باید جزو 4 تیم برتر المپیک باشیم

گفت‌وگو با سید محمد موسوی، ستاره این روزهای لیگ والیبال لهستان

باید جزو 4 تیم برتر المپیک باشیم

سید‌محمد موسوی؛ او این روزها شرایط متفاوتی را تجربه می‌كند، آن هم در لیگ لهستان. شاید روزهای نخست برای او سخت بود، اما حالا به همه چیز عادت كرده است، حال یكی از ستاره‌های این لیگ است و حالا شده بهترین مدافع روی تور پلاس لیگا.
سید البته كمی بدشانس است. او این روزها با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌كند، اما خودش بر این عقیده است كه به‌زودی به روزهای خوب برمی‌گردد. ستاره تیم اولشتین ابتدا درباره شرایط تیمش می‌گوید: «شروع ما در لیگ خوب بود، اما یكدفعه 11 تا باخت پشت سر هم دادیم.من می‌گویم بدشانسی بزرگی آوردیم. در تیم ما تركیب اصلی‌مان فوق‌العاده است، اما نیمكت خیلی خوبی نداریم. یعنی بازیكنان ذخیره‌مان خیلی قدرتمند نیستند و وقتی بازیكنی مصدوم می‌شود پیدا كردن جانشین او سخت می‌شود. اما حالا شرایط بهتر شده است و ان‌شاءا... دوباره همه چیز رو به راه می‌شود.»
او این را گفت و ادامه داد: «با شرایطی كه داریم امیدوارم تیم ما به بازی‌های پلی‌آف برسد. چرا كه ما هنوز شش بازی داریم كه اگر شرایط‌مان خوب باشد با اعتماد به نفس بالا می‌بریم و به پلی‌آف می‌رسیم. اگر مصدوم نمی‌دادیم تیمی بودیم كه مطبوعات به خاطر روند صعودی حتی شانس سكو برایش قائل بودند، اما بدشانسی‌ها كار دست ما داد. هر چند از اول هم قابل پیش‌بینی بود که تیم بدون بازیكنان ذخیره مطمئن به مشكل می‌خورد. من وقتی آمدم با كاپیتان و مدیر عامل باشگاه هم صحبت كردم و گفتم اگر بازیكنی مصدوم شود كسی را نداریم چه مشكلی پیش می‌آید. كاپیتان می‌گفت تیم اولشتین همین است برایش بازیكنان فیكس مهم هستند نه ذخیره.» موسوی در این مدتی كه حضور در پلاس لیگا را تجربه كرده توانسته عملكرد خوبی از خودش بر جا بگذارد. طوری كه حالا از تیم‌ها و لیگ‌های مختلف به او پیشنهاد همكاری داده‌اند. خودش می‌گوید: «هم من و هم بقیه بازیكنان دوست داریم در تیمی بازی كنیم كه مهره‌های كناری سطح بالایی داشته باشد؛ چرا كه از لحاظ فنی شرایط بهتر است. حالا هم دو، سه پیشنهاد از تیم‌های بهتر پلاس لیگا و سریA ایتالیا دارم و باشگاه بهتری پیشنهاد بدهد چرا كه نه، می‌روم.»
قرعه سخت
سید درباره قرعه تیم ملی والیبال برای المپیك هم حرف می‌زند، قرعه‌ای كه چندان راحت به نظر نمی‌رسد: «قرعه ما سخت است، اما آن یكی گروه سخت‌تر. ما اول باید تمركزمان برای صعود به دور دوم باشد و برای رقم زدن شگفتی بزرگ به جمع چهار تیم اول المپیك برسیم. هرچند از جمع پنج تیم آن گروه، شك نكنید چهار تیم به پلی‌آف می‌آیند. چرا كه تیم‌های گردن كلفت دنیا هستند.
اما ما هم نشان داده‌ایم كار نشد ندارد. هر وقت خواستیم با یكدلی كارهای بزرگی رقم زده‌ایم. البته كه حریف راحتی در گروه نداریم. ایتالیا و لهستان تیم‌های خیلی بزرگی هستند. لهستان حالا با لئون كوبایی‌اش حتی شانس بزرگ قهرمانی است. كانادا و... ما حتی برای صعود به دور دوم با این حریفان كار سختی داریم.» موسوی در پایان گفت: «در این مدت اتفاقات بدی افتاده، من كه مدتی است وقتی از خواب بیدار می‌شوم، اگر خبر بد نباشد، انگار روزم، روز نمی‌شود، فكر می‌كنم ایرانی نیستم. بابت اتفاقات بد خیلی ناراحتم. نمی‌دانم كجای كار می‌لنگد كه مدام اتفاقات بد می‌افتد. من اخبار كرونا را دنبال می‌كنم، محققان می‌گویند آن‌قدر كه كرونا را بزرگ كرده‌اند هم خطرناك نیست. حتی آنفلوآنزا خطرناك‌تر است تعداد زیادی از مردم سال قبل به خاطر آن فوت شدند، اما حرف از این نبود كه ماسك بزنند، مترو نروند یا اتفاقات دیگر. نمی‌دانم دلیل آن به خاطر بازتاب جهانی كروناست یا پشت پرده سیاسی دارد كه مردم حساس‌تر شده‌اند. به هر حال اتفاق بد، بد است و یك نفر هم از آن بمیرد، ناراحت‌كننده است. امیدوارم ویروس لعنتی كرونا هم خیلی زود ریشه‌كن شود.»