دستغیب و بزرگانی چون آیت‌ا... بهاءالدینی به نهضت امام خمینی(ره) پیوستند كه این مهم بیانگر انقلابی بودن این مردم است.
اسحاق جهانگیری در راهپیمایی مردم زاهدان اظهار كرد: راهپیمایی 22 بهمن پیام مهمی به دشمنان اسلام صادر كرد و نشان داد ملت پشتوانه محكمی برای نظام هستند. معاون اول رئیس‌جمهور افزود: سیستان و بلوچستان و زاهدان همیشه پشتوانه انقلاب اسلامی بوده است، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی روز حماسه ملی حضور ملی و اداره ملی است همه آمده‌اند نشان دهند انقلاب از آن همگان است.
وی افزود: وحدت و تقریب از مهم‌ترین نیازهای ضروری انقلاب بود، جمهوری اسلامی بر وحدت مبتنی بر ارزش‌های دینی و اسلامی استوار است.
سردار محسن رضایی در جمع راهپیمایان مردم تبریز اظهار كرد: آذربایجان در تاریخ ایران، نقش لنگر و پایگاه استوار نظام جمهوری اسلامی را داشته به طوری كه در حوادث و توفان‌های عظیم ایران همیشه یك نقطه بوده كه مقاومت كرده و آن آذربایجان است.
رضایی تصریح كرد: آمریكا فكر می‌كند كه ما فقط یك انتقام می‌گیریم، در حالی كه حمله به پایگاه آمریكا شروع یك انقلاب است و ایران با شهادت سردار سلیمانی انقلابی را آغاز كرده و بعد از ۳۰ سال تحمل و بردباری دنبال چراغی نوربخش بود كه الان آن را یافته است.
سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی در جمع مردم بیرجند در راهپیمایی 22 بهمن با اشاره به آمار تلفات پایگاه آمریكایی عین‌الاسد و مخفی كردن این آمار گفت: كلمه كشته در ادبیات آمریكا تبدیل به ضربه‌مغزی شده و خسارات خود را از حمله ما به عین‌الاسد كتمان می‌كنند.  شریف گفت: جمهوری اسلامی ایرا آمریكا را با همه هیمنه ابرقدرتی شكست داده و صهیونیست‌های غاصب را كوچك كرده است.

بازتاب راهپیمایی ۲۲ بهمن در رسانه‌های جهان
​​​​​​​راهپیمایی مردم ایران به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی در رسانه‌های مختلف جهانی بازتاب داشت و شبكه‌هایی همچون الجزیره بخش‌هایی از این راهپیمایی را به صورت زنده نمایش دادند.
خبرگزاری روسی اسپوتنیك در گزارشی از مراسم دیروز، بخش‌هایی از سخنان رئیس‌جمهور ایران را منتشر كرد و گزارش داد رئیس‌جمهور ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن چند پیام قوی به آمریكا داد. اسپوتنیك به نقل از روحانی گزارش كرد كه «مشاركت پرشور و گسترده مردم در سالروز پیروزی انقلاب قوی‌ترین پاسخ به كاخ سفید و ظالمان است و پایبندی ملت ایران به آزادی و استقلال‌شان را نشان می‌دهد.» اسپوتنیك همچنین به نقل از روحانی گزارش داد: «آمریكایی‌ها حق انتخاب ما را منكر می‌شوند و می‌خواهند ما به عقب بازگردیم، آنها رویای بازگشت به ایران را دارند حال آن كه می‌دانند ایران یك قدرت در منطقه است.»
رویترز هم در گزارشی نوشت: ده‌ها هزار ایرانی با شعار «مرگ بر آمریكا» و «مرگ بر اسرائیل» با حضور در راهپیمایی، سالگرد انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.
شبكه‌های المیسره و الاتجاه عراق نیز به صورت زنده به پوشش این راهپیمایی اقدام كردند.
شبكه روسیا الیوم اعلام كرد: تهران پایتخت ایران و دیگر شهرهای این كشور شاهد برپایی راهپیمایی‌هایی بودند كه در آن چهل و یكمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ را جشن گرفتند. این شبكه در گزارش خود این گونه آورده است: جشن‌های امسال سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران با تشدید تنش میان این كشور با آمریكا همزمان شده است.
پایگاه مصری الیوم السابع نیز به پوشش راهپیمایی گسترده ۲۲ بهمن پرداخت. این پایگاه حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را گسترده توصیف كرد.
خبرگزاری المعلومه عراق هم گزارش داد كه در چهل و یكمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، راهپیمایی گسترده‌ای در سراسر این كشور برگزار شد.
این خبرگزاری افزود میلیون‌ها ایرانی با وجود هوای سرد و بارش برف در برخی استان‌ها، برای شركت در راهپیمایی ۲۲ بهمن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به خیابان‌ها آمدند.
ضمیمه چار دیواری