نظام مالی ایران در برابر اف‌ای‌تی‌اف مقاوم شده است

نظام مالی ایران در برابر اف‌ای‌تی‌اف مقاوم شده است


یك عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاكید بر این‌كه اقدام اف‌ای‌تی‌اف برای قرار دادن ایران در لیست سیاه تصمیم سیاسی بود، گفت: همه باید كمك كنند كه این موضوع تبدیل به نوسان سیاسی اثرگذار بر اقتصاد كشور نشود.
حشمت‌ا... فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تصمیم كارگروه ویژه اقدام مالی (اف‌ای‌تی‌اف) برای قرار دادن ایران در لیست سیاه، گفت: این موضوع قابل پیش‌بینی بود كه اف‌ای‌تی‌اف ایران را در فهرست كشورهای غیر‌همكار یا به اصطلاح لیست سیاه قرار دهد البته فكر می‌كنم نظام مالی كشور به دلایلی آسیب ناشی از این موضوع را به حداقل رسانده است.
وی توضیح داد: ساختار مالی كشور از گذشته در شرایط تحریمی شكل گرفته است و سعی شده نوعی اقدامات صیانتی برای مبادلات مالی به كار گرفته شود. چون آمریكایی‌ها مسیر مبادلات مالی و بانكی ایران را ناامن كرده بودند.
فلاحت‌پیشه یادآور شد: مجمع تشخیص مصلحت نیز عزمی برای بررسی این كنوانسیون‌ها نداشت به همین دلیل نوعی آمادگی سیاسی و اقتصادی بیش از گذشته در چند ماه اخیر شكل گرفت، لذا امیدوارم همگان كمك كنند كه این موضوع تبدیل به نوسان سیاسی اثرگذار به اقتصاد كشور نشود و سیاست معقولی در پیش گرفته شود.
رئیس سابق كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاكید بر این‌كه «تصمیم اف‌ای‌تی‌اف كار سیاسی بود»، گفت: آنها از ابتدا هم كار سیاسی انجام دادند. سعی دشمنان ایران این بود كه تنگناهایی را به جمهوری اسلامی تحمیل كنند.