فدراسیون، اسکوچیچ را نیاورده است

جواد نكونام در گفت‌و‌گو با جام‌جم از شرایط تیم ملی می‌گوید

فدراسیون، اسکوچیچ را نیاورده است

سعید اکبری

 انتخاب دراگان اسكوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی همچنان با انتقاد زیادی روبه‌روست. جواد نكونام هم یكی از گزینه‌هایی بود كه گویا فدراسیون با او مذاكراتی برای حضور روی نیمكت تیم‌ملی داشت. سرمربی فعلی فولاد كه مدتی سكوت كرده بود، حالا سكوتش را می‌شكند....
 این ماجرای مذاكره با شما برای حضور در تیم‌ملی صحت دارد؟
با من صحبت‌هایی برای تیم‌ملی شد، ولی فعلا ترجیح می‌دهم كه در این باره صحبت نكنم. در حال حاضر تمام تمركزم روی فولاد است. این را هم فراموش نكنید به هر حال سرمربی تیم‌ملی انتخاب شده و اگر بخواهیم در این باره صحبت كنیم، وقت تلف كرده ایم. 
 آخر آقای آذری هم در این باره صحبت كرده بودند. گفتند مذاكراتی صورت گرفت. 
بله، صحبت كه شد، ولی همان‌طور كه گفتم الان تمركزم روی فولاد است. هفته‌های سختی در پیش داریم. در نیم‌‌فصل دوم 6 امتیاز گرفته‌ایم. همان‌طور كه می‌دانید ما با مشكل كمبود بازیكن روبه‌رو بودیم. تلاش كردیم در تعطیلات مشكلات را حل كنیم. بازیكنانی جذب كردیم. در نظر داشتیم یك مهاجم هم بگیریم كه نشد. باید همین جا از هواداران فولاد تشكر كنم كه همه جوره از تیم حمایت می‌كنند و آنها انگیزه اصلی ما برای موفقیت هستند. باید از مدیریت و بازیكنان هم تشكر كنم كه همه در كنار هم تلاش می‌كنند. در حال حاضر هم برای بازی شاهین بوشهر آماده می‌شویم كه در نیم‌‌فصل دوم متحول شده است. آنها سه بازی متوالی برنده شده‌اند و این كارمان را 
سخت می‌كند. 
 چه شد آقای اسكوچیچ در تمرین فولاد حاضر شد؟ 
ایشان تماسی با یكی از اعضای كادر فنی فولاد داشتند و خواستند به تمرین ما بیایند. با كمال میل و روی باز این مساله را پذیرفتیم. فولاد بازیكنانی دارد كه به نظرم می‌توانند به تیم‌ملی كمك كنند. در تیم امید هم مهره‌های خوبی داشتیم. خوزستان پر از استعداد است. همان‌طور كه روز اول حضورم در فولاد گفتم هدف ما این است بتوانیم دوباره این باشگاه را به عصری برگردانیم كه چند بازیكن ملی داشته باشد. 
 صحبت خاصی هم با آقای اسكوچیچ داشتید؟
نه صحبت خاصی نبود. به ایشان انتخاب‌شان را تبریك گفتم و گفتم هر زمانی نیاز باشد حتما به تیم ملی كمك می‌كنیم. ایشان هم دوست داشت تعامل داشته باشیم. 
 شما اعتقاد دارید اسكوچیچ را فدراسیون انتخاب نكرده است؟
من برای این حرفم دلیل دارم. می‌گویم اگر فدراسیون ایشان را به عنوان سرمربی انتخاب كرده، چرا هیچ‌كس درباره‌اش حرف نمی‌زند؟ هیچ‌كس نیست كه یك مصاحبه در این زمینه كرده باشد. این یعنی فدراسیون سرمربی را انتخاب نكرده. همه هم فكر می‌كنند اگر حرف بزنند، مسؤولیت به گردن‌شان می‌افتد. 
 پس چه كسی اسكوچیچ را انتخاب كرده است؟
این سؤالی است كه همه در فوتبال دارند و من هم جوابش را نمی‌دانم. 
 حالا تصور می‌كنید تیم‌ملی بتواند با اسكوچیچ به جام جهانی صعود كند. 
فعلا باید ببینیم از مرحله اول مقدماتی صعود می‌كنیم یا نه؟ در حال حاضر وضعیت تیم ما خوب نیست. باید هر چهار بازی بعدی خود را ببریم كه تازه به مرحله نهایی مقدماتی صعود كنیم. آنجاست كه تازه باید مقابل تیم‌های قدرتمند آسیا قرار بگیریم. تیم ملی ما تا همین چند وقت قبل به جایی رسیده بود كه دیگر صعود به جام جهانی هم دغدغه نبود، بلكه دغدغه بازیكنان و مردم شده بود صعود از مرحله گروهی جام جهانی. در همین جام جهانی 2018 هم نزدیك بود در گروه مرگ صعود كنیم. شك نكنید اگر كی‌روش می‌ماند ما الان به جای درگیری‌های الان، فكر این بودیم كه از مرحله گروهی جام جهانی قطر صعود كنیم. به نظرم یك تصمیم اشتباه این بلا را سر فوتبال ما آورد. متاسفانه قدر كی روش را ندانستیم و الان فانوس به دست دنبال او هستیم. 
 پس شما ‌شانس زیادی برای صعود تیم ملی قایل نیستید؟
ما تیم خوبی داریم. باید صعود كنیم. عراق و بحرین تیم‌هایی نیستند كه بتوانند جلوی ما بایستند. باید این دو تیم را در آزادی ببریم و به مرحله بعد برویم. بازیكنان ما همان بازیكنانی هستند كه در جام جهانی آن‌طور بازی كردند. لژیونرهای ما حتی نسبت به آن زمان بیشتر هم شده است. باید صعود كنیم. 
 سؤال آخر ما درباره فولاد است. 
در نیم‌‌فصل دوم شش امتیاز به دست آوردیم و نسبتا شروع خوبی داشتیم. حیف شد كه بازی با سپاهان را باختیم. فكر می‌كنم یكسری اتفاقات دست به دست هم داد آن بازی را واگذار كردیم. بازی‌های سختی در پیش داریم. راستش نمی‌خواهم قولی به هواداران بدهم ولی باید تلاش كنیم تا در پایان فصل نتایجی بگیریم كه هواداران راضی باشند.