احضار روح هیتلر در سرزمین ژرمن‌ها

در تازه ترین جنایت نژادپرستان در آلمان، 13 نفر کشته و زخمی شدند

احضار روح هیتلر در سرزمین ژرمن‌ها

وقوع دو حمله تروریستی اخیر در غرب آلمان که منجر به کشته و زخمی شدن 13 نفر شد، بار دیگر پرده از تحرکات آزادانه نژادپرستان و ملی گرایان افراطی در این کشور و دیگر کشورهای اروپایی برداشت.به نظر می‌رسد نژادپرستی سیستماتیک و گسترده‌ای که مقامات سیاسی و امنیتی اروپا به دنبال تحقق و ترویج آن هستند، قرار است مهاجران و خصوصا مسلمانان بیگناه بیشتری را در آینده مورد تهدید قرار دهد. گویا تروریستهایی که آزادانه و حتی با مجوز حضور در احزاب و گروه‌های ملی گرا در غرب مشغول فعالیت هستند، مانعی بر سر راه خود در مسیر آزار، اذیت و حتی کشتار مهاجران نمی بینند.

اگرچه مقامات دولتی و امنیتی در آلمان ترجیح می‌دهند ماجرای دو حمله تروریستی اخیر نژادپرستان در شهر «هانائو» را در
لابه‌لای دیگر اخبار روزانه و عادی در این کشور کتمان کرده و آن را تا حدودی عادی جلوه دهند، اما به نظر می‌رسد بازی خونین و خطرناکی که دستگاههای امنیتی غرب علیه مهاجران و مسلمانان و با استفاده از ابزاری به نام «جریان راست افراطی» آغاز کرده‌اند، وارد حساس ترین و بدترین مرحله خود شده است! حمله به یک قهوه خانه در شهر هانائو، که محلی برای تجمع مهاجران بوده است،   به کشته شدن  9 نفر و زخمی شدن  4 نفر دیگر منجر شد.  جسد عامل مظنون این حمله بعدها در کنار یک جنازه دیگر درمنزل مسکونی اش کشف شد. پلیس بر این باور است که فرد مسلح بعد از این تیراندازی به منزل مسکونی اش بازگشته و خود را به ضرب گلوله کشته است.گفته  می‌شود یک نفر در ارتباط با این تیراندازی دستگیر شده است.
 قاتل یک نژادپرست بود
خبرگزاری دویچه وله در خصوص فرد قاتل و انگیزه‌های وی برای انجام این جنایت می‌نویسد: «فردی که مرتکب این جنایت شده، یک نژادپرست است.دادستان‌ها می‌گویند با بررسی یک نامه و فیلمی که در آن فرد مهاجم مسئولیت دو تیراندازی در غرب آلمان را برعهده  گرفته است، به چنین شواهدی دست یافته‌اند.مظنون اصلی این حمله ظاهرا در این نامه به داشتن دیدگاه‌های افراط گرایانه اعتراف کرده است.»  هرست سیهوفر، وزیر کشور آلمان در واکنش به این جنایت، به پلیس این کشور توصیه کرده است که حضور پررنگ تر و محسوس تری در این کشور داشته باشد زیرا آنچه در شهر هانائو رخ داد، سومین حمله خونین نژادپرستان طی هفته های اخیر بوده است! سیهوفر بدون آنکه به نقش دستگاههای دولتی و امنیتی آلمان در تقویت جریان‌های نژادپرست در کشورش اشاره کند، در پایان دوباره تاکید کرده است که باید مراقب چنین حملاتی بود!
 از «اوت اویا»تا « هانائو»
آنچه اخیرا در هانائو رخ داد، اولین و آخرین حمله نژادپرستانه نبوده و نخواهد بود! آندرس برویک، تروریست نژادپرست نروژی در ۲۲ ژوئیه۲۰۱۱ ابتدا یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی ادارات اسلو منفجر کرد که منجر به کشته شدن ۷ نفر شد و سپس به جزیرهٔ «اوت اویا» محل برگزاری اردوی هواداران حزب کارگر نروژ رفت و در یک تیراندازی گسترده ۶۹ تن از شرکت‌کنندگان را که اکثراً نوجوان بودند به قتل رساند. او عقاید خود را که شامل ضد جامعهٔ چندفرهنگی، ضد مسلمانان و گرایش به راست افراطی بود را در یک بیانیهٔ ۱۵۱۶ صفحه‌ای تحت نام مستعار اندرو برویک در روز انجام حمله منتشر کرد. مجموعاً در جریان این دو حمله ۷۷ نفر جان خود را از دست دادند.آندرس برویک در نهایت، تنها به 21 سال زندان( حداکثر مجازات در نروژ!) محکوم شد.
 تدابیر امنیتی در مساجد آلمان
