یک امتیاز ناقابل

سهم فوتبال ایران در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا

یک امتیاز ناقابل

بعد از شکست دو تیم شهرخودرو و استقلال در بازیهای دوشنبه، همه نگاه‌ها به پرسپولیس و سپاهان بود تا با نتایج خوبشان دل هواداران فوتبال را شاد کنند، اما این انتظار با شکست سنگین سپاهان در قطر و تساوی پرسپولیس که کمی از باخت نداشت، بی ثمر باقی ماند.
در امارات، وقتی پرسپولیس در دقیقه 9 توسط علی علیپور به گل رسید، هواداران این تیم خود را برای یک برد آسان آماده کردند. پرسپولیس در دقیقه 25 گل مساوی را دریافت کرد، اما  فقط 2 دقیقه کافی بود تا تیم یحیی یک بار دیگر توسط علی علیپور به گل برسد. شارجه تیمی نبود که بتواند مقابل پرسپولیس ایستادگی کند. با این حال این بازی در همان نیمه نخست با اشتباهات خط دفاعی و دروازه‌بان پرسپولیس به تساوی کشیده شد. قرمزها در وقت‌های اضافی گل دوم را هم دریافت کردند تا خودشان کار را برای خودشان سخت کنند. در بازی همزمان، در قطر هم سپاهان یک نیمه مقابل السد ایستاد تا دو تیم مساوی به رختکن بروند. 
سپاهان برای گرفتن یک امتیاز با ارزش در خانه تیم پرمهره السد باید 45 دقیقه خوب دفاع می کرد و پرسپولیس هم اگر می خواست تیم نه چندان قدرتمند الشارجه را شکست بدهد، چاره ای نداشت جز اینکه 45 دقیقه روی دروازه این تیم فشار بیاورد. اما نه سپاهان کار خودش را خوب انجام داد و نه پرسپولیس. 
در شرایطی که حملات احساسی بازیکنان پرسپولیس، تهدید جدی روی دروازه الشارجه نبود، در قطر، السدی‌ها هر بار که اراده کردند دروازه پیام نیازمند را با خطر مواجه کردند. سه گل از اکرم عفیف (51) و حسن الهیدوس (72 و 78) شیرینی برد پرگل سپاهان مقابل العین در هفته اول را کاملا از بین برد. السد با این پیروزی 4 امتیازی شد و به صدر جدول گروه D رفت. در دیگر بازی این گروه النصر عربستان هم با نتیجه 2 بر یک مقابل العین به پیروزی رسید تا با این نتایج، سپاهان از صدر جدول به رده سوم سقوط کند.  پرسپولیس هم که دو بار بازی برده را مقابل الشارجه با تساوی عوض کرد، 2 امتیاز با ارزش دیگر را هم از دست داد تا با یک امتیاز در پایان هفته دوم، در مکان سوم گروه C قرار بگیرد. در این گروه نتایج جالب، شکست 2 بر صفر الدحیل قطر مقابل التعاون عربستان بود. با این نتایج التعاون با 6 امتیاز صدرنشین گروه شد تا کار پرسپولیس در ادامه سخت‌تر شود.