جزئیات احکام متهمان پرونده محیط زیست

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری تشریح کرد

جزئیات احکام متهمان پرونده محیط زیست

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری دیروز درباره احکام متهمان پرونده جاسوسی از مراکز نظامی در پوشش محیط‌زیست گفت: به پرونده متهمان موسوم به پرونده محیط زیست که از نظر ما یک پرونده اقدام علیه امنیت است، رسیدگی و رای نهایی آن صادر و قطعی شده است.
به گزارش میزان، غلامحسین اسماعیلی در تشریح جزئیات احکام متهمان این پرونده افزود: در این پرونده مراد طاهباز فرزند قاسم به جرم همکاری با آمریکا به عنوان دولت متخاصم به 10 سال حبس و رد وجوه دریافتی از دولت آمریکا محکوم شده است. نیلوفر بیانی، فرزند یوسف به جرم همکاری با دولت متخاصم آمریکا به ده سال حبس و رد وجوه ماخوذه، هومن جوکار فرزند هوشنگ به جرم همکاری با دولت متخاصم آمریکا به هشت سال حبس، طاهر قدیریان فرزند محمود به جرم همکاری با دولت متخاصم آمریکا به هشت سال حبس، سام رجبی تبریز فرزند پرویز به جرم همکاری با دولت متخاصم آمریکا به شش سال حبس، حمیده یا سپیده کاشانی دوست فرزند علی اکبر به جرم همکاری با دولت متخاصم آمریکا به 6 سال حبس، امیرحسین خالدی حمیدی فرزند میرتوحید به جرم جاسوسی به 6 سال حبس و عبدالرضا کوهپایه فرزند محمود به جرم اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور به تحمل چهار سال حبس محکوم شده‌اند و محکومیت آنها در دادگاه تجدیدنظر قطعی شده است.
سخنگوی قوه قضاییه درباره ادعاهایی مبنی بر حمایت رئیس قوه قضاییه  از برخی نامزدهای انتخاباتی تصریح کرد: ریاست قوه قضاییه به هیچ عنوان از هیچ فرد، از هیچ لیست و از هیچ جریانی در امر انتخابات حمایت نمی‌کند و هیچ لیست و نامزدی ندارد.
وی در پاسخ به سوالی در رابطه با دستگیری افرادی که از نمایندگان رد صلاحیت شده سوءاستفاده و کلاهبرداری می‌کردند، گفت: تا الان عددی در حدود ۲۰ نفر شناسایی و دستگیر شدند برخی از آنها با قرار تامین آزاد شدند و چهار پنج نفر از آنها هنوز در بازداشت هستند.
سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: با این‌حال آنچه ما بررسی کردیم به ارتباط با نهاد نظارتی انتخابات نرسیدیم و به هیچ عنوان تحقیقات ما چنین نتیجه‌ای را حکایت نمی‌کند. وی تاکید کرد: یکی از این افراد ادعا می‌کرد پسر یکی از مقامات است. بعد به وی گفتند این ادعایی که شما می‌کنید خیلی بد است، چرا که همه می‌دانند این فرد پسر ندارد. سپس آن فرد گفت من برادرزاده آن مقام هستم. بعد مشخص شد برادر زاده وی هم نبود تا این‌که ادامه پیدا کرد و نهایتا وصل شد به این‌که در همین راستا در ارتباط با صلاحیت نامزد‌های نمایندگی مجلس کاسبی می‌کرد. اسماعیلی افزود: شاهد مثال دیگر آن است که یکی از کسانی که در این برهه بازداشت شد و تحت تعقیب قرار گرفت یک نامزد رد صلاحیت شده دوره قبل بود. اگر این آدم عرضه و نفوذ می‌داشت مشکل خود را حل می‌کرد. کسی که داوطلب رد صلاحیت شده دوره قبل بود این دفعه آمده بود از کاندیدای رد صلاحیت شده دیگر پول می‌گرفت و مدعی بود من نفوذ دارم و می‌توانم صلاحیت شما را تایید کنم.