مقامات آلمانی اعلام کرده اند که به دنبال حملات اخیر در شهر هانائو و دیگر حملات نژادپرستانه  مستمری که علیه مهاجران و مسلمانان صورت گرفته است، تدابیر امنیتی ویژه‌ای را در مساجد مسلمانان در سرتاسر این کشور اروپایی به اجرا خواهند گذاشت! وزارت کشور آلمان اعلام کرده است که مسلمانان نه تنها در مساجد، بلکه در سایر مکان‌های تجمع خود، باید مراقب نژادپرستان و حملات آنها باشند! واقعیت امر این است که مسلمانان در کشورهای غربی، از آمریکا گرفته تا اروپا و نیوزلند، طی سالهای اخیر بیش از هر زمان دیگری در معرض تهدید، آسیب و حتی قتل و از دست دادن جان خود قرار دارند.درست سال گذشته، روز جمعه ۲۴ اسفند و در شهر کوچک «کریست چرچ» واقع در نیوزلند ، زمانی که گروهی تقریبا ۳۰۰ نفره از مسلمانان ساکن شهر برای شرکت در نماز جمعه در مسجد النور حضور داشتند، مردی مسلح وارد مسجد شد و مسلمانان را در حین نماز به رگبار بست.در این حمله، 49 نفر شهید و ده‌ها نفر زخمی شدند.عامل حمله به مسجد مسلمانان در نیوزلند نیز در جزوه‌ای 74 صفحه‌ای که در فضای مجازی و قبل از حمله بارگزاری کرده بود، از عقاید نژادپرستانه خود علیه مسلمانان پرده برداشته بود.
 رکورد حملات نژادپرستانه در غرب
اقدامات خشونت‌آمیز افراط گرایان در آلمان طی یک سال گذشته با افزایش 2/3 درصدی به 1088 مورد رسیده است.این در حالیست که در دیگر کشورهای اروپایی، ایالات متحده آمریکا، استرالیا، نیوزیلند ، کانادا و ... نیز این حملات به صورت تصاعدی افزایش یافته است.نکته قابل تامل اینکه مقامات غربی علاقه‌ای در خصوص ورود به این پرونده ها و تحدید فعالیتهای ازادانه گروه‌های نژادپرست در کشورهای خود نیستند. در کشورهای اروپایی، جریان‌های نژادپرست، ملی گرایان افراطی، نئونازیست‌ها و فاشیستها در قالب جریان «راست افراطی» یا «راست ملی‌گرا»، رسما در پارلمان و حتی بعضا دولتها حضور دارند و برای استمرار فعالیت‌های نژادپرستانه در  غرب ، علیه مسلمانان و سایر  مهاجران برنامه ریزی می‌کنند. برای آنها اهمیتی ندارد که تا کنون چندین نفر مسلمان و مهاجر بر اثر این حملات جان خود را از دست داده یا خواهند داد!
 نازی ها به آلمان باز گشته‌اند!
اگر تصور کنیم که در کشور آلمان، نژادپرستان و نئونازیست‌ها، فعالیت مخفیانه‌ای به دور از چشم دولت و نهادهای امنیتی این کشور داشته یا هویت آنها معلوم نیست، سخت در اشتباهیم! حضور پررنگ طرفداران فاشیسم در راهپیمایی‌های ماهانه و حتی میتینگ‌های هفتگی  جنبش پگیدا در ایالت زاکسن  آلمان و دیگر ایالات این کشور  خود گویای عمق فاجعه ای‌است كه به واسطه  خیانت عامدانه نهادهای امنیتی اروپا به وقوع پیوسته است. جنبش پگیدا، با هدف مواجهه با مسلمانان، نهادینه سازی اسلام هراسی در آلمان و مواجهه با مهاجران مسلمان و با چراغ سبز نهادهای امنیتی در آلمان شکل گرفته است.از زمان شکل گیری جنبش پگیدا، هر روز به‌طور متوسط دو یا سه  حمله علیه پناهجویان، مهاجران و مسلمانان  در آلمان رخ داده است .نکته حائز اهمیت این‌که محل تجمع اعضای گروه پگیدا نیز دیگر محدود به یک یا دو ایالت خاص در آلمان نیست. اگرچه قبلا محل تجمع اعضای جنبش نژادپرست و فاشیستی پگیدا در شهر درسدن آلمان در ایالت زاکسن بود، اما هم اکنون فعالیت نژادپرستان به ایالت نورات راین وستفالیا و دیگر ایالات و شهرهای آلمان نیز کشیده شده است.این جنبش، شاخه های خود را در کشورهایی مانند انگلیس، جمهوی چک، سوئد، دانمارک، نروژ و سوئیس و اتریش نیز ایجاد کرده و تظاهرات‌های نژادپرستانه‌ای را نیز در این کشورها سامان داده است. در این میان،مهاجران و  مسلمانان هر روز در غرب، حاشیه امنیت کمتری پیدا می‌کنند.بسیاری از مهاجران بی پناه که تکلیف خود را نیز همچنان در آلمان و اروپا نمی دانند، هر روزه باید نگران حملات وحشیانه اعضای گروه‌های فاشیستی و نژادپرستی مانند پگیدا علیه خود باشند. حفاظت‌های صوری و غیر واقعی پلیس و نیروهای امنیتی از مسلمانان و مهاجران نیز نه تنها منجر به کاهش تنش‌ها علیه آنها نشده است، بلکه به گروه‌های نژادپرست جرات و جسارت بیشتری را برای حمله به مهاجران و مسلمانان داده است.



