خداحافظی با خودروی یورو ۴ قطعی است

خداحافظی با خودروی یورو ۴ قطعی است


معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران با تاكید بر این‌كه فرصت خودروسازان برای تولید خودروی یورو ۴ تمدید نشده، گفت: از سال آینده خودروسازان باید پیش از اقدام به فروش نسبت به دریافت مجوزهای آلایندگی و استانداردهای یورو ۵ اقدام كنند.
به گزارش ایسنا، بر اساس ماده ۴ قانون هوای پاك قرار بود از ابتدای سال 98 فروش خودروهای یورو ۴ ممنوع شود و خودروسازان پیش از اقدام به فروش نسبت به دریافت مجوزهای آلایندگی و استانداردهای یورو ۵ اقدام كنند، اما بنا بر درخواست خودروسازان اجرای این قانون تا سال ۹۹ به تعویق افتاد.
با این حال، با وجود این‌كه در ماه‌های گذشته پیش‌فروش محصولات یورو ۴ شركت ایران خودرو خبرساز شد و همچنان نگرانی از تعویق دوباره اجرای این قانون وجود دارد، معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران این گمانه‌زنی‌ها را منتفی دانست.
وحید مرندی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌كه مسؤول اجرای قانون مربوط به توقف تولید خودروهای یورو ۴ در سال آینده سازمان حفاظت محیط زیست است، تصریح كرد: زمان شماره‌گذاری خودرو در ناجا باید سازمان ملی استاندارد گواهی پاس شدن استانداردهای ۸۵ گانه و سازمان حفاظت محیط‌زیست گواهینامه مربوط به دارا بودن مجوز یورو ۴ از نظر آلایندگی را صادر كند و تا این دو گواهینامه صادر نشود پلیس خودرو را شماره‌گذاری نمی‌كند.