عبدالرضا اكبری: «دلنوازان» یك سریال تمام عیار ایرانی است

عبدالرضا اكبری: «دلنوازان» یك سریال تمام عیار ایرانی است

چهره و بازی عبدالرضا اكبری این شب‌ها دوباره با سریال «دلنوازان» كه بلافاصله بعد از سریال «ملكاوان» روی آنتن آی فیلم می‌رود، ما را به یاد «مزد ترس»، «پهلوانان نمی‌میرند»، «اغما»، «دلنوازان»، «خون‌بها»، «شوق پرواز»، «معمای شاه» و .... می‌اندازد. آخرین كاری كه از او در تلویزیون پخش شد هم به سریال «آنام» برمی‌گردد. البته او در سینمای ایران هم آثار قابل اعتنایی همچون «كانی‌مانگا»، «روز شیطان»، «بازی با مرگ»، «اخراجی‌ها» و «فرزند صبح» را دارد.
اكبری در گفت‌وگو با آی فیلم، درباره نحوه شكل گرفتن همكاری اش با دلنوازان و حسین سهیلی زاده كارگردان این سریال توضیح داد: واقعیت این است كه من قبل از سریال دلنوازان با حسین سهیلی زاده كارگردان این سریال كار كرده بودم. حسین سهیلی زاده كارگردان كاربلد، خوشفكر و واقعا كار درستی است. ما دو نفر با هم تفاهم داریم و حرف یكدیگر را خوب می‌فهمیم.زمانی كه نقش «اتابك» به من پیشنهاد شد، متن فیلم نامه كامل نبود. اما من به خاطر اعتماد زیادی كه به كارگردان داشتم، بازی در این سریال را پذیرفتم.
ویژگی‌های شخصیت «اتابك» عامل دیگری بوده كه عبدالرضا اكبری را به بازی در این كار ترغیب كرده است. او در این باره عنوان كرد: نقش اتابك برای من دوگانگی و تضاد داشت. من اصولا نقش‌هایی را كه پیچیدگی دارد خیلی دوست دارم و البته سریال دلنوازان در كل پیچیدگی خاص خودش را دارد و یكی از ویژگی‌های این سریال این بود كه نمی‌شد به سادگی، آخرش را پیش بینی كرد؛ چون قصه‌های متنوع و پیچ در پیچی دارد.
بازیگر سریال دلنوازان گفت: این سریال در زمان پخش، خانواده‌های ایرانی را درگیر خودش كرد و اكنون هم در بازپخش آن از آی فیلم چنین است. چون با زبانی ساده به موضوع ازدواج‌های ناموفق می‌پردازد و به خانواده‌ها هشدار می‌دهد. در واقع دلنوازان یك سریال تمام عیار ایرانی است.
اكبری با بیان این كه؛ به نظر من سریال‌ها در پخش اول مخاطبان كمتری دارد تا در زمان تكرارها، اضافه كرد: من بارها این را تجربه كردم وقتی سریال‌ها از شبكه آی‌فیلم پخش می‌شوند، مخاطبان بیشتری دارند؛ زیرا در زمان پخش اول مخاطب یا سریال را از اول ندیده، یا كلا سریال را تماشا نكرده و فقط تعریفش را شنیده است. اما در بازپخش مشتاق می‌شود سریال را از آی‌فیلم ببیند.
بیشتر بازیگران جوانی كه در سریال دلنوازان بازیگرانی به ایفای نقش پرداختند، كار اولی بودند. عبدالرضا اكبری كار با این جوانان را مثبت خوانده و افزود: من از همه جوان‌ها یاد می‌گیرم. یك بازیگر مدام در حال تجربه كردن و آموختن است. فرقی هم نمی‌كند كه طرف مقابلش جوان باشد یا بزرگسال یا میانسال.
علت كم كاری بازیگر نقش اتابك در دلنوازان نیز نكته‌ای بود كه اكبری در پایان به آن اشاره كرد: اول این كه فیلمنامه‌هایی كه به من داده می‌شود برایم جذابیت ندارد. یادم هست مثلا برای سریال «تولدی دیگر» چند بار فیلمنامه خوانده شد و تغییر كرد تا به فیلمنامه نهایی رسیدیم. دوم این كه واقعیت این است كه من به دنبال نقش‌های متفاوتی هستم كه تا به حال بازی نكرده ام و امیدوارم این نقش‌ها به من پیشنهاد شود.