نسخه Pdf

محاكمه مرد مسافربر به اتهام قتل بچه محل

محاكمه مرد مسافربر به اتهام قتل بچه محل

راننده مسافركش كه بعد از درگیری با همكارش، متهم به قتل او شد، در تمام مراحل رسیدگی به پرونده، مرگ دوستش را خودزنی عنوان كرد. متهم بعد از محكوم شدن به قصاص، با نقض رای از سوی دیوان‌عالی كشور، بار دیگر محاكمه شد. اواسط سال 95 رسیدگی به قتل پسر جوان در محل سكونتشان در ورامین در دستور كار پلیس قرار گرفت. اظهارات همسایه‌ها حاكی از آن بود كه نزاع بین مقتول به نام صابر و دوست او رضا رخ داده بود. رضا بعد از این قتل از محل گریخت كه بعد از شش ماه دستگیر شد.  متهم در تحقیقات اولیه ادعا كرد در جریان كشمكش چاقو توسط خود صابر به پای خودش اصابت كرده بود. او درباره علت درگیری گفت: خانه ما سر كوچه و خانه صابر انتهای همان كوچه است. شغل هر دوی ما هم مسافركشی است. چند وقت قبل از درگیری موقع سوار كردن مسافر با صابر بحثمان شد و او می‌گفت من نوبتش را گرفته‌ام. روز قتل، صابر وقتی من را در كوچه دید، با چاقو به طرفم حمله كرد. من هم قمه داشتم و با او درگیر شدم، اما در جریان درگیری صابر خودزنی كرد. من ضربه‌ای به او نزدم. بعد از اعتراف متهم، پرونده برای رسیدگی به دادگاه كیفری یك استان تهران ارجاع شد و قضات بعد از رسیدگی، متهم را به قصاص محكوم كردند. اما با توجه به این‌كه عده‌ای از شاهدان شهادت داده بودند كه چاقو از دست مقتول به پای او اصابت كرد و عده‌ای دیگر گفته بودند علی ضربه را به پای صابر زد، رای از سوی دیو‌ان‌عالی كشور 
نقض شد.
متهم بار دیگر در شعبه دوازدهم دادگاه كیفری یك استان تهران پای میز محاكمه رفت. ابتدای جلسه رسیدگی اولیای دم مقتول، تقاضای قصاص متهم را كردند.
سپس علی در دفاع از خود گفت: اتهامم را قبول ندارم.آن روز وقتی با صابر درگیر بودیم، من دست او را گرفته بودم كه به من چاقو نزند.یكدفعه او دستش را كشید و چاقو به پای خودش برخورد كرد. قضات دادگاه بعد از شنیدن دفاعیات متهم برای صدور رای وارد شور شدند.