روحانی: كسی نباید برای دوران سختی مردم، جیب بدوزد

روحانی: كسی نباید برای دوران سختی مردم، جیب بدوزد

رئیس‌جمهور با تاكید بر این‌كه از مشكل كرونا عبور می‌كنیم، اظهار كرد: نباید از مشكلات بهراسیم، اما خدای نكرده نباید كسی از این حوادث سوء‌استفاده كند و برای روزی كه مردم در سختی هستند جیب بدوزد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی در مراسم افتتاح منطقه یك آزادراه تهران- شمال گفت: آن جیب‌هایی كه برای غم و سختی مردم دوخته می‌شود، بسیار خطرناك است و برای زندگی دنیا و آخرتشان چیزی جز خسارت ندارد.
روحانی افزود: این درست نیست كه فردی بخواهد از مردمی كه برای خرید قرص و موادشوینده و ضدعفونی‌كننده و حتی ماسك گرفتارند سوء‌استفاده كند. خداوند این همه راه برای روزی حلال گذاشته است، چرا دنبال طلب درآمد حرام می‌گردیم.
رئیس‌جمهور اظهار كرد: از یك كشوری مصیبتی پیش آمده و ویروسی آمده و الان هم حدود ۴۰ كشور دنیا را مبتلا كرده و به همه كشور‌ها می‌رود. بعضی از حوادث در اختیار ما نیست و پیش می‌آید مانند سال ۹۸ كه از آغاز سال با سیل شروع كردیم.
وی افزود: وقوع زلزله را كاری نمی‌شود كرد. باید كاری كنیم كه آثار سوء این حوادث را در زندگی مردم كم كنیم. اصل‌اش را نمی‌شود به‌طور كامل جلوگیری كرد. حوادث مختلف در زندگی مردم است، امسال هم غم و مشكلات زیادی داشتیم، از شهادت سردار بسیار عزیز ما، سردار سلیمانی گرفته تا حادثه مردم عزیز كرمان تا مردم عزیزی كه در هواپیما جان به جان آفرین تسلیم کردند برای همه ما بسیار مایه تأسف و سال سختی بود.
رئیس‌جمهور با بیان این‌كه مردم ما در همه جا با شهامت به میدان آمدند، اظهار كرد: مردم ما در برابر تحریم خم نشدند و التماس نكردند. ملت ما به دشمنان التماس نخواهد كرد و تسلیم نخواهد شد، بلكه سختی را تحمل می‌كند تا دشمن را پشیمان كند. در برابر حوادث طبیعی غیرمترقبه‌ای هم كه پیش می‌آید باز هم مردم ما آزمایش خوبی دادند و همه به هم كمك كردند.
وی افزود: شادی و غم مهم نیست. مهم این است كه در شادی و غم چگونه عكس‌العمل نشان دهیم و چطور كمك می‌كنیم.
 آزادراه تهران- شمال را
در تحریم ساختیم
روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌كه در این شرایط تحریم، افتتاح بخشی از آزادراه تهران-شمال خیلی دلپذیر و ارزشمند است، گفت: امیدواریم از صبح پنجشنبه مردم بتوانند به‌راحتی از این جاده رفت و آمد كنند.
وی با بیان این‌كه دولت عملا در دوران تحریم این پروژه را ساخته است، گفت: افتخار می‌كنیم كه مهندسان، كارگران، مدیران ما و همه بخش‌های مختلف مانند وزارت راه و بنیاد مستضعفان تلاش خود را كردند و تحریم نتوانست بر اراده آنها برای تكمیل این پروژه بسیار مهم تاثیر بگذارد؛ البته ممكن است تحریم با یك زمان‌بندی ما را با تاخیر مواجه كند، اما در پروژه‌های مهم تاثیر نگذاشت.
رئیس‌جمهور همچنین عنوان كرد: دولت زمانی آغاز به كار كرد كه ما در تحریم بودیم، تحریمی كه از سال 90 شروع شده بود لذا وقتی ما آمدیم، تحریم بودیم.
روحانی با اشاره به صرفه‌جویی در مصرف سوخت با افتتاح این قطعه از آزادراه تهران - شمال گفت: همه ما توجه داریم عمر بشر و مردم و ساعات زندگی مردم چقدر مهم است. این كه این جاده جدید یك ساعت و نیم زمان را كوتاه می‌كند اصلا نمی‌شود برای آن ارزش گذاشت.
رئیس‌جمهور با تاكید بر این كه ما نسبت به عمر، لذت و زندگی مردم متحدیم گفت: خداوند، انسان‌ها را برای زندگی خوب و سالم و شادمانه آفریده است، پس نباید دائما در غم و غصه باشیم.