10 نکته برای طراحی باغچه

10 نکته برای طراحی باغچه

فکر نکنید وقتی می‌گوییم طراحی باغچه حتما باید حیاط بزرگ و درندشتی داشته باشید. 
می‌شود فضاهای کوچک مشترک در آپارتمان‌ها و حتی تراس و بالکن را تبدیل با باغچه‌هایی زیبا کرد. 
 با گذاشتن یک نیمکت یا میز و صندلی تاشوی کوچک می‌توان فضای نشیمن خانوادگی بسازید و عصرهای بهاری را به نوشیدن چای و دمنوش‌های گیاهی خودتان را مهمان کنید. 
می توان یک آب نمای کوچک یا حوضچه‌ای سنگی ساخت و در فصول گرم از آن لذت برد.  اطراف حوضچه سنگی را می‌توانید به صورت باغچه‌ای صخره‌ای درآورید تا بیشتر یادآور فضای طبیعت باشد. 
 با وسایل دورریز خانگی می‌شود انواع گلدان‌های آویز و رنگارنگ را ساخت و از آنها لذت برد. 
برای این که در روزهای بارانی در میان باغچه‌تان گلی نشوید، ساخت راه چوبی بسیار کمک کننده است و سادگی‌اش ما را یاد خانه‌های روستایی و نوستالژیک قدیمی می‌اندازد.  گل‌کاری در دو طرف مسیر هم آن را زیباتر جلوه می‌دهد.
 یکی می‌گفت حالا که نمی‌توانیم مساحت باغچه را زیاد کنیم یک آینه در حیاط نصب می‌کنیم تا به فضا عمق دهد و بزرگ تر از میزان واقعی به نظر آید. 
 گذاشتن حصار چوبی هم یکی از کارهای ساده و در عین حال زیباست.  زحمتی ندارد جز این‌که تنها کاری که باید بکنید این است که با مته سوراخ‌هایی را روی حصار چوبی ایجاد کنید و داخل سوراخ‌ها را با شیشه رنگی پر کنید. وقتی نور به این شیشه‌ها می‌تابد و از آنها عبور می‌کند، منظره‌ای دلچسب به وجود می‌آید.
 با پرنده‌ها مهربان باشید. برای این کار می‌توانید یک لانه چوبی برایشان بسازید و با یک بطری خالی و چند تکه تخته و پیچ یک جای دانه زیبا بسازید. 
شاید ساخت استخری کوچک خیلی ایده آل و رویایی باشد اما آن را در برنامه‌هایتان بگنجانید شاید یک روزی توانستید اجرایش کنید.
 از درست کردن باربیکیو و مزایایش غافل نشوید. البته اگر باغچه مشترک بین افراد ساختمان مشترک است طبعا با اجازه مدیر چنین کاری باید انجام شود. 
 قبل از داشتن امکانات و فضای بزرگ و آنچنانی، داشتن ذوق و سلیقه و خلاقیت مهم است. ایده‌های نو دیگران را ببینید و آن را مطابق با شرایط خودتان بومی سازی کنید.