پس‌لرزه‌های خبر هولناک

پس‌لرزه‌های خبر هولناک


  دل و دماغی نبود؛ خبر هولناک، هر چند نه خیلی زود اما تکذیب شد با این حال شوکش آنقدر عمیق بود که از ضربه‌اش، کرختی بماند برای روز بعد. یعنی همین دیروزی که به دفتر روزنامه آمدیم تا پس از یک روز بالاوپایین کردن اخباری که از بیمارستان جم تهران می‌رسید، روزی دیگر را شروع کنیم این بار به امید خبرهایی بهتر.
عصرانه هم پای خوان کرم گسترده علی‌آقای رستگار بودیم که دیروز نوشتیم جایزه بهترین یادداشت‌نویس بخش موسیقی و رسانه سی‌وپنجمین جشنواره موسیقی فجر را با خود به خانه برد. این‌که می‌گوییم «به خانه برد» نه صرفا از این روست که از عبارتی آشنا برای جایزه‌گرفتن استفاده کرده باشیم، نه! واقعا علی‌آقا جایزه را با خود به خانه برد و با خودش به دفتر نیاورد تا ما هم اقلکم عکسی به یادگار بگیریم و بوقی بزنیم. برویم سر صفحات امروز گروه فرهنگ ببینیم بچه‌ها چه کرده‌اند.
 زینب مرتضایی‌فرد در همین صفحه‌ای که رویش به جمال‌تان اندر است، یعنی صفحه 9، رفته سراغ نویسنده‌ای که درباره‌اش ادعا شده نخستین رمان فقهی را به زبان فارسی نوشته است. مهدی کرد فیروزجاهی، رمانی نوشته است به اسم «ملداش». این نویسنده در این رمان، هفت موقعیت فقهی را در قالب ادبیات داستانی در آورده و از جزئیات نگارشش با ما به گفت‌وگو نشسته است.
فیلم «23 نفر» به روزهای پایانی اکران خود رسیده و از این رو ساناز قنبری، خبرنگار گروه سینمایی جام جم، از برخی عوامل فیلم از جمله تهیه‌کننده و مسوول روابط عمومی آن و نیز یک سینمادار سراغ گرفته تا ببیند این فیلم در اکران چه کرده و چه وضعی را پشت سر گذاشته و همچنین برای ورود این فیلم به شبکه‌ نمایش خانگی چه تدابیری اندیشیده شده است.
آذر مهاجر در صفحه 10 از شایعاتی که جمعه شهر را به هم ریختند و نبض ایران را تند کردند نوشته؛ شایعاتی که کمی دیر تکذیب شدند و باز هم آسیب‌های متعددی را یادآوری کردند و دست برخی از رسانه‌ها را در ساز و کار اشتباهی که برای انتقال فیک‌نیوز اتخاذ کرده‌اند، رو کردند. خدا را شکر که در لحظه تنظیم این ستون خبر رسید حال استاد محمدرضا شجریان از جمعه نیز بهتر است.
صفحه 12 را که باز می‌کنید نترسید! آن‌که شلاق می‌زند، پشت کسی را که شلاق می‌خورد، امضا می‌کند. این را ما نگفته‌ایم، یدالله رویایی در یکی از شعرهایش گفته است. نترسید. آن‌که در این صفحه شلاق به دست دارد آقای هریسون فورد است در سال‌های جوانی و کاری به شما ندارد. مدت‌هاست خبر رسیده که او پس از سال‌‌ها قرار است دوباره نقش پروفسور ایندیانا جونز را بازی کند. کیکاووس زیاری رفته سراغ همین خبر و البته خبر تولید فصل جدید «جنگ ستارگان».