كابوس مصدومیت در اردوی آبی‌ها

مهدی قائدی هم به لیست بلند آسیب دیده‌های استقلال اضافه شد

كابوس مصدومیت در اردوی آبی‌ها

دقیقه 30 توپ زیر پای سید حسین حسینی بود كه با اشاره دست او، همه نگاه‌ها به مركز زمین معطوف شد. درست در دایره میانی، مهدی قائدی روی زمین خوابیده بود. وقتی دوربین تلویزیون عراق روی چهره قائدی فیكس شد، خیلی از هواداران استقلال، مثل مهدی ،سرشان را دو دستی گرفتند. قائدی بدون هیچ برخوردی مصدوم شد تا برای دقایقی، هیچ‌كس حواسش به بازی نباشد. استقلال در غیاب شماره 10 تكنیكی و ریزنقش خود كه در همان نیمه اول با برانكارد از زمین بیرون رفت، برتری یك بر صفر را مقابل الشرطه عراق از دست داد، با این حال برای هواداران استقلال مطلع شدن از آخرین شرایط مهدی قائدی، مهم‌تر از نتیجه
بازی بود.
حالا گفته می‌شود قائدی از ناحیه همسترینگ (كشاله ران) دچار مصدومیت شده است و میزان این آسیب‌دیدگی با عكس ام‌آر‌آی مشخص می‌شود. در حالت معمول و در صورت پارگی شدید همسترینگ، شش هفته دوری از میادین و دو هفته برای بازگشت به فرم قبلی زمان لازم خواهد بود كه این موضوع در حساس‌ترین برهه فصل، می‌تواند بزرگ‌ترین خسارت بر پیكر آبی‌ها باشد.
پیش از این در مورد خستگی بیش از حد قائدی به خاطر بازی‌های فشرده استقلال صحبت شده بود و حتی فرهاد مجیدی در بازی با پرسپولیس او را در 15 دقیقه پایانی بازی از زمین تعویض كرده بود. با این حال در مورد مصدومیت اخیر قائدی در بازی با الشرطه عراق، باید علاوه بر خستگی، شرایط روحی ـ روانی این بازیكن و البته كیفیت بد زمین مسابقه را هم مد نظر قرار داد. اعلام حكم محكومیت قضایی در روز قبل از بازی، به تنهایی می‌تواند عاملی باشد برای درگیر كردن فكر یك بازیكن و بالا بردن امكان مصدومیت او. مهدی قائدی در شرایطی مصدوم شد كه هم به لحاظ روحی ـ روانی تحت فشار بود، هم از خستگی و فشار بالای بازی‌های متوالی رنج می‌برد و هم روی زمین بی‌كیفیت اربیل می‌دوید.
در كنار همه این موارد، با توجه به تعدد مصدومیت بازیكنان استقلال در هفته‌های اخیر، این سؤال كلیدی از سوی هواداران آبی مطرح می‌شود كه: آیا استقلال در نیم‌فصل بدنسازی خوبی داشته است؟
در سیاهه مصدومان اخیر استقلال، قبل از رسیدن به نام مهدی قائدی، باید از روی نام‌های عارف غلامی، سیاوش یزدانی، محمد بلبلی، فرشید اسماعیلی و شیخ دیاباته عبور كنیم و حالا در آستانه بازی با الاهلی عربستان در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا، مهم‌ترین دغدغه‌های هواداران و كادر فنی این تیم، تعداد بالای مصدومان است.
براساس اخباری كه از اردوی استقلال به گوش می‌رسد، سیاوش یزدانی و عارف غلامی كه از ابتدای نیم‌فصل نتوانسته بودند در تركیب آبی‌ها قرار بگیرند حالا شرایط بازی را پیدا كرده‌اند و تیم پزشكی باشگاه استقلال این دو بازیكن را در اختیار كادر فنی قرار داده است تا در صورت صلاحدید در دیدار با نماینده عربستان به میدان بروند.
با این حال فرشید اسماعیلی از هفته آینده می‌تواند به تمرینات تیمش اضافه شود و قطعا این دیدار را از دست خواهد داد. شیخ دیاباته مهاجم آفریقایی استقلال هم كه در دیدار با نفت مسجد سلیمان مصدوم شده بود، راهی فرانسه شده و در این بازی غایب است و به صورت دقیق مشخص نیست نیاز به چند هفته استراحت دارد. همچنین محمد بلبلی كه دوران محرومیتش به تازگی به پایان رسیده است، فعلا باید روند درمان خود را پیگیری كند. سر لیست مصدومان استقلال هم مهدی قائدی است كه نبودش، طی هفته‌های آتی می‌تواند روی كیفیت بازی آبی‌ها تاثیر منفی بگذارد. در كنار این بازیكنان، باید از داریوش شجاعیان و محسن كریمی هم نام برد كه برای دومین بار در دوران فوتبالشان در استقلال با پارگی رباط صلیبی روبه‌رو شده‌اند و نمی‌توانند تیمشان را تا پایان فصل همراهی كنند.
با این شرایط به نظر می‌رسد این مصدومیت‌ها، حالا
به بزرگ‌ترین كابوس فرهاد مجیدی در شروع دوران مربیگری‌اش در استقلال بدل شده است.