كرونا به مدرسه می‌رود؟

كرونا به مدرسه می‌رود؟


 محمد فاضل/ كارشناس آموزش و پرورش
مهم‌ترین وظیفه‌ای كه وزارت آموزش و پرورش هنگام شیوع بیماری‌های واگیردار مثل ویروس كرونا برعهده دارد، اطلاع‌سانی صحیح و سریع درباره نحوه جلوگیری از ابتلا به این بیماری‌ها در میان دانش‌آموزان و فرهنگیان است. این وزارتخانه همچنین باید تا حد امكان تجهیزات بهداشتی مثل ژل‌های ضدعفونی‌كننده دست را در سطح مدارس توزیع كند.
مدیران مراكز آموزشی به خصوص مدارس پرجمعیت نیز در این شرایط وظیفه دارند برای كاهش هراس دانش‌آموزان از ویروس كرونا، به آنها یادآوری كنند كه این بیماری هم مانند هر بیماری دیگری قابل پیشگیری و درمان است.  علاوه بر این، مدیران مدارس باید با دعوت از متخصصان بهداشتی، دانش‌آموزان را در زمینه راهكارهای درست پیشگیری از ابتلا به كرونا آموزش دهند. آنها همچنین موظفند برای مقابله با همه‌گیر شدن ویروس كرونا در میان دانش‌آموزان، از حضور كسانی كه علائم مشكوك ابتلا به كرونا یا آنفلوآنزا را دارند، جلوگیری كنند و بعدها برای این افراد كلاس‌های جبرانی بگذارند.
تعطیلی عمومی مدارس برای جلوگیری از همه‌گیرشدن این بیماری راهكار چندان موثری نیست، زیرا می‌تواند به فراگیر شدن ترس عمومی از كرونا در میان دانش‌آموزان منجر شود، مگر این كه نهادهای بالادستی به این نتیجه برسند كه شرایط شیوع كرونا در یك منطقه به حدی رسیده كه باید مدارس آنجا تعطیل شود.