حمایت می‌خواهیم، حمایت

جلسه مجیدی و خلیل‌زاده برگزار شد

حمایت می‌خواهیم، حمایت

استقلال تهران روزهای مهمی در پیش دارد. این تیم در اسفندماهی كه آغاز شده، شش بازی انجام خواهد داد. در این شش بازی تكلیف استقلال و قهرمانی لیگ برتر مشخص می‌شود. با توجه به برنامه‌ریزی سازمان لیگ و همین‌طور لیگ قهرمانان آسیا، آبی‌ها هر چهار روز یك بار باید به میدان بروند. این مساله فرهاد مجیدی را به‌شدت نگران كرده است؛ چون همین حالا بازیكنان استقلال خسته هستند. او به همین خاطر تصمیم گرفته تا میزان تعطیلی‌های استقلال را بیشتر كند. از فردا تا 24 اسفندماه استقلال شش بازی انجام می‌دهد. نكته اینجاست كه در این بازی‌ها به احتمال زیاد شیخ دیاباته غایب است. استقلالی‌ها تائید كرده‌اند این بازیكن به احتمال فراوان سه هفته از میادین به دور خواهد بود. این یعنی او احتمالا تا پیش از تعطیلات سال 98 تنها به بازی با تراكتورسازی می‌رسد. تازه اگر به این مسابقه برسد. قرار شده تا امروز از پای این بازیكن تست پزشكی گرفته شود. این خبر را خود او به نزدیكانش داده است. دیاباته در این باره گفته است: «تازه قرار شده امروز از پایم ام‌آر‌آی بگیریم و بعد از آن جواب قطعی پزشكان مشخص می‌شود، ولی خودم دوست دارم هرچه زودتر برای استقلال بازی كنم.»
غیبت دیاباته در بازی‌های استقلال به‌شدت مجیدی را نگران كرده است. البته خبر خوب این است كه مهدی قائدی از امروز می‌تواند برای آبی‌ها به میدان برود. مجیدی كه از وضعیت بازی‌های فشرده استقلال نگران است، به باشگاه اعلام كرد خواهان آن است تا بهترین برنامه‌ریزی را داشته باشند و حداقل از نظر لجستیك مشكلی به وجود نیاید. فرهاد در جلسه‌ای هم كه روز پنجشنبه با خلیل‌زاده داشت تاكید كرد آنها حمایت می‌خواهند، فقط حمایت تا بتوانند این ماه بسیار مهم و فشرده را سپری كنند.
موفقیت با مجیدی
استقلال تهران فردا در ادامه رقابت‌های لیگ برتر مقابل ذوب‌آهن قرار می‌گیرد. این بازی برای فرهاد مجیدی و تیمش حساسیت زیادی دارد. آنها بعد از شكست مقابل الاهلی به این برد نیاز مبرمی دارند.
اسماعیل خلیل‌زاده، سرپرست باشگاه استقلال هم در آستانه این بازی به روزنامه جام‌جم توضیحاتی می‌دهد.
او ابتدا درباره حمایت از فرهاد مجیدی می‌گوید: «بعد از رفتن استراماچونی كار در استقلال سخت بود ولی فرهاد قبول كرد و تا اینجا هم از كارش راضی هستیم. مدت زیادی از زمان شروع همكاری او با استقلال نمی‌گذرد و مورد حمایت كل باشگاه است. شك نداریم كه ان‌شاءا... با فرهاد مجیدی موفق خواهیم شد. او مربی جوان و آینده‌داری است و انگیزه زیادی دارد.»
سرپرست آبی‌ها درباره اتفاقاتی كه در بازی الاهلی عربستان رخ داد و منجر به شكست استقلال شد، توضیح می‌دهد: «متاسفانه در این بازی قربانی ناداوری شدیم. خودتان همه چیز را دیدید. حالا خیلی‌ها فكر می‌كنند بحث ما فقط گل سالمی است كه ارسلان مطهری زد. داور متاسفانه در این بازی یك پنالتی هم برای استقلال نگرفت كه به آن هم اعتراض داریم.»
اواخر هفته قبل خبر رسید استقلال نسبت به اشتباهات داور شدیدا اعتراض و به AFC شكایت كرده است. آیا این شكایت نتیجه می‌دهد؟ به هر حال بازی تمام شده و نتیجه رقم خورده است. خلیل‌زاده می‌گوید: «بله. البته بازی تمام شده ولی به هر حال باید اعتراض كرد كه دوباره این اتفاقات در آینده رخ ندهد. استقلال متاسفانه زیاد قربانی اشتباهات داوری در آسیا شده است.»
او با اشاره به بازگشت شیخ دیاباته توضیح می‌دهد: «او بازیكن خیلی خوبی است و در خدمت تیم است. چه در نیم فصل و چه حالا شایعات زیادی مطرح بود مبنی بر این‌كه دیاباته برنمی‌گردد ولی دیدید برگشت. الان هم شایعه شده او در پایان فصل می‌رود. باشگاه استقلال تمام تلاش خود را برای حفظ این بازیكن خواهد كرد. او یك فصل دیگر با استقلال قرارداد دارد ولی با توجه به بندهای قرارداد باید در این باره مذاكره کنیم و به توافق برسیم. تلاش ما این خواهد بود كه او را حفظ كنیم.»
 بازگشت کریمی و میلیچ به تمرینات
در حالی که استقلال خود را برای بازی فردا مقابل ذوب‌آهن آماده می‌کند، علی کریمی و هروویه میلیچ که در دیدار با الاهلی عربستان به دلیل سرماخوردگی بازی نکرده و در تمرینات اخیر نیز غایب بودند، در تمرین روز گذشته شرکت کردند. همچنین سعید رمضانی سرپرست تیم استقلال که به دلیل مشکلات باشگاه همراه این تیم به کویت سفر نکرد، پس از جلسه با مدیران استقلال بار دیگر به این تیم اضافه شد.
به غیر از دیاباته، دیگر غایب تمرینات استقلال فرشید باقری است که پس از بازگشت تیم از کویت در تمرینات شرکت نکرده است.
گفته می‌شود دلیل غیبت او سرماخوردگی شدید است نه مصدومیت. با این شرایط انتظار می‌رود این بازیکن با بهبود بیماری‌اش به‌زودی تمرینات خود را با استقلال
از سر بگیرد.