 مرکل؛ متهمی که باید پاسخگو باشد
آنگلا مرکل ، صدر اعظم آلمان، اساسا اصرار ندارد تا  ورودی به این معادله خونین پیدا کند! باید این حقیقت را پذیرفت که در دوران صدر اعظمی مرکل و فراتر از آن، رهبری وی بر اتحادیه اروپا، نژادپرستان نه تنها از بین نرفته یا ایزوله نشدند، بلکه حضور خود در معادلات قدرت در اروپا را نظام مند و قانونی کردند. راهیابی صدها نماینده نژادپرست به پارلمان کشورهای مختلف اروپایی، به خوبی نشان می‌دهد که بازی طراحی شده از سوی نهادهای اطلاعاتی در غرب، بسیار پیچیده و حساب‌شده بوده است. امروز صدر‌اعظم آلمان و دیگر مقامات آلمانی، اعم از سوسیال دموکرات و دموکرات مسیحی، باید به سوالات زیادی در خصوص وضعیت آشفته مهاجران و مسلمانان در اروپا پاسخ دهند.به نظر می‌رسد سران کشورهای غربی در حال اعمال نوعی تسویه نژادی اعلام نشده ولی آشکار در کشورهای خود هستند. در این پروسه، تلاش می‌شود تا ارتباطی میان فعالیت  آزادانه گروه‌های نژادپرست و اراده سیاسی مقامات رسمی کشورهای اروپایی به تصویر کشیده نشود! با این حال به نظر می‌رسد در آینده‌ای نه چندان دور، مستندات زیادی در خصوص ارتباطات پشت پرده سران نهادهای رسمی و امنیتی آلمان و دیگر کشو رهای اروپایی با گروه‌های نژادپرست مانند پگیدا منتشر خواهد شد.